Ruská automobilka Moskvič sa po sankciách a odchode európskych výrobcov áut z krajiny rozhodla oživiť svoju zašlú slávu. Pod logom Moskvič predstavil v poradí už druhý novodobý model, ktorým je sedan Moskvič 6. Aj toto auto ale pochádza kompletne z Číny.

Ako uvádza Time.Niews, ruská značka iba zmenila logo na čínskom vozidle JAC Sehol A5 Plus, čo je už „overený“ koncept. Aj prvý model „novej generácie“ značky Moskvič totiž prelepil logo na čínskom JAC JS4. Čína do Ruska dodáva všetky súčiastky pre vozidlo a Rusi si ho iba montujú dokopy, pričom naň dávajú svoje vlastné nálepky s logom Moskvič.

Moskvič

Sedan Moskvič 6 je na tom úplne rovnako a je teda obrovský predpoklad, že pôjde o rovnaké predajné fiasko, ako v prípade crossoveru Moskvič 3, ktorý sa automobilka snáži predávať už od konca minulého roka.

Predaj začne v treťom kvartáli 2023

Ako uvádza Russia Posts, predaj sedanu Moskvič 6 začne až v treťom kvartáli tohto roka. Za iných okolností by sme povedali, že automobilka má aspoň stále nejaký ten čas na prípadné vylepšenia, no keďže v tomto prípade prevezme už hotové auto čínskej automobilky, Moskvič asi nemá čo vylepšovať.

JAC

Ak teda bude Moskvič 6 skutočne vychádzať kompletne z čínskeho JAC Sehol A5 Plus, na trh príde s motorom 1,5 TGDI, ktorý má výkon slušných 184 koní a točivý moment 300 Nm. O radenie sa stará dvojspojková 6-stupňová automatická prevodovka. Je však možné, že ruská verzia dostane staršiu generáciu motora, ktorý má iba 150 koní a točivý moment 210 Nm, pričom k dispozícii môže byť aj s lacnejším o 6-stupňovým manuálom.

„Čínsky“ Moskvič ale ponúka celkom zaujímavý a svieži dizajn. Interiér pôsobí moderne a má dokonca aj digitálnu prístrojovku, pričom k dispozícii sú aj základní asistenti riadenia a parkovania. Infotainment sa ovláda cez 10,4″ dotykovú obrazovku.

JAC

Problémom ale znova môže byť výsledná cena. JAC Sehol A5 Plus v Číne začína na sume okolo 13 200 €, ruský Moskvič 6 však môže pokojne stáť aj dvojnásobok podobne, ako je tomu pri modeli Moskvič 3, respektíve JAC JS4.

Moskvič 3 v testoch príliš neočaril

Moskvič 3 začiatkom roka prešiel už aj testami ruských novinárov, ktorí auto chválili, no niektoré veci aj otvorene kritizovali. Benzínový motor tohto auta má objem 1,5 litra a výkon 150 koní, čo podľa tamojších novinárov absolútne postačuje na každodenné jazdenie.

Papierová spotreba je niekde na úrovni  6,6 l/100 km. V realite sa ale vyšplhala až na dvojnásobok, teda vyše 12 litrov, čo je na dnešné pomery a triedu auta extrémne veľa.

Auto pôsobí veľmi moderne, či už z vonku, ale aj v interiéri. Vonku dominujú LED svetlá s peknou grafikou, zatiaľ čo vo vnútri môžeme nájsť farebný dotykový displej infotainmentu, ktorý podporuje Apple CarPlay aj Android Auto. Rýchlosť systému je ale katastrofálna a listovanie v menu je skôr za trest.

Totálna predajná katastrofa

Automobilka začala výrobu vozidiel koncom novembra a do konca roka 2022 plánovala v znárodnenej fabrike Renault zmontovať 600 vozidiel, pričom 400 z nich so spaľovacím motorom a 200 s elektromotorom. Odhadovanú výrobu sa im nakoniec podarilo predčiť a dokopy zmontovali až 2 000 áut.

JAC

Predaj sa začal 21. decembra a očakávalo sa, že po prvých vyrobených modeloch sa len tak zapráši. Nestalo sa tak. Drom.ru uvádza, že v decembri bolo v Rusku zaregistrovaných len šesť nových vozidiel značky Moskvič, z toho štyri boli spaľováky a dva elektromobily.

Jeden elektromobil pritom putoval do rúk vedúceho dopravy v meste Moskva, Maxima Liksutova. Zvyšné vozidlá boli registrované na právnické osoby, čiže firmy, pričom jedno z nich dostala redakcia Moskva-24 ako dar od starostu Moskvy, Sergeja Sobjanina.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP