KIA len prednedávnom oficiálne predstavila svoj prvý elektromobil postavený na novej koncernovej modulárnej platforme E-GMP. EV6 je odrazovým mostíkom na ceste ku kompletnej elektrifikácii flotily.

Dva modely dostupné na predobjednávku aj u nás

KIA si dnes pre novinárov na Slovensku pripravila online konferenciu, na ktorej nám prezradila dôležité novinky týkajúce sa ich prvého plnohodnotného elektromobilu postavenom na platforme E-GMP. KIA EV6 spoznala slovenské ceny a na úvod je dostupná v dvoch verziách, a to EV6+ a EV GT-line.

Oba modely, ktoré si už môžu zákazníci na Slovensku predobjednať, disponujú väčšou 77,4 kWh batériou, kvôli čomu je aj cena aktuálne najlacnejšej dostupnej verzie u nás o niečo vyššia, než v porovnaní s koncernovým bratrancom Hyundai Ioniq 5.

KIA

Oba modely, teda EV6+ a aj EV GT-line, sú dostupné s pohonom zadnej nápravy (RWD) alebo všetkých štyroch kolies (AWD), od čoho sa samozrejme odvíja aj ich cena.

Ceny KIA EV6 na Slovensku:

  • EV6+ RWD, výkon 168 kW (229 k), dojazd 510 km WLTP – cena 52 290 €
  • EV6+ AWD, výkon 239 kW (325 k), dojazd 490 km WLTP – cena 56 290 €
  • EV6 GT-line RWD, výkon 168 kW (229 k), dojazd 510 km WLTP – cena 57 590 €
  • EV6 GT-line AWD, výkon 239 kW (325 k), dojazd 490 km WLTP – cena 61 590 €

Verzia GT-line prináša o niečo športovejší vzhľad a bohatšiu výbavu v porovnaní s verziou EV6+. Neskôr bude samozrejme dostupná aj úplne najzákladnejšia verzia EV6 s 58 kWh batériou, ktorá by mala byť podstatne lacnejšia. Výroba prvých kusov započne už v júli tohto roka a prvé dodávky sa očakávajú v septembri.

Koncernový bratranec novinky od Hyundai

To, ako vyzerá Kia EV6 zvonka už poznáme, fotografie nám kórejská automobilka poskytla pár dní dozadu. Vieme aj to, že ide o prvý model Kia postavený na koncernovej platforme E-GMP, ktorá slúži výhradne pre potreby elektromobilov.

NEPREHLAIDNI
Takto vyzerá nová elektrická éra. Kia odhalila prvé oficiálne fotografie modelu EV6

Platforma v súčasnosti poskytuje technológie, ktoré umožnia auto nabíjať s vysokým výkonom až 350 kW a 100 km dojazdu tak EV6 získa už za 5 minút, pričom nabitie na 80 % trvá 18 minút. S plnou batériou zvládne EV6 prejsť na jedno nabitie viac ako 500 km, čo podľa prezentácie predstavuje napríklad cestu z Paríža do Amsterdamu.

Vďaka kombinácii vysokého dojazdu a rýchleho nabíjania budúcemu majiteľovi EV6 odpadá starosť z toho, koľko a kde bude musieť svoj elektromobil nabíjať. EV6 môže poslúžiť aj ako núdzový zdroj energie pre domácnosť či „obrovská batéria“ napríklad pri kempovaní. Zo svojej batérie dokáže dodávať výkon 3,6 kW pre napájanie ďalšej techniky. Vďaka ťažnej sile 1 600 kg pri verzii so 77,4 kWh batériou je EV6 vhodná aj na kempovanie s obytným prívesom.

Najlacnejší model však bude vybavený iba 58 kWh batériou. K dispozícii sú potom verzie s pohonom všetkých štyroch kolies, ako aj verzia s pohonom zadných kolies.

Zoznam všetkých dostupných verzií Kia EV6:

  • EV6 Standard 2WD 58 kWh: 125 kW (170 koní), 350 Nm
  • EV6 Standard 4WD 58 kWh: 173 kW (235 koní), 605 Nm
  • EV6 Long-Range 2WD 77,4 kWh: 168 kW (229 koní) 350 Nm
  • EV6 Long-Range 4WD 77,4 kWh: 239 kW (325 koní), 605 Nm
  • EV6 GT 4WD 77,4 kWh: 430 kW (585 koní), 740 Nm
Veľkorysí vnútorný priestor a recyklované materiály

Elektromobily vďaka absencii rôznych komponentovi poskytujú omnoho väčší vnútorný priestor a inak tomu nie je ani pri Kii EV6, ktorý sa v tomto prípade dokonca vyrovná množstvu stredne veľkým až veľkým SUV.

KIA

Dominantou interiéru je obrovský zakrivený panoramatický displej, no tu to s displejmi nekončí. Ďalší displej sa nachádza pod výduchmi a slúži na ovládanie klimatizície či iných prvkov vozidla. Tento displej je „programovateľný“ a jednotlivé softvérové tlačidlá sa na ňom menia podľa toho, čo práve používateľ potrebuje.

KIA

Nechýba head-up displej s podporou rozšírenej reality, priamo na cestu sa tak vodičovi budú premietať šípky z navigácie alebo sa pomocou neho môžu zvýrazňovať rôzne objekty na ceste.

Skvelou novinkou sú tiež takzvané Zero gravity sedadlá. Sedadlá s „nulovou gravitáciou“ sa v prípade, že vozidlo stojí a napríklad sa nabíja, dokážu prepnúť do relaxačnej polohy a pasažieri si tak môžu dopriať chvíľku oddychu. V interiéri sú tiež použité rôzne recyklované materiály, vďaka čomu je Kia EV6 ešte viac ekologická.

Rýchla ako Porsche Taycan?

Kia nedávno prehlásila, že EV6 bude rýchla ako Porsche Taycan. Na dnešnej prezentácii nám toto tvrdenie ukázala v praxi, keďže Kia EV6 vo verzii GT ponúka výkon 430 kW (583 koní). Duálne motory vystrelia EV6 GT z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 260 km/h. Nechýba ani špeciálny jazdný režim „GT“, ktorý nastaví auto pre čo najlepší šoférsky zážitok dotváraný unikátnou zvukovou kulisou vhodnou pre elektromobil.

Ako si teda vedie Kia EV6 GT oproti rôznym športiakom v praxi? Famózne! V šprinte na 400 m ju z konkurencie v podaní Ferrari California T, Porsche 911 Targa 4, McLaren 570s, Mercedes AMG GT a Lamborghini Urus porazil iba hyperšport od McLarenu.

Kia EV6 sa začne na vybraných trhoch predávať v druhej polovici 2021. Rezervácie už budú možné od dnešného dňa, na slovenskom webe automobilky sa však zatiaľ táto možnosť nenachádza.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom