Predaj nových osobných áut v Európskej únii (EÚ) minulý mesiac padol takmer o štvrtinu a bol najslabší pre mesiac september od roku 1995. Globálny nedostatok polovodičov totiž obmedzil produkciu automobiliek.
Počet registrácií nových áut v septembri medziročne klesol o 23,1 % na 718 598, uviedol zväz európskych výrobcov áut ACEA.
V septembri zaznamenali dvojpercentné zníženie všetky veľké trhy v EÚ. Predaj nových osobných áut v Taliansku padol o 32,7 %, v Nemecku o 25,7 %, vo Francúzsku o 20,5 % a v Španielsku o 15,7 %. Počet registrácií nových áut za prvé tri kvartály 2021 medziročne stúpol o 6,6 % a dosiahol 7,5 milióna. Výrazné nárasty na začiatku roka totiž pomohli udržať celkový predaj v pozitívnom pásme.
Spomedzi veľkých trhov najprudšiu expanziu zaznamenalo za prvých 9 mesiacov Taliansko (+20,6 %), nasledované Španielskom (+8,8 %) a Francúzskom (+8 %). Naopak, odbyt v Nemecku v tomto období klesol o 1,2 %.
Ako je to na Slovensku
Registrácie nových osobných automobilov v septembri tohto roka predstavovali celkový počet 5 797 vozidiel. Medziročne tak registrácie nových osobných vozidiel poklesli o 8,71 %. Vyplýva to z údajov Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR.
Registrácia vozidiel kategórie M1 (vozidlá na prepravu cestujúcich, najviac s ôsmimi sedadlami okrem sedadla pre vodiča), sa podľa zväzu za prvé tri štvrťroky vyvíja nepriaznivo. Oproti priemernému počtu registrácií nových vozidiel za posledných päť rokov (roky, ktoré neboli ovplyvnené pandémiou) je registrácia v kategórii M1 v roku 2021 nižšia o 15 %.
Elektromobily vôbec nechceme
Veľmi nepriaznivé sú podľa údajov ZAP registrácie vozidiel na alternatívne palivo, ktoré využívajú nabíjaciu infraštruktúru. Elektrických vozidiel a plug-in hybridných vozidiel bolo od začiatku roku spolu zaregistrovaných 1 545. Ich podiel na celkových registráciách kategórie M1 je iba 2,63 %. Týmto stavom podľa ZAP patrí Slovensko k najhorším krajinám v Európskej únii (EÚ).
Registrácie malých úžitkových automobilov (kategória N1) dosiahli v septembri tohto roka počet 699 vozidiel. To oproti rovnakému mesiacu minulého roka predstavuje nárast 28,26 %. Registrácie v kategórii N2 (nákladné automobily do 12 ton) zaznamenali v septembri úroveň 16 vozidiel, čo oproti vlaňajšku predstavuje pokles. Registrácie v kategórii N3 (nákladné automobily nad 12 ton) zaznamenali v septembri celkový výsledok 169 vozidiel. V kategóriách autobusov M2 a M3 sa v septembri tohto roka registrovalo šesť autobusov, čo v porovnaní s rokom 2020 predstavuje pokles 64,71 %.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vo vesmíre došlo ku kolízií dvoch obrovských telies. Vedci netušia, čo sa vlastne zrazilo

Dostane Zaklínač 3 nové príbehové rozšírenie? Analytik v tom má jasno

300-ročný meteorit nechal vedcov v nemom úžase. Skrýval „zázračný materiál“, aký fyzika nepoznala

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Milovali sme ich, potom sa modlili, nech skončia. 9 seriálov, ktoré nemali nikdy pokračovať

Nie je to „kozmický vysávač“. Čierna diera v centre našej galaxie robí niečo oveľa desivejšie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

