Kto sa obával toho, že s nástupom elektromobility prídeme o extrémne výkonné športové verzie populárnych modelov, ten sa mýlil. Portál InsideEVs informoval, že aj Hyundai pripravuje športovú „N“ verziu svojej novinky Ioniq 5. Pohon by mal zdediť od koncernovej dvojičky Kia EV6 GT.

Automobilky našťastie okrem športových packetov prichádzajú aj so skutočne športovými motorizáciami, ktoré modelu pridávajú pár desiatok koní naviac či majú lepšie jazdné vlastnosti.

NEPREHLIADNI
Hyundai prináša na Slovensko prelomový elektromobil. Toto je cena a všetky výbavy Ioniq 5

Hyundai svoje športové modely označuje písmenom N, respektíve tie, ktoré sa na športiak iba hrajú, majú prívlastok N-line. Modelov s prívlastkom N máme na trhu už niekoľko, spomenúť môžem napríklad populárne i30 N či prichádzajúce novinky i20 N a Kona N. Najmä model i30 N žne medzi motoristickými nadšencami obrovský úspech a všeobecne tak značí, že ostré verzie na trhu určite majú svoje miesto.

KDesignAG/Behance

Mnohí si však mysleli, že nástup elektromobility takéto „ostré“ verzie populárnych modelov zastaví či prinajlepšom spomalí. Hyundai už ale pracuje na N verzii novinky Ioniq 5 a nepôjde iba o zmeny výzoru.

Pohon zdedí od koncernovej dvojičky

Ioniq 5 N si má požičať pohonnú jednotku od najvýkonnejšej elektrickej Kii EV6 s prívlastkom GT. Ako sme ťa informovali v tomto článku, EV6 vo verzii GT ponúka výkon 430 kW (583 koní). Duálne motory ju vystrelia z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 260 km/h. Nechýba ani špeciálny jazdný režim „GT“, ktorý nastaví auto pre čo najlepší šoférsky zážitok dotváraný unikátnou zvukovou kulisou vhodnou pre elektromobil.

Auto tak nebude len pekelne rýchle a športovo vyzerajúce, upravený bude aj zvukový prejav, ktorý má ešte viac povzbudiť príval adrenalínu. V šprinte na 400 metrov ju z konkurencie v podaní Ferrari California T, Porsche 911 Targa 4, McLaren 570s, Mercedes-AMG GT a Lamborghini Urus porazil iba hyperšport od McLarenu.

KDesignAG/Behance

Ioniq 5 N vyzerá na renderoch brazílskeho dizajnéra KDesign AG nádherne. Autu nechýbajú červené detaily a ani povestné trojuholníkové brzdové svetlo. Okrem batériovej verzie Ioniq 5 N sa spomína aj vodíková alternatíva, taktiež s týmto dôležitým prívlastkom v názve. Tá je však nateraz otázkou ďalekej budúcnosti, pretože zatiaľ sme nevideli ani klasický vodíkový Ioniq 5.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú