Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Povestný „losí test“ dokáže veľmi jednoducho, no zároveň efektívne preveriť jazdné vlastnosti áut každého typu. Obyčajné strhnutie volantu a snaha o návrat do stopy o vozidle prezradí, či je pretáčavé alebo nedotáčavé, no hlavne ako sa zachová v kritickej situácii. Takýmto testom nedávno prešiel aj prémiový športový sedan BMW i4 s pohonom zadnej nápravy. Test vykonali novinári z kanála km77.com.

Elektromobily sa v tomto teste správajú oproti spaľovákom veľmi odlišne. Vplýva na to niekoľko faktorov – vyššia hmotnosť, nižšie položené ťažisko či častokrát omnoho dlhší rázvor v porovnaní s autami so spaľovacím motorom.

BMW

Niektoré elektromobily si tak v teste viedli naozaj dobre, spomenúť môžeme napríklad Teslu Model Y, ktorá zvládla manéver pri rýchlosti 83 km/h. Potom sú tu ale aj také vozidlá, ako napríklad Škoda Enyaq, ktorá si bezpečne poradila iba s rýchlosťou do 67 km/h.

Ak už píšeme o nemeckej prémiovke, za zmienku stojí luxusná limuzína Mercedes EQS, ktorá previedla „myšičku“ v rýchlosti 72 km/h.

Od športových sedanov očakávame viac

To, že si elektrické auta v tomto teste kvôli hmotnosti zvyčajne vedú horšie než spaľováky, je už raz fakt. Od športových elektromobilov by sme ale očakávali, že sa svojimi schopnosťami aspoň čo najviac dotiahnu.

Žiaľ, ani toto nie je pravidlom a dôkazom je test BMW i4. Elektromobil s pohonom zadnej nápravy započal test rovnako, ako všetky ostatné elektromobily testované novinármi z kanála km77.com. Rýchlosť 77 km/h bola pre nemecký prémiový sedan so športovými ambíciami privysoká. Napokon auto úspešne zvládlo manéver pri rýchlosti iba 73 km/h.

Na prvý pohľad to nevyzerá zle, keďže BMW i4 porazil SUV Škoda Enyaq či Mercedes EQS. Avšak crossover(!) Tesla Model Y dosiahol rýchlosť až 83 km/h. To ale nie je všetko, nakoľko nemecký prémiový elektrický sedan porazil aj Peugeot e-2008 s rýchlosťou 77 km/h.

Vstupný model nie je výhovorkou

Aj keď bol test BMW i4 vykonaný so „vstupným modelom“ s označením eDrive 40, to pre prémiový sedan nemeckej automobilky nemôže byť výhovorka. V losom teste by si však rozhodne viedlo lepšie auto s pohonom všetkých štyroch kolies než testovaná zadokolka.

Nič to však nemení na tom, že ikona z Bavorska, ktorej mottom je „Radosť z jazdy“ zostala porazená elektrickým crossoverom strednej triedy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú