Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Peugeot e-2008 je na trhu nejaký piatok, no novinári z youtube kanála km77 si elektrický crossover zobrali na svoj losí test až teraz. Na prekvapenie tento model testom prešiel a svojou rýchlosťou dokonca porazil aj rýdzo športový elektromobil Audi e-tron GT, informuje portál InsideEVs.

Losí test je špeciálny manéver, pri ktorom sa vodič snaží vyhnúť fiktívnej prekážke a po vybočení zo z jazdnej stopy sa musí vrátiť späť, to všetko v priestore vymedzenom kužeľmi.

Test tak prakticky preverí jazdné vlastnosti auta a spravidla nižšie či športové vozidlá si vedú v tomto teste lepšie než nejaké SUV. Pravidlá ale nie vždy platia a dôkazom toho je aj Peugeot e-2008, ktorý porazil nie len svojho menšieho brata, model e-208, ale aj luxusný športiak od Audi.

Tesne, ale úspešne

Peugeot e-2008 prešiel testom iba tesne, keď sa mu spomínaný manéver podarilo vykonať pri nájazdovej rýchlosti 77 km/h. V rámci testov na kanáli km77 to nie je rekord, no nie je to ani najhorší výsledok.

Horšie si napríklad viedol menší hatchback Peugeot e-208 (76 km/h), či dokonca luxusný športiak Audi e-tron GT (75 km/h). Najlepšie si zatiaľ s losím testom poradili elektromobily značky Tesla.

Na prvom mieste je Model 3 z roku 2019 s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý zvládol vykonať manéver pri nájazdovej rýchlosti 83 km/h. Na druhom mieste je Model Y, ktorý vykonal losí test pri rovnakej rýchlosti 83 km/h. V teste ale absolútne pohorel elektromobil Škoda Enyaq, ktorý zvládol manéver iba pri rýchlosti 67 km/h.

Luxus a technológie nie sú všetko

Čo môže za skvelé výsledky elektromobilov značky Tesla v tomto teste? Stoja za tým hlavne pokročilé technológie, ktoré mierne zasahujú do riadenia, čím pomáhajú udržať vozidlo na ceste a navádzajú ho tam, kam vodič „mieri“ svojim volantom.

Ako sa ale ukázalo napríklad pri teste Mercedes EQS, technológie nie sú všetko, aj keď v tomto prípade elektrickej vlajkovej lodi od Mercedesu rozhodne jedna technologická vychytávka pomohla.

Je ňou natáčacia zadná náprava, no aj napriek tomu dosiahol EQS iba priemerný výsledok, keď zvládol vykonať manéver pri rýchlosti 72 km/h. V tomto prípade ale pripisujeme horší výsledok aj extrémne vysokej hmotnosti. Klasická trieda S s podobnými technológiami vykonala manéver pri rýchlosti 74 km/h.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú