Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Počas uplynulého víkendu v kinách štartovala dobová historická dráma vyhľadávaného režiséra Ridleyho Scotta, Posledný súboj. Aj keď sa film teší priaznivým diváckym ohlasom aj recenziám, diváci sa naň do kina príliš nehrnuli. Vlastne sa naň nehrnuli vôbec a filmová novinka je komerčnou pohromou.

Na čom si užiješ skvelý filmový a seriálový zážitok s TOP zvukom?

Kúp si TV Philips Performance spolu so soundbarom alebo bezdrôtovým reproduktorom a po registrácii môžeš získať späť až 50 % ceny soundbaru alebo reproduktoru.

POZRI SI CELÚ–>PONUKU<–

TMDB.org

Ako informuje Variety, film za otvárací víkend na trhu Spojených štátov zarobil len 4,8 milióna dolárov, čo z neho s najväčšou pravdepodobnosťou spraví jeden z najväčších komerčných prepadákov sezóny.

Prečítaj si našu recenziu
Ridley Scott trafil do čierneho. Stredoveký Posledný súboj s Mattom Damonom je najlepším historickým filmov posledných rokov

Celosvetovo si stredoveká dráma neviedla o moc lepšie a tržby filmu sa zastavili na 9 miliónoch dolárov. Rozpočet snímky sa mal údajne pohybovať okolo 100 miliónov, štúdio 20th Century Fox preto v tomto prípade s istotou skončí s veľkou finančnou stratou.

Z novinky Ridleyho Scotta sa tak na dlhé roky stane odstrašujúci príklad a hollywoodske štúdiá sa do tvorby nových historických filmov príliš nepohrnú. Ridley Scott vlastne v tomto smere pôsobí ako posledný mohykán, keďže o jediné dva očakávané historické filmy v budúcnosti sa stará práve on – sú nimi Kitbag, ktorý Scott točí pre Apple TV+ a pokračovanie Gladiátora.

Nezasiahol cieľovku

Dôvodom katastrofálneho finančného výsledku je predovšetkým COVID-19 – na rozdiel od komiksových noviniek a väčšiny aktuálne premietaných filmov totiž Posledný súboj podľa portálu Looper cieli predovšetkým na starších divákov (35 rokov a viac) a táto skupina zatiaľ nie je pripravená vrátiť sa do kín.

TMDB.org

Otázne tiež je, či to filmové štúdio s historickou drámou nevzdalo skôr, ako film vôbec prišiel do kín. Premiéru totiž nesprevádzala žiadna veľká marketingová kampaň, množstvo divákov navyše ani nevie, o čom Posledný súboj vlastne je.

Radosť v druhom tábore

Smútok jedného tábora vyvažuje radosť tvorcov nového Halloweena, ktorý naopak v kinách zaznamenal mimoriadne sľubný štart a v domácich tržbách za otvárací víkend pokoril 50 miliónovú métu.

Film je navyše vysielaný hybridne a dostupný je aj na zámorskej streamovacej platforme Peacock (ku nám dorazí budúci rok pod menom SkyShowtime), čo finančný úspech iba podčiarkuje. Na rozdiel od historických veľkofilmov tak v tomto prípade značku čaká sľubná budúcnosť, už na budúci rok má premiéru naplánovaný diel Halloween Ends.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú