Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Podobne ako Slovensko, aj niektoré ďalšie európske krajiny podporujú kúpu elektromobilu a zavádzajú dotácie, vďaka ktorým sa výsledná cena môže výrazne znížiť. Stále totiž platí, že kúpa rovnakého modelu v jeho elektrickej verzii je vo väčšine prípadov omnoho drahšia, než rovnaké vozidlo so spaľovacím motorom.

Záver minulého roka sa v Holandsku niesol rekordným počtom registrácií elektrických vozidiel, čo bolo podmienené spomínanými štátnymi dotáciami (zníženie zdanenia vozidiel s nulovými emisiami z pôvodných 22 % na 4 %). Ako ukazuje nasledujúca tabuľka, celkovo bolo v krajine za december registrovaných 42 471 vozidiel, pričom až 23 047 z nich bolo elektrických.

Kentekenradar

V tomto rebríčku s výrazným náskokom kraľuje Tesla Model 3, ktorá je v portfóliu značky momentálne tou najdostupnejšou možnosťou, ako sa dostať do sveta elektromobilov. Bez väčších diskusií je takisto vozidlom, ktoré patrí medzi tie najlepšie (z pohľadu jazdných vlastností a technológií) a bez problémov môže súperiť aj s klasickými vozidlami.

Ako na horskej dráhe

Štátne stimuly sa ale obmedzili (zo 4 % na 8 %), čo sa negatívne prejavilo aj na predajnosti elektrických vozidiel (1474 za január) a predovšetkým aj na Tesle, ktorej predaje výrazne klesli a za minulý mesiac sa predalo len 43 nových vozidiel, píše Fortune. Ako dotácie môžu ovplyvniť myslenie kupujúcich (a predovšetkým šetrných Holanďanov) ukazuje aj nasledujúci graf.

Kentekenradar

Nenechaj si ujsť
Európu trápi veľký problém s elektromobilmi. Nezvládame recykláciu batérií, lítiové články sú nešťastné riešenie

Za nízkymi predajnými číslami elektromobilov všeobecne tiež stojí fakt, že veľa prípadných záujemcov vyčkáva, či sa daňové zaťaženie opätovne nezníži.

Drvivá väčšina záujemcov o elektromobil si ho už zakúpila a nových zákazníkov v tomto segmente pribúda oveľa menej, než v prípade klasických vozidiel so spaľovacím motorom.

Príčinou môže byť aj samotná Tesla

Nemenej dôležitým faktorom môže byť aj situácia so samotnou Teslou v Európe, kde automobilka stále nemá dostatočné zastúpenie a za novým vozidlom sa jednoducho musí dlhšie čakať.

Už začiatkom decembra prichádzali správy o tom, že Tesla Model 3 bude vypredaná vo väčšine Európy (Tesla Model 3 skončila za rok 2019 ako tretie najpredávanejšie vozidlo v Európe), pričom dodávka nových kusov sa očakáva v priebehu februára, prípadne až marca.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú