Slováci stále preferujú spaľováky. Od začiatku roka kúpili len mizivo málo elektromobilov
Záujem Slovákov o elektrické autá výrazne nerastie. V prvom polroku tohto roku sa pre kúpu takéhoto osobného vozidla rozhodlo 432 z nich. Za celý minulý rok sa pritom na Slovensku predalo 918 elektromobilov.
Slováci sa o elektromobily nebijú…
Ako ďalej vyplýva z údajov Zväzu automobilového priemyslu SR, podiel tohto typu áut na celkovom predaji je stále pomerne zanedbateľný. Za prvých šesť mesiacov sa pohyboval na úrovni od 0,6 po 1,44 %. Za celý vlaňajší rok dosiahol 1,2 %.
Na slovenskom trhu pritom dlhodobo dominujú benzínové vozidlá. Od januára do júna aktuálneho roka tvorili asi polovicu všetkých registrácií. Približne štvrtinový podiel si držia automobily poháňané naftou. Z celkového počtu elektrických áut predaných za prvý polrok tohto roka na Slovensku sa najviac darilo značke Volkswagen. Zákazníci si kúpili 81 kusov tejto značky.
Na druhom mieste sa ocitla Škoda s 54 vozidlami a na treťom Kia so 48. Celkovo si Slováci kúpili za uvedené obdobie elektrické automobily 17 značiek. Predaj elektromobilov by mohol do výraznej miery ovplyvniť ohlásený tvrdší boj s emisiami predstavený Európskou komisiou. Jeho súčasťou je aj návrh na zákaz predaja áut so spaľovacím motorom po roku 2035.
Slovensko je veľkým lídrom vo výrobe áut, na elektromobily však nie je pripravené
Práve batériové vozidlá majú pritom zásadne znížiť celkové emisie produkované v osobnej doprave. Produkcia emisií z osobnej dopravy však v Európe výrazne klesla. Podľa analýzy spoločnosti JATO Dynamics klesli emisie v roku 2020 v porovnaní s predchádzajúcim rokom až o 12 %. Slovensko je však na chvoste rebríčka.
Za toto výrazné zlepšenie môže nárast predaja plug-in hybridov a čistých elektromobilov v Európe. V minulom roku sa predalo viac ako 1,21 milióna plug-in hybridov a elektromobilov, čo predstavuje podiel 10,6 % spomedzi všetkých nových automobilov. V roku 2019 sa predalo „iba“ 466 000 nových batériových vozidiel.
NEPREHLIADNI
Emisie nových áut v EÚ výrazne klesajú. Pomohli k tomu elektromobily aj hybridy
Automobilový priemysel tvorí gro slovenského hospodárstva, no trh s autami sa mení a postupne sa pretvára z výroby spaľovacích vozidiel na výrobu elektromobilov. Podľa analýzy Automobilového výskumného inštitútu v Kamenici v Nemecku je Slovensko tretím najväčším európskym výrobcom elektromobilov za rok 2020.
Trh s automobilmi a špeciálne s tými čisto elektrickými prekvitá. Výroba elektromobilov v Európe rapídne rastie aj napriek polovodičovej kríze, ktorá zasiahla celý technologický segment. Našej krajine však do kariet nenahráva fakt, že na elektromobily jednoducho nie sme dostatočne pripravení. EÚ chce o 14 rokov úplne zakázať nové spaľováky, no v pripravenosti na batériové vozidlá opäť ostávame na konci zoznamu.
NEPREHLIADNI
EÚ zvažuje koniec spaľovacích motorov. Slovensko je ale druhou najhoršie pripravenou krajinou na elektromobilitu
Lízingová spoločnosť LeasePlan si dala aj tento rok vypracovať analýzu pripravenosti jednotlivých európskych krajín na veľký rozmach elektromobility. Zrejme nikoho nezaskočí, že naša krajina figuruje v spodnej časti tabuľky.
V roku 2020 sme sa nachádzali na samom chvoste, pre tento rok sme poskočili vyššie, avšak iba o jednu jedinú priečku. V Európe je, čo sa týka pripravenosti na elektromobilitu, na tom od nás horšie už iba susedné Česko.
Zdroj: SITA, FonTech, LeasePlan, JATO Dynamics
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Najväčšia autopožičovňa na svete Hertz mení šéfa aj stratégiu, elektromobily už nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené