Slováci ho milujú, teraz radikálne rozhodol. Automobilový gigant ukončí predaj spaľovákov skôr, ako mu prikáže EÚ
Niekoľko veľkých automobiliek už oznámilo dátumy, kedy skoncujú s predajom spaľovákov na rôznych trhoch a aktuálne sa k nim pridáva aj najväčší európsky výrobca. Ako upozornil portál Reuters, Volkswagen bude predávať v Európe už iba elektromobily od roku 2033 a so spaľovákmi tak skoncuje skôr, ako to nariadi Európska únia.
Zákaz predaja spaľovákov v EÚ sa očakáva v roku 2035 a od tohto dátumu budú môcť automobilky predávať výhradne autá s nulovou produkciou emisií a tieto kritériá aktuálne spĺňa iba vodíkový a batériový pohon.
Veľkí hráči však nečakajú do roku 2035 a postupne už začali elektrifikovať flotily. Mnohí z nich chcú skončiť s predajom spaľovákov ešte skôr ako to nariadi EÚ, aby si upevnili miesto na budúcom, čisto elektrickom trhu. Rovnaké kroky podniká aj VW, prezradil samotný šéf automobilky Thomas Schäfer.
Na iných trhoch spaľováky možno prežijú
Ako dodáva portál Electrive, VW zatiaľ nehovorí o globálnom konci predaja spaľovákov. Ostatné trhy, ako napríklad USA či Čína zatiaľ nestanovili dátum, od kedy bude v týchto krajinách zakázaný predaj naftových či benzínových vozidiel.
Na mnohých trhoch sa tak zrejme bude VW predávať spaľováky aj naďalej, samozrejme, pokiaľ ich dovtedy jednotlivé vedenia štátov nezakážu a pokiaľ bude o takéto autá ešte stále záujem. Na vyspelých trhoch je totiž badateľné, že ľudia dobrovoľne prechádzajú zo spaľovákov na elektromobily.
Niekoľko nových modelov, aj lacný kompakt
Ešte pred tým, ako VW nadobro skončí s predajom spaľovákov, nás čaká minimálne jeden významný míľnik, ktorým je príchod ľudového kompaktného elektromobilu. Po novom sa už ale okolo tohto auta nehovorí o cenovke do 20 000 €. Vzhľadom na súčasnú situáciu s dodávkami materiálov a zvyšovaním cien prakticky všetkého, je novým cieľom priniesť elektromobil do 25 000 €.
Thomas Schäfer v rozhovore pre Electrified nedávno uviedol, že situácia s dodávateľskými reťazcami sa síce zlepšuje, no na stole je ďalší problém, ktorým sú ceny materiálov.
Z čipovej krízy sa bude automobilový priemysel spamätávať ešte dlho, no podľa riaditeľa VW by už automobilky mali byť lepšie pripravené na podobné kritické situácie.
Schäfer sa vyjadril aj k otázke pripravovaného lacného elektromobilu VW ID.2, ktorý príde na trh už v roku 2025. Automobilka už dávnejšie sľubovala cenu do 20 000 €, no ak sa pozrieme na súčasný trend zdražovania, veľmi rýchlo sa dostaneme k sume 25 000 €. Aká presná ale bude cena tohto modelu je nateraz ešte príliš skoro konštatovať.
VW ID.5 GTX ti prirastie k srdcu
V posledných mesiacoch totiž rapídne nešli hore iba ceny materiálov, ale takisto rástla aj cena práce, aby sa minimalizovali dopady inflácie na zamestnancov. Obe tieto položky následne tlačia hore aj sumy nových áut.
Schäfer ale v rozhovore poukázal na to, že i keď zrejme VW ID.2 nebude stáť menej ako 20 000 €, tento model by už mal byť konkurencieschopný primeraným spaľovákom. S príchodom normy Euro 7 sa totiž očakáva aj výrazné zdraženie áut so spaľovacími motormi.
Okrem toho sa do roku 2026 môžeme podľa šéfa VW tešiť minimálne na 10 nových čisto elektrických modelov a už teraz vieme, že medzi nimi bude aj vlajkový sedan/limuzína, či dokonca kompaktné SUV/crossover veľkostne porovnateľný s VW ID.3.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
V populárnom letovisku Slovákov zúri masívny požiar. Evakuujú tisíce miestnych aj dovolenkárov
Michal Sabo podáva žalobu na Daniela Bombica. Zverejnil jeho kontroverznú fotografiu
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Náročný diktát potrápi až 99 % Slovákov: Zisti, či by bol Štúr na teba pyšný (KVÍZ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP