Dostal obrovské vylepšenia a dojazd cez 500 km. Toto sú slovenské ceny najobľúbenejšieho elektromobilu Hyundai
Slováci sa dočkali, slovenský importér značky Hyundai zverejnil cenník novej generácie modelu KONA Electric a spustil slovenský konfigurátor. Úplne nová elektrická KONA je v ponuke s batériami s kapacitou 48,4 kWh a 65,4 kWh v dvoch úrovniach výbavy.
Cena začína na 41 990 € s DPH po zarátaní bonusu vo výške 1500 €. V najvyššej úrovni výbavy a s väčšou batériou sa potom cena vie dostať na 48 290 € s DPH vrátane spomínaného bonusu.
Bonus 1500 € ale platí len pri financovaní prostredníctvom produktov Výhodného financovania a zároveň využití benefitu Zimné pneumatiky, respektíve využitím benefitu Zimné pneumatiky v prípade platby v hotovosti.
Poriadne sa nafúkla a ponúkne dve batérie
Nová KONA Electric sa dočkala viacerých zmien oproti svojej generačnej predchodkyni. V prvom rade poriadne podrástla a rozmermi a priestrannosťou sa zaradila na vrchol segmentu subkompaktných SUV. Jej celková dĺžka je 4 355 mm, šírka 1 825 mm, výška 1 575 mm a rázvor dosahuje 2 660 mm.
To dáva podľa Hyundai „oveľa viac priestoru“ pre posádku a zároveň navyšuje kufor na základný objem až 466 litrov – v oboch prípadoch ide o aspekty, ktoré mnohí pri minulej generácii kritizovali. Elektrická verzia modelu KONA však ponúka ďalších 27 litrov odkladacieho priestoru v prednom kufri pod kapotou.
Úplne nová KONA Electric má pohon prednej nápravy a predáva s batériami s kapacitou 48,4 kWh a 65,4 kWh. Pri akumulátore s kapacitou 48,4 kWh dosahuje pohonná sústava výkon 114,6 kW (156 koní), maximálny krútiaci moment 255 Nm a maximálny dojazd na jedno nabitie podľa WLTP 377 km. Vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 162 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 8,8 sekundy.
Verzia so 65,4 kWh batériou má výkon až 160 kW (217 koní), maximálnu rýchlosť 172 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,8, resp. 8,1 sekundy. Dojazd je 454 km s 19-palcovými a až 514 km so 17-palcovými pneumatikami. Vďačí za to okrem iného vylepšenej aerodynamike (koeficient aerodynamického odporu predstavuje len 0,27) vrátane štyroch aktívnych vzduchových klapiek.
Máš na výber z dvoch úrovní výbavy
Nová elektrická KONA sa bude aj naďalej predávať v dvoch úrovniach výbavy s označením Electric a Electric+. Vo výbave Electric disponuje 17-palcovými zliatinovými kolesami, prednými a zadnými LED svetlometmi či dennými svetlami vrátane dizajnovej svetelnej lišty.
Nechýba ani dôležitý ohrev batérií pri nízkych teplotách a nastaviteľná úroveň rekuperácie. Nechýba celá rada bezpečnostných a vodičských asistentov. Súčasťou lacnejšej výbavy je aj interiérová elektrická zásuvka Vehicle-to-load (V2L) s napätím 230 V, ktorá umožňuje nabíjať a prevádzkovať externé elektrické zariadenia s výkonom do 3 000 W.
V prípade vyššieho stupňa výbavy Electric+ získa zákazník navyše praktické vyhrievanie dvierok nabíjacieho konektora, možnosť výberu 17- alebo 19-palcových palcových kolies bez príplatku a elektricky otvárané 5. dvere. V ohľade asistentov je táto výbava ešte výrazne ďalej.
Nechýba ani head-up displej premietajúci informácie na čelné sklo, systém 360-stupňového monitorovania okolia vozidla štvoricou kamier a obľúbená funkcia Vehicle-to-Load (V2L) s elektrickou zásuvkou nielen v interiéri, ale aj v exteriéri tak, ako ju poznáme z modelov IONIQ 5 a IONIQ 6. Výbava Electric+ obsahuje navyše aj ambientné podsvietenie v kabíne auta a prémiový audiosystém Bose so 7 reproduktormi a subwooferom.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Sľubujú omnoho väčší dojazd. Hyundai spúšťa revolučnú výrobu batérií novej generácie
Experti tvrdia, že to bola chyba. Tesla Cybertruck sa topí v problémoch, s týmto Musk nepočítal
Elektromobilová veľmoc rieši bizarnú požiadavku. Musí kupovať spaľováky pre jednu skupinu ľudí
Vytvorili nový rekord, no nesplnili veľký cieľ. Tesla v roku 2024 zaostala, môže za to hlavne jeden faktor
Rozhoduje kľúčový faktor. Veľké testy ukázali, ktoré elektromobily strácajú v zime najmenej dojazdu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Rozhoduje kľúčový faktor. Veľké testy ukázali, ktoré elektromobily strácajú v zime najmenej dojazdu
- Nabíja sa úplne sama. Prelomová technológia poráža klasické batérie a dosahuje rekordnú efektivitu
- Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Rozhoduje kľúčový faktor. Veľké testy ukázali, ktoré elektromobily strácajú v zime najmenej dojazdu
- Nabíja sa úplne sama. Prelomová technológia poráža klasické batérie a dosahuje rekordnú efektivitu
- Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
- Pilier našej ekonomiky je v ohrození. Slovensko zavádza najvyššiu daň z transakcií v regióne
- Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
- Nabíja sa úplne sama. Prelomová technológia poráža klasické batérie a dosahuje rekordnú efektivitu
Odberateľom energií svitá na lepšie časy. Začali platiť nové pravidlá, ktoré Slovákom uľahčia život
Najhoršie už máme za sebou. Slovenskí teplári očakávajú stabilizovanie cien energií
Odpadové teplo bude cenným zdrojom. Japonskí vedci odhalili ako efektívne ovládať prenos tepla
Cestujú na veterných vlnách a šetria energiu. Vedci odhalili záhadu netopierov, ktorej nerozumeli
Nové pravidlá ich môžu úplne zakázať. USA varujú pred technologickou hrozbou z Číny
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené