Batérie budú ľahšie, lacnejšie a výkonnejšie. Stellantis vytvorí s Američanmi revolučnú technológiu
Automobilový gigant Stellantis a texaská spoločnosť Zeta Energy oznámili začiatok spolupráce, ktorej cieľom je vytvoriť revolučnú technológiu lítium-sírnych batérií pre elektromobily. Táto inovácia sľubuje zásadné zlepšenie v oblasti výdrže batérií, rýchlejšie nabíjanie a nižšie náklady, čím sa elektromobily môžu stať dostupnejšie a praktickejšie pre bežných spotrebiteľov.
Ľahšie, lacnejšie a výkonnejšie
Technológia lítium-sírnych batérií prináša výrazne vyššiu gravimetrickú energetickú hustotu než dnešné lítium-iónové batérie, pričom si zachováva podobnú volumetrickú hustotu. To znamená, že nové batériové balíky môžu byť oveľa ľahšie, pričom ponúknu rovnakú energetickú kapacitu. Výsledkom sú vozidlá s dlhším dojazdom, lepšou ovládateľnosťou a vyšším výkonom.
Okrem toho táto technológia umožní zrýchliť nabíjanie až o 50 %, čo je dôležitý krok k zlepšeniu komfortu používania elektromobilov. Lítium-sírne batérie by mali stáť menej ako polovicu ceny súčasných lítium-iónových batérií na kilowatthodinu, čo predstavuje významnú úsporu pre výrobcov aj zákazníkov.
Ekologické riešenie a odolná dodávateľská sieť
Jedným z kľúčových aspektov tejto technológie je jej ekologický prístup. Batérie sa budú vyrábať z odpadových materiálov, metánu a nespracovanej síry, ktorá je vedľajším produktom rôznych priemyselných odvetví. Výrobný proces bude mať výrazne nižšie emisie CO2 v porovnaní s existujúcimi technológiami.
Ďalšou výhodou je eliminácia závislosti od vzácnych kovov, ako sú kobalt, grafit, mangán alebo nikel, ktoré sú kľúčové pre súčasné batérie. To nielen znižuje náklady, ale tiež zvyšuje odolnosť dodávateľskej siete a podporuje využívanie lokálnych zdrojov v Európe a Severnej Amerike.
Očakávané uvedenie na trh
Spolupráca zahŕňa fázy vývoja a prípravy na sériovú výrobu. Cieľom je, aby nové batérie boli pripravené na komerčné použitie v elektromobiloch Stellantis už do roku 2030. Táto inovácia bude podporovať stratégiu Dare Forward 2030, v ktorej si Stellantis stanovilo cieľ ponúknuť viac ako 75 modelov elektromobilov a dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2038.
„Priekopnícke technológie, ako sú lítium-sírne batérie, podporujú našu víziu prinášať ekologické, bezpečné a cenovo dostupné vozidlá,“ zdôraznil Ned Curic, technický riaditeľ Stellantis. Generálny riaditeľ Zeta Energy Tom Pilette doplnil: „Spojenie našej technológie s výrobným a distribučným potenciálom Stellantis môže dramaticky zlepšiť výkon a náklady elektromobilov.“
Táto iniciatíva zdôrazňuje, že lítium-sírne batérie môžu byť nielen ekonomickejšie, ale aj udržateľnejšie, čím sa otvára cesta k masovej adopcii elektromobility po celom svete.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP