Zvýšenie cien v dôsledku konsolidačného balíka sme už zacítili v každej oblasti a pri každom nákupe, aj keď sa nás niektorí politici snažia presvedčiť o opaku. Slovenskí používatelia si po novom priplatia aj v App Store.

Kalifornská spoločnosť zareagovala na nové dane z pridanej hodnoty na Slovensku a zvýšila svoje ceny. Slovenskí používatelia si tak okrem potravín či energií priplatia aj za nákupy aplikácií. O téme informoval portál PhoneArena.

Nové sadzby DPH

Apple tento týždeň oznámil zmenu v cenotvorbe v App Store v niekoľkých krajinách, a to vrátane Slovenska. Spoločnosť zareagovala na zvýšenie DPH, ktorá sa kvôli konsolidačnému balíku zmenila z pôvodných 20 % až na 23 %. Zmeny DPH sa tak dotknú spotrebiteľov, aj vývojárov.

Hoci boli používatelia zvyknutí na stabilné ceny aplikácií, Apple reaguje na slovenskú situáciu. Keďže sa zmenila štandardná sadzba DPH, po novom si aplikácie zakúpime s 23 % DPH a aplikácie či služby budú drahšie. Sadzbu 5 % DPH Apple premietol do cien pre elektronické knihy.

„Z času na čas môže byť potrebné upraviť ceny alebo vaše výnosy v dôsledku zmien v daňových predpisoch alebo výmenných kurzoch,“ uvádza spoločnosť Apple.

ikony aplikácií App Store
Apple

Zvýšenie cien platí od 6. februára a premietne sa len do nových nákupov aplikácií a jednorazových nákupov v aplikáciách. Dobrou správou je, že v prípade, ak má používateľ zakúpené automaticky obnovované predplatné, jeho cena sa meniť nebude, aj napriek zvýšenej sadzby DPH. Cena predplatného teda ostane rovnaká, až kým vývojár sa sám nerozhodne zmeniť cenu.

Zmeny aj v ďalších krajinách

Slovensko nie je jedinou krajinou, kde došlo ku zvýšeniu cien. Cenotvorba v Spojených štátoch zatiaľ ostáva rovnaká, avšak Apple zmenilo ceny aj v ďalších krajinách:

  • Azerbajdžan a Peru: zavedenie dane z pridanej hodnoty vo výške 18 %
  • Estónsko: zvýšenie sadzby DPH z 5 % na 9 % pre spravodajské publikácie, časopisy a iné periodiká
  • Fínsko: zvýšenie sadzby DPH z 10 % na 14 % pre elektronické knihy

V Japonsku sa Apple stal „špecifickým platformovým operátorom“, čo znamená, že všetky platené aplikácie a nákupy v aplikáciách predávané zahraničnými vývojármi podliehajú novému 10 % japonskému spotrebnému poplatku

Čítajte viac z kategórie: Smartfóny

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP