O tom, že automobilka Toyota si v rámci dosahovania ekologických cieľov razí vlastnú cestu, niet najmenších pochýb. Šéf výskumu japonskej automobilky to len potvrdzuje. Verí totiž, že do budúcna je potrebné zachovať diverzitu pohonov a jedine takto budeme schopní dosiahnuť ekologické ciele, informuje portál InsideEVs.

Elektromobil jednoducho nie je vhodný pre každého. Týmto „mottom“ sa riadi celá automobilka Toyota a potvrdzujú to aj slová Gilla Pratta, šéfa výskumu japonského výrobcu.

Je očividné, že v prípade elektromobilov Toyota oproti zvyšku sveta absolútne zaostáva. Všetci veľkí výrobcovia áut už majú na trhu minimálne jeden produkčný elektromobil, no Toyota svoj prvý „baterkáč“ plánuje uviesť na trh až v roku 2023.

Toyota

Kde ale Japonci dominujú, sú vodíkové autá. Toyota Mirai je aktuálne jeden z najlepších vodíkových áut na trhu. Je ale otázne, či sa vodíkové technológie dostanú do popredia tak, aby z toho Toyota mohla ťažiť.

Dôležitá je diverzita

Gill Pratt sa nedávno vyjadril k téme nových pohonných technológií. Šéf výskumu japonskej automobilky sa v podstate stotožňuje s ideológiou spoločnosti, a teda do budúcna je dôležité zachovať diverzitu pohonov, píše Autoblog.

Nie všetci totiž podľa neho môžu šoférovať elektromobil, respektíve nie pre každého bude takéto auto vhodné. Vodiči by preto mali mať na výber, či si zvolia batériové vozidlo, vodíkové auto či hybrid. Jedine takýto scenár podľa neho môže fungovať a iba takto môže svet plniť ekologické ciele.

Už nevsádza všetko len na jednu kartu

Toyota zaujala voči elektromobilite veľmi razantný postoj. Výkonný prezident automobilky Shigeki Terashi v minulosti vyhlásil, že zamerať sa výlučne na jeden druh pohonu je v súčasnosti riskantné.

Toyota

Japonská automobilka taktiež podľahla trendu elektrických áut a do vývoja batérií sa chystá investovať miliardy eur. Vedenie automobilky na briefingu ohľadom batérií a elektrifikácie pre médiá oznámilo, že do vývoja batériových technológií investuje v najbližších rokoch až 11,5 miliárd eur.

Masívna investícia prinesie automobilke vlastnú technológiu batérií a taktiež zabezpečí ich výrobu pre budúce elektromobily. Aj keď vedenie zastáva svojimi vyjadreniami voči elektromobilite pomerne neutrálny až negatívny postoj, ich činy hovoria niečo iné a v elektromobilite teda vidí budúcnosť aj japonský automobilový gigant. Alebo sa minimálne bojí, že stávka na vodík nie je až tak jasná výhra a potrebuje sa poistiť.

Len pre pár mesiacmi dokonca automobilka odhalila čisto elektrický koncept Toyota bZ4X, ktorý príde na trh v produkčnej verzii už v roku 2023. Do roku 2025 chce mať Toyota na cestách ďalších 14 čistých elektromobilov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú