Prvý lacný čínsky elektromobil oficiálne mieri do Európy. Cenou aj parametrami je predajným trhákom
Pokiaľ sa čo len trochu orientuješ vo svete elektromobilov, o čínskej automobilke AIWAYS a jej lacnom SUV s názvom U5 si už pravdepodobne aspoň počul. Výrobca pred časom dostal povolenie predávať svoje vozidlá aj na európskom trhu a prvých 500 modelov AIWAYS U5 je už na ceste k nám. Na tému upozornil Electrek.
Prílev lacných čínskych elektromobilov začína
Čínsky AIWAYS sa už dávnejšie stal prvým miestnym výrobcom, ktorému sa podarilo získať európsku licenciu a môže tak svoje elektromobily predávať aj na našom trhu. Postupne sa tak začína na Európu valiť poriadna várka lacných elektromobilov z Číny, ktoré sa snažia zákazníkov prilákať predovšetkým na nízke ceny.
Uvedenie modelu U5 na trh sa plánovalo už v apríli, avšak kvôli globálnej pandémii ho presunuli až na august. Prvých 500 kusov elektrického SUV je však už na ceste do Európy, pričom elektromobily by mali v júli doraziť na Korziku, kde ich bude požičiavať autopožičovňa Hertz, informoval portál InsideEVs. U5 bude potom k dispozícii v Nemecku, Nórsku, Švajčiarsku, Holandsku a pravdepodobne vo Francúzsku.
„Uvedením modelu U5 na trh sa stávame prvou čínskou značkou, ktorá do Európy prinesie elektrické vozidlo. Pre AIWAYS a čínsky automobilový priemysel ako celok je to veľmi dôležitý okamih.
Ukážeme, že elektromobily z Číny môžu konkurovať tým najlepším na svete.“, uviedol viceprezident spoločnosti pre globálne operácie Alexander Klose na virtuálnej tlačovej konferencii v marci.
AIWAYS U5 má elegantný dizajn a cenu, ktorá sa v Číne pohybuje na úrovni 25 000 €, pričom parametrami môže konkurovať aj oveľa drahším modelom. Maximálny výkon vozidla je 125 kW (167 koní) s krútiacim momentom 315 Nm a podľa metodiky WLTP dokáže vozidlo prejsť na jedno nabitie vzdialenosť viac než 400 km, k čomu mu pomôže batéria s kapacitou 63 kWh.
Napriek tomu, že sa vo výbave vozidla nachádza viacero bezpečnostných systémov, vrátane 15 radarov a 7 kamier, čínsky elektromobil pohorel pri bezpečnostných testoch Euro NCAP, kde získal len tri hviezdičky.
Fabrika výrobcu v čínskom Shangrau má ročnú kapacitu až 150 000 vozidiel. AIWAYS plánuje v Európe využiť predajnú stratégiu zameranú na priamy predaj spotrebiteľom s partnerskou sieťou poskytujúcou servis a opravy. Spoločnosť dokonca tvrdí, že do 100 000 najazdených kilometrov nepotrebuje elektromobil žiadnu údržbu.
Európske ceny zatiaľ nie sú verejne známe, avšak Klose uviedol, že model s najvyššou výbavou a špičkovými špeficikáciami by mal stáť približne 40 000 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Skrytí zabijaci mozgu: Vedci odhalili vyše 200 skrytých vinníkov, ktorí ničia mozog pri starnutí
Rekordný júl: Odvážny Slovák stavil 200-tisíc eur, ďalší zbohatol o 13 332 %
Vedci rozlúštili 3 000 rokov starý poklad z Babylonu. Pomohla im umelá inteligencia
Polícia vyšetruje úmrtie 4-ročného chlapca. Tragédia sa odohrala pri Liptovskej Mare
Nehoda lietadla pri Londýne: Letisko uzatvorili, stroj sa premenil na ohnivú guľu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP