Nemecká vláda dosiahla s Európskou komisiou dohodu v spore o zákaze automobilov so spaľovacími motormi. Uviedli to v sobotu nemecký minister dopravy Volker Wissing a podpredseda EK Frans Timmermans. TASR správu prevzala za agentúry DPA.
Obavy sú preč
„Európa zostáva neutrálna v oblasti technológii. Vozidlá so spaľovacími motormi budú môcť byť vyrábané aj po roku 2035, ak budú tankovať výlučne uhlíkovo neutrálne palivá,“ napísal Wissing na sociálnej sieti. Dodal, že záväzne bude dohodnutý konkrétny postup a časový plán.
„Chceme, aby bol proces uzavretý do jesene 2024,“ napísal Timmermans na Twitteri. EK sa podľa jeho vyjadrení s Nemeckom dohodla na budúcom používaní tzv. e-palív. Teraz budú obe strany pracovať na čo najskoršom zavedení CO2 štandardov pre automobily.
Výnimka na predaj spaľovacích motorov sa má týkať aj automobiliek s nízkou produkciou, ktoré väčšinou vyrábajú drahé a luxusné modely. Ide o tie najluxusnejšie automobilky, ktoré vyrábajú extrémne drahé exotické hyperautá, ako napríklad Pagani, Bugatti či Koenigsegg.
Vážne nezhody
Zákaz spaľovacích motorov nie je jediným problémom v EÚ, s ktorým sa automobilky museli popasovať. Prísť totiž mala aj úplne nová emisná norma, kvôli ktorej by museli automobilky investovať obrovské financie do vývoja napriek tomu, že by krátko na to s predajom spaľovacích motorov úplne prestali. Povolenie spaľovania uhlíkovo neutrálnych palív tak môže byť riešením tohto problému.
Nešťastné riešenie
Členské krajiny EÚ a Európsky parlament sa už v októbri minulého roka dohodli na zákaze predaja nových áut so spaľovacími motormi od roku 2035. Konsenzus však narušili požiadavky vznesené predovšetkým nemeckou vládou, aby boli zo zákazu vyňaté vozidlá používajúce syntetické palivá.
Na jednej strane je toto riešenie v poriadku, keďže bude do značnej miery eliminovaný dopad na životné prostredie a klimatické zmeny, pričom budú o niečo spokojnejší aj zákazníci a výrobcovia. Na druhej strane však budú autá aj naďalej emitovať lokálne emisie, ktoré sú najmä v mestách vážnym zdravotným rizikom.
Znečistené ovzdušie súvisí s chronickým kostným ochorením oveľa viac, ako si vedci doteraz mysleli. Experti sa zamerali na osteoporózu, ktorej riziko narastá vekom, avšak, ako potvrdzuje nová štúdia prezentovaná v The Lancet, aj so zvyšujúcim sa znečistením ovzdušia.
Čím horšie je na tom ovzdušie, tým nižšia hustota minerálov v kostiach v celom tele a vzniká tak priestor pre závažné ochorenia, ako je napríklad práve spomínaná osteoporóza.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Populárny elektromobil má obrovský problém. Hrozí mu požiar batérie, zvolávajú tisíce kusov
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ ROZHOVOR: Navonok šedá myš má voči konkurencii na Slovensku nabíjanie za polovicu, produkty posiela do sveta
VIDEO Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
Legendárna Tatra dostáva ekologický pohon. Prichádza prvá vodíková verzia
Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Populárny elektromobil má obrovský problém. Hrozí mu požiar batérie, zvolávajú tisíce kusov
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- ROZHOVOR: Navonok šedá myš má voči konkurencii na Slovensku nabíjanie za polovicu, produkty posiela do sveta
- Japonci idú opäť hlavou proti všetkým. Do elektromobilu dali motor, ktorý nemá obdobu
- Volkswagen nedokáže Číňanom konkurovať. Na každom elektromobile prerába obrovskú sumu
-
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- Populárny elektromobil má obrovský problém. Hrozí mu požiar batérie, zvolávajú tisíce kusov
- ROZHOVOR: Navonok šedá myš má voči konkurencii na Slovensku nabíjanie za polovicu, produkty posiela do sveta
- „Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
- Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
Končí ďalšia generácia. Ak máš tieto iPhony, iOS 17 už nedostaneš
Vlastníš kryptomeny? Práve zažalovali najväčšiu kryptoburzu, zneužívala peniaze
Predaj áut v Nemecku v máji výrazne vzrástol
Maďarsko zintenzívni prípravné práce na rozšírení jadrovej elektrárne Paks
Slovensko minie stovky miliónov eur na zvýšenie ekológie troch podnikov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené