Platíš si za Spotify a užívaš si prémiový obsah bez otravných reklám? Čoskoro to možno bude inak. Populárna hudobná služba totiž v Spojených štátoch testuje novú formu reklamy a ak sa osvedčí, zavedie ju aj v ďalších oblastiach.

Zdá sa, že Spotify hľadá nový druh príjmov a podľa noviniek priamo z oficiálnej stránky by ho mohol predstavovať nový druh reklamy, ktorej by sa nemali vyhnúť ani vlastníci prémiových účtov. Tí si doteraz mohli platenú verziu užívať bez reklám, minimálne v Spojených štátoch sa však spoločnosť pokúša o zmenu.

Nová voliteľná reklama predstavuje upozornenia o nových albumoch tvojich obľúbených interpretov. Jej forma už existuje aj teraz, keď ťa na čerstvý album služba upozorní napríklad pri spustení aplikácie, po novom však chce hudobná spoločnosť nechať priestor umelcom, ktorí budú môcť vstúpiť do počúvania a povedať ti niečo viac o chystaných novinkách.

Spotify sľubuje, že pôjde iba o relevantný obsah a reklama sa bude týkať výhradne autorov a žánrov, ktorých užívatelia často počúvajú. Ako veľmi bude táto reklama nežiadúca a frekventovaná nateraz nevieme, spoločnosť všetko ospravedlňuje tým, že chce svojim užívateľom pomôcť držať krok s dobou a hudobným priemyslom, v ktorom sa každý deň dejú skvelé veci.

V tomto teste necháme umelcov a ich tímy platiť za odporúčania, čím im dáme priestor na to, aby svojim fanúšikom na Spotify – naprieč oboma formátmi Free aj Premium – dali vedieť o ich posledných skladbách a albumoch. Odteraz budete vedieť o mnohých ďalších umelcoch, vďaka čomu vám už neujdú novinky od vašich obľúbených interpretov.

Spoločnosť novú reklamu plánuje testovať najskôr na území Spojených štátov, ak sa model ukáže ako výnosný, môžeš ju čoskoro očakávať aj v Európe. Ak ťa novinka nezaujme a platíš si za Premium účet, budeš ju môcť v nastaveniach vypnúť, ak si však službu rád vychutnávaš bezplatne, frekvencia reklám sa pravdepodobne zvýši.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú