Aktualizované 29. júna: Medializovaný spor medzi skupinou Markíza a televíznym a internetovým poskytovateľom UPC sa uzavrel. Dvojica strán sa nevedela dohodnúť na nových podmienkach spolupráce a reálne hrozilo, že približne 134-tisíc zákazníkov UPC od 1. júla zostane bez kanálov Markízy. K tomu však nakoniec nedôjde.

MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. (Markíza) a spoločnosť UPC BROADBAND SLOVAKIA, s.r.o. (UPC) spoločne dosiahli dohodu ohľadne podmienok distribúcie staníc Markízy v ďalšom období. Stanice Markíza, Dajto a Doma tak aj naďalej ostávajú v ponuke operátora UPC a pribudne aj ku nim aj Markíza Krimi,“ hovorí skupina Markíza v zaslanom prehlásení.

Podľa generálneho riaditeľa skupiny Markíza Matthiasa Setteleho boli rokovania náročné pre obe strany, napokon však dospeli k vzájomne prijateľnej dohode. Na akých podmienkach sa obe strany dohodli známe nie je, rovnako nie je známe, či sa dohoda neskôr prenesie na zákazníkov UPC v podobe zvýšenej ceny predplatného.

Aktualizované 22. júna 14:30: Medializovaný spor medzi operátorom UPC a skupinou Markíza pokračuje. Po vydaní tlačovej správy Markízy, v ktorej televízna skupina hovorí o možnosti absencie jej televíznych staníc pre zákazníkov UPC už od 1. júla, na situáciu reagoval aj zástupca UPC Broadband Slovakia Jaroslav Kolár.

Premietne sa to do ceny predplatného

Kolár hovorí, že medializáciu prebiehajúceho vyjednávania zo strany Markízy považuje za neférovú praktiku a nátlak, pričom upresňuje, že televízna skupina požaduje markantné, až 35 % medziročné zvýšenie poplatkov, ktoré by sa s istotou muselo preniesť aj do výšky ceny pre 134-tisíc predplatiteľov.

UPC sa podobnému zvýšeniu snaží zabrániť a so skupinou Markíza naďalej komunikuje. Ani jedna z pripomienok, ktoré UPC skupine Markíza doposiaľ zaslalo, však podľa Kolára nebola zo strany Markízy akceptovaná.

Skupina Markíza

Markíza kontruje

Na situáciu v ďalšom prehlásení reaguje aj generálny riaditeľ skupiny Markíza, Matthias Settele, ktorý hovorí, že Markíza ponúka rovnaké podmienky všetkým operátorom a nemôže preto UPC zvýhodňovať. „Pre UPC by to tato skutočnosť nemala byť prekvapením. Z viac ako 120 prevádzkovateľov na trhu je UPC pritom jediným operátorom, ktorý neprijal našu štandardnú ponuku,“ hovorí Settele.

Upresňuje, že skupina Markíza dosiahla v roku 2021 priemerný trhový podiel 22,5 %, je však kompenzovaná výrazne pod priemerom EÚ, nižšia než v Rumunsku, Bulharsku a Slovinsku, kde CME podniká.

UPC účtuje za TV balíček od 8,90 až po 40 €, pričom Markíza následne dostáva za šírenie jej kanálov sumu nižšiu než jedno euro, a to aj napriek tomu, že jej kanály prinášajú operátorovi približne štvrtinu zákazníkov.

S UPC sme mali osobné rokovania 21.4. a 3.5. tohto roku (predtým aj neformálny obed 31.3.), čiže rokovania začali už dávno. UPC neodpovedalo na žiadnu našu ponuku. Ich tvrdenia o údajnom zvýšení našej ceny o 35 % sú nepravdivé.

UPC tiež zavádza, že nemalo možnosť reagovať na našu poslednú ponuku. Pravdou je, že UPC neodpovedalo na dve rôzne ponuky zaslané 13. júna a 19. júna. Ak majú s nami záujem komunikovať, uvítame to a vyzývame ich, aby tak urobili čím skôr.

TV Markíza tiež odmieta tvrdenia, že sa snaží obmedziť prístup ku kanálu ČT na Slovensku. Ide o nepravdivé tvrdenie a uvedená téma nemá nič spoločné s touto témou. Vnímame to ako zúfalý pokus odkloniť pozornosť od podstaty. Jediným aktuálnym problémom je, že zmluva UPC sa skončí 30. júna a ak nedôjde k opätovnému vyjednaniu dohody, 134 000 zákazníkov UPC stratí prístup k staniciam Markíza, Dajto a Doma.“

Pôvodný článok: Najsledovanejšia slovenská televízia – Markíza – informuje o problémoch pri vyjednávaní so slovenským televíznym a internetovým operátorom UPC. Televízna skupina v tlačovej správe potvrdzuje, že Markízu a jej ďalšie stanice od začiatku júla nemusia v ponuke nájsť desaťtisíce Slovákov.

Podobná situácia tu nebola už 10 rokov

Markíza informuje, že  s účinnosťou od 1. júla 2023 vyprší rámcová zmluva s poskytovateľom UPC, na základe ktorej má spoločnosť UPC udelený súhlas na retransmisiu televíznych programov skupiny Markíza, ako aj na poskytovanie ďalších doplnkových služieb. Od toho dňa UPC stratí právo distribuovať televízne stanice skupiny Markíza a poskytovať súvisiace doplnkové služby.

Skupina Markíza vyjadruje poľutovanie nad tým, že približne 134-tisíc zákazníkov UPC stratí prístup k jej TV staniciam Markíza, Doma a Dajto. Aj naďalej však zostáva otvorená rokovaniam o korektnom predĺžení zmluvy, čo by odvrátilo úplné odpojenie staníc Markízy pre zákazníkov UPC.

Skupina Markíza

Generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele vysvetľuje, že Markíza každoročne rokuje o zmluvách ohľadom distribučných práv s rôznymi slovenskými operátormi. Za obdobie posledných 10 rokov je to však prvýkrát, čo situácia dospela až do veľmi reálnej obavy z odpojenia staníc pre zákazníkov UPC.

„Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách, žiaľ, zatiaľ sme nedospeli  k dohode. Vyzývame UPC, aby pokračovali v rokovaniach a nenechali svojich 134-tisíc zákazníkov bez prístupu ku kanálom skupiny Markíza. Vždy sa snažíme o férovú dohodu a operátorom ponúkame transparentné a porovnateľné podmienky.

Tieto boli všetkými ostatnými operátormi akceptované. Mrzí nás, že práve UPC zatiaľ nepristúpilo na našu štandardnú ponuku a neuzavrelo s nami zmluvu, ktorá by reflektovala návrhy dvoch ponúk na jeden rok alebo tri roky. Dúfame, že UPC záleží na dostupnosti porovnateľných služieb pre ich zákazníkov.“

Neférové navyšovanie cien odmieta

Markíza zároveň odmieta, že by neprávom či neúmerne navyšovala poplatky za svoje televízne stanice. Cena za ich šírenie je totiž dlhodobo pod európskym trhovým priemerom a podľa Matthiasa Setteleho priebežne so všetkými operátormi prebieha komunikácia o ich postupnom zvyšovaní.

„Poplatky za naše kanály vychádzajú z ich hodnoty. Zároveň sme partnerov dlhodobo a priebežne informovali a informujeme o postupnom zvyšovaní cien, až kým nedosiahneme férovú trhovú odplatu, odzrkadľujúcu prínos našich staníc pre ponuku operátorov. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie.“

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú