Spotify je najväčším hráčom vo svojom segmente, ktorého predplatné využíva až 108 miliónov zákazníkov po celom svete. Napriek veľkej používateľskej základni sa však spoločnosť trápi a nedosahuje zisky, pričom hudobné spoločnosti požadujú väčšie odmeny. Z týchto dôvodov sa preto Spotify rozhodlo vyskúšať nové, drahšie predplatné, ktoré zatiaľ bude dostupné len pre zákazníkov v Škandinávii. Informácie priniesol portál Bloomberg.

Zvyšovanie cien predplatného tak môže Spotify priniesť väčšie zisky, ktoré mu môžu pomôcť v jeho ďalšom raste. Už teraz však prekonáva všetkých konkurentov a s vyše 100 miliónmi platiacimi zákazníkmi ide o bezpochyby najväčšiu streamovaciu službu na trhu. Taký Apple Music má pritom o desiatky miliónov používateľov menej.

Najväčšia streamovacia služby hudby bude experimentovať s cenami

Silné zázemie má Spotify nielen v Škandinávii, ale aj Európe a expanduje tiež do Ázie, kde chce tromfnúť tamojšie služby. V porovnaní s ďalšími veľkými streamovacími službami je však táto v jednej veľkej nevýhode, a to, že jej zisk závisí iba od predaja svojej aplikácie s hudbou. Ostatná konkurencia ako Apple, YouTube od Google, či Amazon, má aj iné možnosti ako si zarobiť aj bez hudby. Spotify ich však nemá.

Nenechaj si ujsť
Oplatí sa ti zaplatiť niekoľko eur mesačne za platenú verziu Spotify?

Napriek svojej dominantnosti na trhu tak služba nie je na tom finančne najlepšie a preto bude v Škandinávii zvyšovať ceny predplatného o 13 %, čo pre portál Variety potvrdil kompetentný zdroj.

Spotify aktuálne ponúka svoj individuálny plán za necelých 10 €, rodinný plán pre viacerých používateľov za 15 € a pre študentov má ponuku za 5 €. Pripravovaný nárast ceny však bude obmedzený iba na škandinávske krajiny, no neznamená, že zvýšenie predplatného bude trvalé.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú