Publikovanie reklám v televíziách či na webových stránkach má jediný účel, a to prilákať na propagovaný produkt či službu čo najviac zákazníkov. Už dnes sa môžeme s reklamou stretnúť všade okolo nás, no čoskoro ju zrejme uvidíme aj na nočnej oblohe. Spoločnosť Star Rocket plánuje v najbližších rokoch vytvoriť na orbite Zeme masívny displej, ktorý nás bude zasypávať reklamou aj pri pohľade na oblohu.
Poznáš ten pocit, keď si pustíš televízor s cieľom pozrieť si svoj obľúbený film či seriál, no pokiaľ nevyužívaš streamovaciu službu, dočkáš sa tiež množstva reklám, ktoré dokážu aj hodinový film predĺžiť aspoň o polovicu. Rovnako otravným spôsobom nám reklamy zasahujú do života aj pri prehliadaní internetu, kde sa s nimi stretávame na každom kroku. Keďže si ruský startup povedal, že tento spôsob, vrátane billboardov a rôznych bannerov, je už zastaralý, chce vyniesť reklamu priamo do vesmíru.
Reklama môže čoskoro zavítať priamo na nočnú oblohu
Presne tak. Ruská firma Star Rocket sa rozhodla, že nastal čas na novú éru marketingu, ktorý vyletí priamo ku hviezdam. Spoločnosť totiž doslova plánuje vyniesť na orbitálnu dráhu Zeme satelity v tvare kocky s technikou, ktorá vytvorí akýsi obrovský vesmírny displej vo výške 400 až 500 km nad našimi hlavami. Týmto spôsobom nám chce Star Rocket „spríjemniť“ inak zrejme nudné nočné prechádzky či obyčajný výhľad na hviezdy. Pri romantickej vychádzke si tak dvojica bude môcť miesto pozorovania súhvezdí užívať výhľad napríklad reklamu na chutný sladený nápoj.
Nenechaj si ujsť
Rok 2019 bude pre vesmírne dobrodružstvá neuveriteľne plodný. Toto všetko pripravuje NASA či SpaceX
Prvý pokus o vyslanie tejto techniky do vesmíru príde už v roku 2021, pričom by mal vo finálnej podobe na oblohe pokrývať približne 50 km2 plochy a využívať Slnko ako zdroj energie pre zobrazenie reklamy. Týmto spôsobom bude Star Rocket môcť zobraziť za noc 3-4 reklamy. Okrem toho má tento vesmírny displej poslúžiť aj v prípade katastrofy, kedy bude svet odrezaný od elektriny, smartfóny prestanú prijímať signál a vlády budú môcť doručiť správy svojim obyvateľom. V inak bežný večer bude táto plocha zobrazovať reklamu.
Hoci takýto nápad môže nadchnúť mnohé firmy, verejnosť ho zrejme odsúdiť ešte pred jeho realizáciou. Nikto z nás totiž nemá rád reklamy pri pozeraní televízie a prehliadaní webu. Vypustiť reklamu do vesmíru by však bol absolútny vrchol marketingu, za ktorý si však tie najväčšie spoločnosti priplatia. Núdza o zákazníkov v Star Rocket zrejme nebude, no stále ostáva otázne či sa podarí tento odvážny projekt úspešne zrealizovať. Slovo pritom budú mať aj rôzne regulačné orgány či vedci, ktorým sa však takáto reklama vôbec nemusí pozdávať.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ničí bez výstrelu všetky ciele do 8 km. USA testujú laserové delo, drony si už viac neškrtnú
Dreame L50 Pro Ultra a L50 Ultra: Robotické vysávače, ktoré menia pravidlá hry
iPhone stráca lesk. Slováci už nechcú míňať za mobily 1000 eur a našli si nového miláčika
AdBlock pre reálny svet? S týmito okuliarmi neuvidíš žiadne reklamy
Koniec kompromisov. Huawei spustil na hodinkách Slovákmi vymodlenú funkciu, tu je návod
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nemocnica pre Startitup opísala realitu krízy: Zatvárame ambulancie, prepúšťame
Izraelsko-iránsky konflikt mení mapu sveta. Ako ho čítať a čo z neho plynie pre Slovensko (ANALÝZA)
„Vytvoril som biznis, ktorý mi zarába 15 000 eur mesačne.“ Sebastian sa navždy vzdal práce v korporáte
Rusko zamiešalo karty v globálnom boji o „biele zlato“. Obsadilo jednu z najväčších zásob lítia v Európe
Štát spúšťa „porovnávač“ cien potravín: Vyskúšali sme, ako ukazuje rozdiely medzi obchodmi a regiónmi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
- Najlepší film Marvelu posledných rokov je konečne online. Aj so slovenským dabingom
-
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
-
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP