Prerobili ho na elektrinu, populárny nákladiak od Volva sa objavil na verejnosti a ukázal famózny nabíjací výkon
Elektrifikácia sa pomaly dostáva aj do nákladného a stavebného priemyslu. Volvo je v oblasti nákladných áut a ťahačov skutočným priekopníkom, jeho elektrický nákladiak Volvo FE sa ukázal na verejnosti a odhalil naozaj pozoruhodný nabíjací výkon. S videom prišiel nórsky youtuber Bjørn Nyland.
Volvo FE je veľmi populárna verzia ťahača/nákladného vozidla tejto švédskej automobilky, ktoré sa dá využiť takmer na čokoľvek. Po novom prichádza aj v elektrickej verzii s dvojicou elektromotorov a dvojrýchlostnou prevodovkou, informuje automobilka na svojom webe.
Celkový výkon elektrického FE-čka je 400 kW a krútiaci moment dosahuje 850 Nm. Kapacita batérie sa dá ľubovoľne nakonfigurovať, Volvo FE môže byť vybavené až štyrmi akumulátormi s kapacitou 50 kWh, a teda maximálna kapacita batérie môže byť až 200 kWh.
Volvo na svojom webe udáva dojazd od 120 km pri náročnejších prácach (zber odpadu) až do 200 km pri bežných rozvážkových službách. Spotreba elektriny je však obrovská, ak 200 kWh batéria vystačí na maximálne 200 km jazdy. Ihriskom Volva FE má byť ale mesto a bežné mestské práce, pri ktorých je tento dojazd dostatočný.
Dojazd však nie je všetko a pri elektromobilite tvorí podstatnú časť aj rýchlosť nabíjania, ktorá je pri Volve FE neskutočná, o čom sa môžeš presvedčiť aj v Bjornovom videu.
Ten objavil nákladiak odstavený na nabíjacej stanici a mal to šťastie, že sa práve nabíjal. Zaujímavosťou je, že po prepočítaní dodanej kapacity batérie v pomere času stráveného na nabíjačke mu vyšlo, že v priemere sa Volvo FE nabíjalo s výkonom až 247 kW. To by nebolo nič extra, no stanica, na ktorej stálo, mala písaný maximálny výkon „iba“ 150 kW.
Vo videu však neskôr vysvetľuje, že nabíjacie stanice ABB, na ktorej sa nachádzalo aj toto vozidlo, sú reálne schopné nabíjať až výkonom 350 kW, no v ich popise je z neznámych dôvodov uvedených len 150 kW. Veľa vozidiel s nabíjaním vyšším ako 150 kW však zatiaľ na trhu nie je, no ak by na túto stanicu pripojil Taycan s možnosťou 270 kW nabíjania, zrejme by tiež dokázal z nabíjačky dostať viac ako udávaných 150 kW.
Bjorn ďalej poznamenáva, že Volvo FE je s najväčšou pravdepodobnosťou iba spaľovacia verzia prerobená na elektrinu, svedčí o tom jednak dizajn a tiež umiestnenie batérií, ktoré sa nachádzajú na mieste nádrží pre naftu. Na nabíjanie slúži klasický CCS konektor.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP