Plusy

+ Konečne Assassin´s Creed umiestnený do Japonska
+ Výborná vizuálna stránka
+ Striedanie ročných období
+ Dvaja protagonisti, ktorí majú rôzny herný štýl
+ Súbojový systém funguje na jednotku
+ Nové parkúrové pohyby
+ Vylepšovanie základne
+ Perfektný technický stav

Mínusy

- Generické úlohy typu "pozbieraj predmety"
- Slabé náhodné stretnutia počas cestovania krajinou
- Zakrádanie a infiltrácia sú takmer rovnaké ako v predošlých hrách
- Postava nie vždy zareaguje tak ako by si chcel

Ubisoft čelil v posledných rokoch kontroverziám a finančným výzvam, pričom stále čaká na úspešný titul, ktorý by francúzskemu štúdiu priniesol opätovný návrat na výslnie. Týmto titulom by mohol byť práve Assassin’s Creed Shadows, ktorý po rokoch fanúšikovských prosieb konečne prichádza do feudálneho Japonska.

Hra vyvíjaná štúdiom Ubisoft Quebec vychádza 20. marca 2025 po dvoch odkladoch, ktoré ukazujú strastiplnú cestu vlajkovej lode a zároveň dokazujú, ako veľmi sa Ubisoft v poslednom čase trápi. Shadows má potenciál znovu definovať sériu a upevniť pozíciu Ubisoftu na trhu AAA hier, zároveň však môže európskeho giganta stiahnuť ešte viac ku dnu. Aj preto Ubisoft zúfalo potrebuje, aby Shadows medzi hráčmi uspel.

Assassin's Creed® Shadows / FonTech

Nový diel ikonickej série prináša rad inovácií, vrátane vylepšeného systému zakrádania využívajúceho tiene, možnosti plazenia a vylepšeného parkúru, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou sériu už od jej počiatkov. Hra tiež sľubuje dynamické počasie a striedanie ročných období, čo ovplyvňuje ako vizuálnu stránku, tak aj herné mechaniky.

S impozantným vizuálom, inovatívnym gameplayom a bohatým historickým zasadením sa zdá, že Assassin’s Creed Shadows by mohol byť tým dlho očakávaným návratom k forme, ktorý fanúšikovia aj Ubisoft potrebujú. Shadows zároveň predstavuje prvý titul série vyvinutý výhradne pre súčasnú generáciu konzol, čo umožnilo vývojárom implementovať pokročilé zobrazovacie technológie.

Bude to však stačiť na záchranu hernej spoločnosti, ktorá priniesla svetu hneď niekoľko kultových herných sérii? Vizuálna stránka napovedá tomu, že sa máme na čo tešiť, ale hrateľnosť a stavba sveta opäť doplácajú na staré známe nedostatky.

Zjednocovanie Japonska

Hra sa odohráva na konci obdobia Sengoku, kedy sa krajina zmieta v nepokojoch počas zjednocovania japonských prefektúr železnou rukou lorda Odu Nobunagy. Zároveň ide o obdobie, kedy začali Japonsko navštevovať portugalskí obchodníci s cieľom nadviazať dobré vzťahy, z ktorých by mohli v budúcnosti profitovať.

Assassin's Creed® Shadows / FonTech

Svet a rozprávanie príbehu sa nesie v štýle japonských filmov ako trilógia Samurai či nového seriálového hitu Šógun. Dočkáš sa dych berúcich výhľadov na dediny a polia, husté lesy a pôvodnú architektúru, vrátane rozrastajúcich sa miest a vysokých pagod, ktoré slúžia ako paláce a zároveň synchronizačné body.

Séria po prvýkrát ponúka systém dvoch protagonistov – Naoe, ženskej shinobi, a Yasukeho, afrického samuraja, ktorý rozpútal okolo Shadows kontroverziu. Tento duálny prístup umožňuje hráčom zažiť dva odlišné herné štýly. Naoe sa zameriava na tradičný stealth gameplay, známy z počiatkov série, s ktorým sme sa naposledy stretli v minuloročnom Mirage.

Assassin's Creed® Shadows / FonTech

Obe postavy majú vlastný príbeh. Naoe sa vydáva na cestu pomsty po invázii jej domoviny, provincie Ida. Jej hlavným cieľom bude likvidácia maskovaných konšpirátorov, ktorí ukradli tajomnú krabičku obsahujúcu rodinné dedičstvo a pokúšajú sa ovplyvniť históriu vo svoj prospech.

Yasuke sa zas ocitá v službách samotného Odu Nobunagy, no okrem prvých niekoľkých minút si hranie za samuraja tak skoro neužiješ, keďže príbeh protagonistov sa prepojí až zhruba po desiatich hodinách. Od tohoto bodu si medzi nimi môžeš prepínať kedykoľvek budeš mimo nepriateľskej zóny alebo konfliktu.

Rôznorodá hrateľnosť

Štýl Naoe je inšpirovaný ninjami, uprednostňuje tichú infiltráciu nepriateľských oblastí po strechách alebo cez úzke otvory v stenách. Podobne ako v predošlých častiach, aj tu je kľúčové plánovanie vďaka označovaniu nepriateľských pozícii z vyvýšeného miesta. Tentokrát sa však budeš musieť zaobísť bez pomoci orla, ktorý slúžil v posledných častiach ako prieskumný dron.

