Zdá sa, že Cadillac skutočne nabral druhý dych, a to v plne elektrickej podobe. Značka, ktorá je už desaťročia synonymom amerického luxusu, zažíva po rokoch stagnácie opäť obdobie rastu. A čo je ešte zaujímavejšie, do jej portfólia začínajú čoraz viac prenikať zákazníci, ktorí ešte donedávna patrili medzi verných fanúšikov Tesly, píše Electrek.

Rozšírili ponuku aj klientov

Za posledné mesiace sa totiž Cadillacu podarilo nielen rozšíriť svoju elektrickú ponuku, ale aj značne rozšíriť vlastnú zákaznícku základňu. Až 80 % všetkých nových kupcov elektrických modelov Cadillac nikdy predtým nevlastnilo auto tejto značky. Mnohí z nich prišli priamo od konkurencie a najčastejšie práve od Tesly.

Podľa Brada Granza, globálneho marketingového riaditeľa Cadillacu, sú tieto presuny v prospech GM vítaným trendom. „Vnímame veľkú príležitosť, ako zvyšovať náš podiel medzi bývalými majiteľmi vozidiel Tesla,“ potvrdil Granz počas nedávneho podujatia, kde Cadillac predstavil svoj nový trojradový model Vistiq.

A čísla skutočne hovoria jasne. Kým ešte donedávna tvorili bývalí majitelia Tesly iba 10 až 15 % všetkých kupcov modelu Lyriq, dnes je to už približne štvrtina. Cadillac verí, že s uvedením troch nových SUV pokryje všetky segmenty luxusných elektrických vozidiel a ešte viac posilní svoju pozíciu.

Cadillac-Vistiq-SUV- vonku postavený
GM

Nové modely

Modelová ofenzíva Cadillacu zahŕňa štyri elektrické SUV – stredne veľký Lyriq, kompaktný Optiq, priestranný Vistiq a robustný Escalade IQ. A neskôr v tomto roku pribudne aj ultra-luxusný sedan Celestiq s cenou okolo 340 000 dolárov. Táto ponuka má za cieľ nielen osloviť tradičných zákazníkov značky, ale aj moderných vodičov hľadajúcich alternatívu k Tesle, ktorá sa v poslednom období stretáva s klesajúcimi predajmi.

Tesla síce ostáva najpredávanejšou značkou v segmente elektrických vozidiel – v marci zaznamenala viac ako 51 000 registrácií, čo je o 1,1 % viac ako vo februári – no celkový rast sa spomaľuje. Tento trend môže byť čiastočne dôsledkom polarizujúcich vyjadrení Elona Muska, ktoré mnohí vnímajú ako problematické. Cadillac zatiaľ v marci skončil ôsmy, avšak s medziročným nárastom registrácií o výrazných 86 %.

Z pohľadu cien sa Cadillac snaží obsiahnuť čo najširšie spektrum luxusných záujemcov. Nový Optiq, veľkostne porovnateľný s Teslou Model Y, začína na cene 54 390 dolárov. Vistiq, nazývaný aj „mini Escalade“, štartuje na hranici 78 790 dolárov, zatiaľ čo masívny Escalade IQ sa bude predávať od 130 000 dolárov.

S takouto ponukou a prichádzajúcim modelom Celestiq má Cadillac ambíciu definitívne sa zaradiť medzi lídrov segmentu luxusných elektromobilov.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP