Slováci uviedli na trh nabíjací systém, ktorý monitoruje spotrebu budovy a optimalizuje aktuálny výkon nabíjania podľa rôznych parametrov. Projekt, ktorý by mal byť unikátny v rámci celoeurópskeho priestoru, môžu využívať nielen veľké budovy ako sú nákupné centrá alebo hotely, ale aj bežné rodinné domy. Ako pre agentúru SITA spresnili autori systému AgeVolt, projekt je zatiaľ čisto slovenský.
„Netajíme sa však tým, že hľadáme investora či už zo Slovenska alebo zahraničia, ktorý by nám pomohol v raste aj na zahraničných trhoch,“ doplnili. Na Slovensku budú prvé nabíjačky systému inštalované v Bratislave. O AgeVolt je však záujem aj v zahraničí. „Rokujeme o predaji nášho systému v Taliansku a Švédsku, záujem prejavili aj Nemci,“ načrtol zakladateľ projektu Ján Zuštiak.

V prípade kancelárskych budov či obchodných centier rieši systém AgeVolt problém s navyšovaním rezervovanej kapacity alebo s pokutami za jej prekročenie, ale aj s preťažením elektrickej siete. Stráži totiž rezervovanú kapacitu budovy a zároveň maximálnu mieru zaťaženia kabeláže v takzvaných úzkych miestach.

To znamená, že sa na parkovisko nedostane nikdy viac elektrickej energie, než aktuálna situácia umožňuje. Pri rodinných domoch zase pozná maximálnu mieru elektrického zaťaženia budovy, preto vždy dovolí nabíjanie auta len takým výkonom, aký je aktuálne k dispozícii vzhľadom na spotrebu v domácnosti. Majiteľ tak nemusí meniť ističe za výkonnejšie, ani sa obávať preťaženia siete. Navyše, v prípade využívania fotovoltaiky môže nabíjať elektromobil zadarmo.
Každú nabíjačku AgeVolt je zároveň možné pripojiť do siete verejne dostupných nabíjačiek a v režime sale cez ňu prijímať platby. To by mohlo byť zaujímavé pre obce, mestá, či vyššie územné celky. Spoločnosť potvrdila, že v rámci tohtoročnej výzvy na podporu výstavby verejne prístupných nabíjacích staníc pre elektromobily komunikovala s viacerými samosprávami, ktoré prejavili záujem o tento systém.
Vo výzve vyhlásenej Ministerstvom hospodárstva SR sa prerozdeľovalo 500 tisíc eur. Jej výsledky ešte nie sú známe. Po jej vyhodnotení však rezort podľa predchádzajúcich vyjadrení plánuje vyhlásiť aj druhú. „Aktuálne rokujeme so Združením miest a obcí Slovenska, a to nielen v súvislosti s budúcoročnou výzvou, ale aj ohľadom spolupráce mimo dotačných schém,“ doplnili pre agentúru SITA autori projektu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