Assassin's Creed® Shadows / FonTech

Namiesto toho sa budeš musieť často presúvať a na označovanie používať orlí zrak, ktorý má limitovaný dosah, no infiltrácie aspoň nie sú tak jednoduché ako v minulých častiach. Aj tak tu však budeš márne hľadať nejaké hlbšie vylepšenia oproti predchodcom.

Dokonca ani systém tieňov, ktorý mal byť prelomovou novinkou, nie je až tak potrebný. Nepriatelia nie sú totiž príliš všímaví a pokiaľ si v ich zornom poli, no na streche a vo výške dvoch metrov, úplne ťa odignorujú aj pri poludňajšom slnku. Samotný systém funguje tak, že akonáhle je postava v podrepe, zobrazí sa ti na obrazovke ukazovateľ viditeľnosti, ktorý sa napĺňa podľa množstva svetla, ktoré na teba dopadá.

Assassin's Creed® Shadows / FonTech

Počas hrania som však nemal potrebu kontrolovať ho a ani som sa ho nedržal pri plánovaní postupu infiltrácie. Jediný prípad, kedy by sa tieto funkcie dali zmysluplne využiť je nastavenie stealthu na ťažšiu úroveň pomocou prehľadného menu, v ktorom si dokážeš upraviť obtiažnosť niekoľkých aspektov hry.

Infiltrácia

Naoe má vo výbave veľa užitočných pomôcok, ktoré jej zjednodušia splnenie misie. V tomto smere je najväčšou novinkou lano, pomocou ktorého sa dokáže rýchlo vyšplhať na vysoké budovy bez potreby hľadať presnú cestu na stenách budov. V jej repertoári nájdeš aj hádzacie nože a hviezdice, dymové bomby a zvončeky na odlákanie nepriateľov.

Keď dôjde na boj zblízka, vo výbave môžeš mať Katanu, nôž Tanto alebo Kusiragamu – kovovú reťaz s guľovým závažím na útok z väčšej vzdialenosti. Okrem týchto zbraní má k dispozícii aj ikonickú skrytú čepeľ, ktorá si však minimálne v počiatočných fázach hry neporadí so všetkými druhmi nepriateľov.

Assassin's Creed® Shadows / FonTech

Čepeľ totiž odstráni iba jeden segment z nepriateľovho ukazovateľa životov, čo nestačí na okamžité zabitie elitných nepriateľov ako sú samurajovia a iné ťažkotonážne stráže. Postupným odomykaní nových schopností si však dokážeš odomknúť aj instantné vraždy.

Najviac som si užíval infiltráciu pagody, kedy som prechádzal poschodie po poschodí, vyhýbajúc sa vŕzgajúcim podlahám, aby som mohol nenápadne zlikvidovať každú živú dušu, ktorá sa v nej nachádza. Bohužiaľ pri štvrtej alebo piatej pagode prišiel stereotyp, keďže architektúra je vždy veľmi podobná a už mi príliš nezáležalo na tom, aby ma nikto neodhalil.

Jednočlenná armáda

Na druhej strane Yasuke ponúka priamočiarejší RPG bojový prístup, ktorý sa do popredia začal tlačiť v Origins a následne v Odyssey a Valhalle. Už od prvého momentu pocítiš, že Yasuke je nemotornejší a nedokáže šplhať po budovách tak ako jeho ženská spoločníčka. Oproti nej však vyniká v priamych konfrontáciách, keďže na bojisku je takmer vždy najvyššou a najväčšou postavou.

Assassin's Creed® Shadows / FonTech

Brnenie na nepriateľoch vydrží možno dve seknutia a s najslabšími nepriateľmi si poradí aj jednou ranou. Yasuke má na výber z troch zbraní na blízko, ktorými sú dlhá Katana, Naginata – čepeľ na dlhej palici a Kanabo, japonská verzia bojového kyjaku. Každá z týchto zbraní má svoje výhody aj nevýhody, napríklad Katana je univerzálna zbraň, s ktorou si užiješ aj stínanie hláv.

Naginata ti zas pomôže udržať nepriateľov od tela a Kanabo rozdáva vysoké poškodenie za cenu pomalých útokov. Okrem týchto zbraní má k dispozícii aj dlhý luk a pušku Teppo, ktoré pomôžu s likvidáciou vzdialených nepriateľov. To sa obzvlášť zíde pri likvidácii stráží na hradbách.

Assassin's Creed® Shadows / FonTech

Samotné súboje sú dynamické a krvavé. Budeš používať rýchly a silný útok v kombinácii s odrážaním nepriateľských výpadov a úskokmi pred neblokovateľnými útokmi. Akonáhle dostaneš nepriateľove životy na minimum, užiješ si štýlové zakončenia, ktoré sa líšia podľa protagonistu. Naoe sa drží prebodávania a využíva akrobaciu na preskočenie súpera a podrezanie hrdla, zatiaľ čo Yasuke je schopný nepriateľovi odťať celú hlavu alebo končatiny.

ČLÁNOK A VERDIKT POKRAČUJE NA ĎAŠEJ STRANE ->>>

Čítajte viac z kategórie: Hry

HODNOTENIE

7.5/10

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP