Japonská spoločnosť Sony pôsobí v širokom spektre odvetví, no jej doménou je predovšetkým segment domácej techniky. Špičkové televízory, audio či smartfóny dokonca nedávno doplnil už druhý koncept elektrického auta. Ako však uvádza portál InsideEVs, Sony nechce vyrábať svoj vlastný elektromobil. Miesto toho spojí sily s iným výrobcom áut a spolu majú priniesť „centrum zábavy na kolesách“.

Na začiatku roka 2020 Sony šokovalo svet, keď japonská spoločnosť na konferencii CES predstavila koncept elektrického auta Vision-S. Išlo o ukážku tých najmodernejších technológií namontovaných do auta, vďaka čomu mal byť Vision-S plne autonómnym vozidlom.

Sony

O dva roky neskôr prišla spoločnosť s ďalším elektrickým konceptom. Vision-S 02 odhalili na tohtoročnej konferencii CES, no tento elektrický crossover bol od svojho dokončenia zrejme ďaleko, nakoľko nám Sony takmer vôbec neukázalo jeho interiér.

Sony

CEO spoločnosti Kenichiro Yoshida v súvislosti s týmto autom vyhlásil, že Sony skúma možnosť komerčného štartu elektromobilu. Teraz sa ale javí všetko inak a japonský výrobca techniky sa zrejme do výroby vlastného auta nepustí, spojiť sa však má s niektorou z veľkých automobiliek.

Hľadanie silných partnerov sa začalo

Ako uvádza portál Reuters, Sony samostatne žiaden elektromobil nevyrobí. Na to by musela spoločnosť investovať obrovské peniaze nie len do vývoja, ale aj do výstavby vlastnej továrne.

Miesto toho sa má výrobca herných konzol spojiť s tradičnými výrobcami áut, ktorým pomôže v transformácii zo spaľovacích áut na elektromobily. Elektrifikácia totiž neprináša len zmenu pohonu, ale z áut pomaly robí miesto zábavy a oddychu.

Sony

S nástupom autonómnych technológií bude dôležité, aby mali pasažieri vo vozidle čo robiť a práve v tomto je Sony majster. Veď kto by mal vedieť lepšie zabaviť ľudí ako spoločnosť, ktorá vyrába herné konzoly a hry?

Ako bude vyzerať budúcnosť automobilového priemyslu, v tom má Sony jasno. Spoločnosť to prirovnala k transformácii klasických telefónov na smartfóny. Nástup autonómnych technológií a 5G konektivity aplikovanej priamo do áut bude niečo podobné, avšak vo väčšom.

No a túto príležitosť Sony jednoducho nechce zmeškať. Riziko ignorovania elektromobilov je podľa vedenia spoločnosti väčšie, ako výzva, ktorú samotné elektromobily predstavujú.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú