Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Elektrifikácia sa pomaly dostáva aj do nákladného a stavebného priemyslu. Volvo je v oblasti nákladných áut a ťahačov skutočným priekopníkom, jeho elektrický nákladiak Volvo FE sa ukázal na verejnosti a odhalil naozaj pozoruhodný nabíjací výkon. S videom prišiel nórsky youtuber Bjørn Nyland.

Volvo FE je veľmi populárna verzia ťahača/nákladného vozidla tejto švédskej automobilky, ktoré sa dá využiť takmer na čokoľvek. Po novom prichádza aj v elektrickej verzii s dvojicou elektromotorov a dvojrýchlostnou prevodovkou, informuje automobilka na svojom webe.

Celkový výkon elektrického FE-čka je 400 kW a krútiaci moment dosahuje 850 Nm. Kapacita batérie sa dá ľubovoľne nakonfigurovať, Volvo FE môže byť vybavené až štyrmi akumulátormi s kapacitou 50 kWh, a teda maximálna kapacita batérie môže byť až 200 kWh.

Volvo na svojom webe udáva dojazd od 120 km pri náročnejších prácach (zber odpadu) až do 200 km pri bežných rozvážkových službách. Spotreba elektriny je však obrovská, ak 200 kWh batéria vystačí na maximálne 200 km jazdy. Ihriskom Volva FE má byť ale mesto a bežné mestské práce, pri ktorých je tento dojazd dostatočný.

Dojazd však nie je všetko a pri elektromobilite tvorí podstatnú časť aj rýchlosť nabíjania, ktorá je pri Volve FE neskutočná, o čom sa môžeš presvedčiť aj v Bjornovom videu.

Ten objavil nákladiak odstavený na nabíjacej stanici a mal to šťastie, že sa práve nabíjal. Zaujímavosťou je, že po prepočítaní dodanej kapacity batérie v pomere času stráveného na nabíjačke mu vyšlo, že v priemere sa Volvo FE nabíjalo s výkonom až 247 kW. To by nebolo nič extra, no stanica, na ktorej stálo, mala písaný maximálny výkon „iba“ 150 kW.

Vo videu však neskôr vysvetľuje, že nabíjacie stanice ABB, na ktorej sa nachádzalo aj toto vozidlo, sú reálne schopné nabíjať až výkonom 350 kW, no v ich popise je z neznámych dôvodov uvedených len 150 kW. Veľa vozidiel s nabíjaním vyšším ako 150 kW však zatiaľ na trhu nie je, no ak by na túto stanicu pripojil Taycan s možnosťou 270 kW nabíjania, zrejme by tiež dokázal z nabíjačky dostať viac ako udávaných 150 kW.

Volvo

Bjorn ďalej poznamenáva, že Volvo FE je s najväčšou pravdepodobnosťou iba spaľovacia verzia prerobená na elektrinu, svedčí o tom jednak dizajn a tiež umiestnenie batérií, ktoré sa nachádzajú na mieste nádrží pre naftu. Na nabíjanie slúži klasický CCS konektor.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú