Na Slovensko prichádza ďalšia čínska automobilka, ktorá je pripravená priniesť prémiové elektromobily s parametrami, ktoré sa hravo vyrovnajú aj tým európskym či americkým. V ponuke majú aj SUV, ktoré sa hravo vyrovná aj oveľa drahšej konkurencii. Väčšinu Slovákov však cena v tomto prípade nepoteší.

Prinesie viacero modelov

Čínska značka Voyah je súčasťou koncernu DongFeng, ktorý už svoje modely na Slovensku predáva dlhšie a nie všetci s nimi majú práve najlepšie skúsenosti. Obzvlášť nepríjemný je príbeh podnikateľa Jozefa Pavlíka zo Svitu, ktorý sa v snahe ušetriť rozhodol pre auto menej známeho čínskeho výrobcu. Prakticky už po pár metroch jazdy však svoje rozhodnutie oľutoval.

Azda najzaujímavejším z prichádzajúcich modelov značky Voyah je elektrické SUV Free, ktorého cena sa má pohybovať od 85 990 € s DPH, čo síce nie je rozhodne málo, avšak v porovnaní s konkurenciou sa jedná o skutočne zaujímavú ponuku. Toto veľké SUV totiž poskytne výkon až 360 kW, krútiaci moment 750 Nm a kombinovaný dojazd podľa WLTP 500 km, v meste dokonca až 735 km.

Tento dojazd zabezpečuje batéria s kapacitou 106 kWh, na ktorú dáva značka záruku 8 rokov alebo 150 000 km. Ďalšia záruka do 5 rokov alebo 100 000 km platí pre zvyšok vozidlo a až 10 rokov na neprehrdzavenie karosérie, vysvetľuje Voyah na svojej webovej stránke. Voyah bude predávaný prostredníctvom predajcov DongFeng, ktoré sú vo všetkých krajoch, okrem Banskobystrického.

Stavaný ako elektromobil

Dodnes je problémom niektorých elektromobilov to, že sú založené na platforme, ktorá vznikla pre autá so spaľovacími motormi a nevyužívajú tak všetky výhody, ktoré elektromobilita ponúka. V prípade modelov značky Voyah to však neplatí, keďže sú od základu navrhnuté ako elektormobily a majú aj integrovanú batériu či elektromotory.

Úctyhodný výkon

Vďaka slušnému výkonu dosahuje SUV Free aj veľmi dobré zrýchlenie a to z 0 na 100 len za 4,4 sekundy. To zvláda Free aj napriek hmotnosti 2 340 kg a navyše poskytne objem kufra až 560 l, so sklopenými sedačkami dokonca 1 320 l. Free má typických 5 sedadiel a trochu diskutabilným je dizajn, ktorý, ako v prípade väčšiny čínskych automobiliek, nie je práve originálny.

Free je okrem toho vybavený radarmi a má tiež 9 kamier a 12 ultrazvukových senzorov. Voyah týmto modelom poskytne aj množstvo ďalšej doplnkovej výbavy, ktoré je v Európe bežné a poteší aj nočné videnie, ktoré monitoruje situáciu na ceste na vzdialenosť 150 metrov. Voyah Free sľubuje aj prémiovú akustiku vďaka potláčaniu okolitého hluku.

Voyah/DongFeng

Okrem tohto elektrického modelu ponúkne Voyah na Slovensku aj sedan Voyah Passion a MPV Voyah Dream, ktoré má vo svojej triede údajne najlepšie zrýchlenie na svete. Voyah Dream však vyzerá typicky „čínsky“ a jeho prehnane extravagantný dizajn môže v Európe skôr uškodiť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú