Spoločnosť Apple patrí medzi najziskovejšie na svete a nie je tak ničím zvláštne, že sa nedávno stala vôbec prvou biliónovou spoločnosťou. Predaj zariadení pritom netvorí až takú podstatnú časť príjmov, akoby sa mohlo na prvý pohľad zdať.

S množstvom produktov, ktoré spoločnosť Apple ponúka – od smartfónov, cez stolové počítače, až po inteligentné hodinky, možno predpokladať, že práve tieto zariadenia sú hlavným zdrojom príjmov. Vzhľadom na počty predaných kusov je tento predpoklad logický, no je tu jedno odvetvie, ktoré prináša obrovské množstvo peňazí a nepatrí ani do jednej z týchto kategórii.

Platené služby zaznamenali najväčší nárast

Samozrejme, Apple smartfón predajnosti kraľujú a sú hlavným zdrojom príjmov. Koniec koncov ide o tretieho najväčšieho predajcu smartfónov, čo je s tak úzkym portfóliom úctyhodný úspech. No hneď za ziskom z predaja smartfónov sú zisky z rôznych služieb, ktoré spoločnosť Apple zákazníkom ponúka. Patrí tu napríklad Apple Music, iTunes či príjmy z App Store. Doterajšie odhady pritom hovoria o celkových príjmov z týchto služieb až na úrovni 10,3 miliárd dolárov za posledný štvrťrok roku 2018. To predstavuje medziročný nárast až o 21 %.

Prečítaj si tiež
Huawei reaguje na spomaľovanie Apple a Samsungu: „Nikdy by sme to nespravili“

Rast tých príjmov pritom nie je ničím prekvapujúci. Vzhľadom k tomu, že Apple zariadenia poskytujú dostatočný výkon po dlhú dobu od kúpy, tak sa očakáva, že ušetrené peniaze používatelia minú práve na rôzne platené služby. Tento rastúci trend si uvedomuje aj samotná spoločnosť,  ktorá sa stále viac zameriava na skvalitňovanie daných služieb. Práve Apple ekosystém je najväčším esom v rukáve a je to jeden z hlavných dôvodov, prečo používatelia len vo veľmi malej miere prechádzajú ku konkurenčným značkám.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie informácie zo sveta technológií

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.

Smartfóny