Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Slovom roka vo svete technológií malo byť Metaverse. Facebook a Mark Zuckerberg to s budúcnosťou nášho sveta vo virtuálnej realite myslia tak vážne, že v rámci stávky na nové technológie dokonca pristúpili k premenovaniu celej spoločnosti.

Prvý náhľad sme však už videli a kým niektorí odborníci však veria, že vo virtuálnom svete bude priestor aj pre viacerých hráčov, iní už začínajú pochybovať, či to nie je slepá ulička a najväčší omyl Zuckerbergovom živote.

Virtuálnej a rozšírenej realite sa venuje aj slovenské štúdio Yord so sídlom v Prahe. To sa už dnes dokázalo presadiť aj v rámci viacerých globálnych projektov. FonTech.sk sa rozprával s jej CEO a spoluzakladateľom Adamom Rajnohom.

Skúsenosti s virtuálnou realitou má dnes len úzka skupina ľudí. Aký je váš pohľad na vytvorenie a budúcnosť virtuálneho sveta alebo metaverza, v ktorom by ľudia „žili“? 

Virtuálny svet alebo metaverse vnímam ako prirodzenú evolúciu v rámci digitálneho sveta, v ktorom žijeme dnes. Ide o rozšírenie 2D limitovaného sveta o väčší zážitok, či už rozprávame o virtuálnej, alebo rozšírenej realite. Záujem o tieto technológie zo strany zákazníkov výrazne rastie. V nasledujúcich 5 rokoch sa odhaduje ešte intenzívnejší rast. V dnešnej dobe samotné technologie prehlušuje pojem „metaverse“, čo však nie je nič proti ničomu – keďže spojuje svet používateľov s predstavou toho, čo tieto technológie prinesú.

Yord

Vybudovanie vlastného virtuálneho sveta oznámila aj spoločnosť Meta, ktorá týmto krokom spustila veľký ošiaľ. Ako tento krok vnímate?

O vytvorenie podobného sveta snaží veľa veľkých i menších hráčov. Bol by som určite rád, keby buducnosť metaversa patrila samotným používateľom a nie jednej firme na druhej strane sa však snažím byť realista. Vnímam, s akými prostriedkami, potenciálnou používateľskou základňou a know-how do tohto vstupujú firmy ako Meta.  

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú