Analytické spoločnosti začínajú bilancovať jeden z najväčších nákupných sviatkov. Spotrebitelia počas tohto dňa minuli na nákupy rekordných 7,4 miliardy dolárov, informuje portál CNBc.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!
FacebookInstagramYouTube

Analytické oddelenie spoločnosti Adobe monitoruje 80 najvýznamnejších maloobchodných predajcov v USA. Podľa ich odhadov predpokladali, že zákazníci tento rok počas sviatku Black Friday minú na nákupoch asi 7,9 miliardy dolárov, no skutočné predaje boli o čosi nižšie, konkrétne 7,4 miliardy dolárov. Aj keď sa jedná o rekord, prvenstvo si v týchto číslach drží sviatok, ktorý nasleduje vždy prvý pondelok po Black Friday a volá sa Cyber Monday.

Black Friday vznikol v Spojených štátoch amerických, odkiaľ sa dostal do takmer celého sveta, SITA

Práve minulý rok spotrebitelia utratili počas Cyber Monday na nákupoch 7,9 miliardy dolárov, informuje portál Bloomberg. Analytici však odhadujú, že predaje počas tohtoročného Cyber Monday by mohli vzrásť o ďalších 19 % oproti minulému roku a mohli by tak dosiahnuť hranicu 9,4 miliardy dolárov.

Ak sa ale pozrieme na presnejšie čísla ohľadom Black Friday, predaje skrz online obchody vzrástli oproti minulému roku o 20 %, z čoho vyplýva, že ľudia už radšej nakupujú z pohodlia domova, ako v kamenných predajniach. Spotrebitelia tiež vo veľkom nakupovali skrz smartfóny, predaje cez mobilné zariadenia dosahovali sumu 2,9 miliardy dolárov. V budúcom roku by sme sa tak mohli dočkať toho, že predaje cez mobilné zariadenia prevýšia tie, ktoré nakupujúci uskutočnia cez počítače.

Pexels

Medzi najpredávanejšie produkty patrili hračky z filmu Frozen 2, počítačové hry FIFA 20 a Madden 20 a samozrejme elektronika ako Apple smartfóny, slúchadlá či Samsung televízie.

Aktuálny trend online nakupovania potvrdzujú aj predaje obchodov, ktoré prešli na online model, respektíve ktoré zostali verné iba kamennej predajni. Predajcom Target a Walmart, ktorý prešiel na online model predaja, zisky vzrástli v niektorých prípadoch aj o 9 %, naopak predajcovia ako Kohl’s, Gap či Macy’s, mali predaje horšie aj o 25 % oproti predchádzajúcemu roku.