Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Po tom, čo sa objavila správa, že Huawei na propagáciu modelu Nova 3 použil fotografie spravené zrkadlovkou, sa podobnej chyby dopustila aj spoločnosť Samsung. A prišlo sa na to vcelku vtipným spôsobom. 

Fotoaparáty v našich smartfónoch sú každým rokom lepšie a prakticky už takmer vymazali kompaktné fotoaparáty z pultov predajní. Dokonca sa niektorí výrobcovia začali porovnávať so zrkadlovkami, no skúsenejší používateľ vie, že na to aby dosiahli ich kvality, treba prejsť ešte pomerne dlhou cestou. Podobne ako Huawei, aj spoločnosť Samsung si myslela, že dokáže zákazníkov okabátiť a namiesto reálnych fotografií z fotoaparátu daného smartfónu, použila fotky spravené pomocou zrkadlovky.

Vtipné rozuzlenie celej situácie

Kontroverzná fotografia sa nachádza na oficiálnej stránke malajzijského zastúpenia spoločnosti Samsung. A aby toho nebolo málo, fotografia nebola spravená nikým zo Samsungu, ale pochádza od niekoho úplne iného, kto túto fotografiu ponúkol na predaj v rámci služby Eyeem. Vytvorená bola fotografkou Dunja Djudjic, ktorá na celú situáciu upozornila aj vo vlastnom článku. Pomocou tejto fotografie Samsung propagoval ich smartfón Galaxy A8 Star (na našom trhu nedostupný). Problémom však nie je, že bola použitá cudzia fotografia (Samsung za ňu riadne zaplatil), ale to, že spoločnosť ju vydáva za vlastnú, ktorá bola odfotená už so spomínaným Galaxy A8 Star.

Porovnanie originálu vs. upravenej fotky na stránkach Samsungu

[twenty20 img1=“148295″ img2=“148290″ offset=“0.5″]

Prečítaj si tiež
Najväčší čínsky výrobca smartfónov a jeho dcérska spoločnosť znova podvádzali. Konanie odôvodnili absurdnou výhovorkou

Fotografia pred publikovaním prešla menšími zmenami pozadia a upravená tiež bola farba vlasov a odtieň tváre. Samotná autorka práve spôsob úpravy považuje za najvtipnejší a vidí v ňom viaceré nedostatky, čím tomu dala názov franken-image.

Použitie snímok z profesionálnych fotoaparátov pri propagovaní produktov je bežná vec a nikto to nikomu nezazlieva. Ako sa hovorí, predáva hlavne obal a prvý dojem je pre zákazníka veľmi dôležitý. No dávať spotrebiteľom klamlivé informácie o tom, čoho je fotoaparát v smartfóne schopný, je minimálne neetické a nemorálne a týmto krokom si Samsung určite viac poškodil ako pomohol.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú