Vlajkové lode výrobcov smartfónov sa vždy vyznačovali prémiovou výbavou, ktorú im lacnejšie modely strednej a nižšej triedy mohli iba závidieť. Neskôr však vylepšenia prémiových kúskov po čase zavítali aj do cenovo výhodnejších zariadení, aby tie prilákali zákazníkov s menším rozpočtom. Samsung mení plány a DJ Koh reorganizoval tím pre vývoj smartfónov, aby mohli nové možnosti prichádzať do strednej triedy skôr ako do drahých modelov.

Smartfónový trh sa postupom času výrazne zmenil a pri pohľade na výbavu a ceny dnešných modelov si tak už za menej peňazí môžeme dopriať skutočne nadupané zariadenia. Rozdiely medzi strednou triedou a prémiovou kategóriou tohto segmentu sa postupne začali viac a viac prelínať. Za zhruba 400 € je dnes dostupné aj výkonné OnePlus 6, známe ako „zabijak vlajkových lodí“. Svoju prezývku nedostal tento smartfón len tak náhodou. V cenovej kategórii, kde Samsung predáva modely strednej triedy, totiž ponúka výbavu hodnú omnoho drahších vlajkových lodí.

Samsung bude venovať viac pozornosti dostupnejším modelom

Viacerí zákazníci tak začali uprednostňovať lacnejšie smartfóny s poriadnym výkonom, než by si mali kúpiť 1000-eurový smartfón ako Galaxy Note 9. Samsung tieto dôsledky pocítil v predajoch modelov strednej triedy, ktorú však čoskoro čakajú veľké zmeny. DJ Koh, CEO Samsungu, sa totiž rozhodol prekopať stratégiu spoločnosti od základov. Pri implementácii nových inovácií budú totiž pred vlajkovými modelmi uprednostnené lacnejšie smartfóny strednej triedy Samsungu.

Nenechaj si ujsť
Samsung poskytne Xiaomi a Oppo svoju najväčšiu inováciu pre smartfóny za posledné roky

V minulosti som si kúpil novú technológiu, ktorá bola špecifikom vlajkových lodí a neskôr sa dostala do strednej triedy. Odteraz však mením svoju stratégiu, aby sme prinášali technológie a rozdiely prednostne do strednej kategórie.“ – vyjadril sa DJ Koh v rozhovore pre CNBC.

Výsledky novej stratégie majú prísť už čoskoro

Prvými modelmi, ktoré túto razantnú zmenu pocítia, budú už onedlho smartfóny Samsung z radu „A“. Vybavenejšie modely tejto línie aktuálne spoločnosť predáva zhruba za 400 €, čo je omnoho nižšia cenovka, než má Samsung Galaxy S9, alebo nová Note 9-ka. Nie všade sú však predaje prémiových modelov úspešné. Pravdaže, Samsungu nemožno uprieť snahu vylepšovať aj svoje cenovo dostupnejšie smartfóny, avšak v tomto smere poriadne za konkurenciou zaostáva.

Tento rok mu nepomohli ani duálne selfie fotoaparáty, či natiahnutý displej s pomerom strán 18:9. V strednej triede totiž spoločnosť išla proti silnej konkurencii. Tá stavila aj na výrez obrazovky a darilo sa jej omnoho viac. Plány Samsungu zmeniť svoj prístup k navrhovaniu smartfónov strednej kategórie tak vôbec nie sú na zahodenie. Úspechu, či neúspechu tejto novej stratégie sa však dočkáme až o nejaký čas.

Pošli nám TIP na článok



Samsung