Kľúčovou súčasťou veľkej „expanzie“ automobilky Tesla na starý kontinent je pripravovaná továreň Gigafactory v Berlíne, ktorá sa stavia už od začiatku minulého roka.
Doterajšie informácie, ktoré pred týždňom počas zverejňovania kvartálnych výsledkov potvrdil aj CEO Elon Musk, naznačovali, že výroba v tejto továrni sa spustí už v júli tohto roka. Podľa správy nemeckého Automobilwoche ju však čaká oneskorenie až o šesť mesiacov, upozornil Electrek.
Gigafactory okrem Modelu Y prinesie do Európy aj výrobu nových batériových článkov Tesla 4680, pričom sa očakáva, že továreň bude dôležitou súčasťou ďalšieho rastu automobilky v nasledujúcich rokoch a pomôže urýchliť nástup elektrických vozidiel v Európe.
„Európskej Tesly“ sa tento rok sa možno nedočkáme
Ešte začiatkom apríla sme však informovali, že proces výstavby spomaľuje nekonečné schvaľovanie žiadostí a súhlasov nemeckými úradmi, ktoré výrazne kritizovala aj samotná automobilka.
NEPREHLIADNI
Tesla ostro vytýka byrokraciu v Nemecku. Krajina si podľa automobilky „znemožňuje dosiahnuť svoje klimatické ciele“
Tesla mala totiž problém získať dôležité stavebné povolenia a dostala sa aj do potýčky s miestnymi vodármi a ochrancami životného prostredia, ktorí nesúhlasili s premiestnením niektorých zvierat, odlesnením lokality okolo továrne a nadmernou konsumpciou vody, pričom Tesla v dôsledku týchto problémov vymenila šéfa celého projektu Gigafactory Berlin.
Automobilka však tvrdí, že továreň pomôže v boji proti klimatickým zmenám produkciou 500 000 elektromobilov ročne. Do Gigafactory Berlin mala pritom preinvestovať už takmer 6 miliárd eur.
Podľa zdrojov Automobilwoche, ktoré majú byť priamo z kruhov spoločnosti, viedlo spomalenie týchto regulačných schválení k oneskoreniu celého harmonogramu a Tesla začne v Gigafactory Berlin sériovo vyrábať až do konca januára 2022, šesť mesiacov po pôvodnom termíne.
Rovnako sa má oneskoriť aj začiatok výroby spomínaných batériových článkov, na ktoré Tesla stavia v Gigafactory dedikovaný závod. Musk však počas zverejňovania kvartálnych výsledkov minulý týždeň uviedol, že Tesla ich výrobu v Európe plánuje zahájiť až počas budúceho roka.
Prečítaj si tiež
Na zapáde krajiny postavia „slovenskú Gigafactory“, bude vyrábať aj vyvíjať batérie do elektromobilov
Z elektromobilov by sa tu mal vyrábať cenovo dostupnejší Model 3 a Model Y, ktorý by mal prísť pri spustení výroby na rad ako prvý.
Celkový objem výroby by mal potom dosahovať až 500 000 vozidiel ročne, no spočiatku bude mať továreň obmedzenú výrobnú kapacitu na približne 150 000 kusov.
Zároveň by vďaka Giga Berlin mala Tesla zamestnať vo výrobe až 10 000 zamestnancov. Vyrobené elektromobily budú pritom určené len pre európske cesty.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Vedci šokovali svet. Dramaticky zlepšili životnosť batérií elektromobilov pomocou dreva
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dekan Lekárskej fakulty SZU skončil. Jeho meno sa spája s kauzou kolonoskopií
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti zabezpečí pasívny príjem
Obľúbený grécky ostrov v plameňoch: Ministerstvo vydalo odporúčania pre Slovákov
„Zatiaľ ide o stovky miliónov eur.“ Zdechovský varuje, že zneužívanie eurofondov na Slovensku je len špička ľadovca
Pivo na Pohode: Zlatý Bažant predstavil vlastnú zónu aj menu na mieru, takto to vyzerá
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP