Dojazd 1600 km za 25 tisíc eur. Prelomový elektromobil budúcnosti konečne mieri do predaja
Americká spoločnosť Aptera Motors so sídlom v San Diegu nedávno otestovala svoju prvú produkčnú verziu solárneho elektrického vozidla (SEV) s názvom PI-2. Toto vozidlo, ktoré nepotrebuje nabíjanie zo siete, ale využíva slnečnú energiu, prešlo úspešne nízkorychlostným testom a po rokoch čakania sa konečne dostane do predaja. Model bude slúžiť na ďalšie testovanie a zdokonaľovanie, pričom cieľom je dosiahnuť dojazd na úrovni až 1 600 km na jedno nabitie. Na tému upozornil portál InterestingEngineering.
Treba tiež poznamenať, že v tomto teste bolo vozidlo zbavené všetkých nepotrebných komponentov, vrátane solárnych panelov a vysokonapäťového systému, a malo iba základné prvky potrebné na pohyb pri nízkej rýchlosti.
Neuveriteľný dojazd
Auto Aptera využíva viac ako tri štvorcové metre solárnych panelov zabudovaných priamo do karosérie, čo mu denne poskytne dojazd približne 64 km. Táto denná dávka energie vystačí na krátke jazdy, čo predstavuje ročný nájazd 18 000 km zadarmo. Vozidlo je však vybavené batériovým systémom, ktorý umožňuje nabíjanie aj klasickým spôsobom pre prípad, že je potrebný dlhší dojazd alebo je nedostatok slnečného svetla. Spoločnosť ponúka modely s rôznymi kapacitami batérií, pričom najväčší variant poskytuje dojazd až 1 600 km na jedno plné nabitie
Aptera predstavila solárne auto budúcnosti s dojazdom 1 600 km
Ako si si už iste z priložených snímkov všimol, vozidlo disponuje unikátnym dizajnom, ktorý je navrhnutý s cieľom zabezpečenia maximálnej energetickej úspornosti. Auto má iba tri kolesá a špeciálny aerodynamický tvar, ktorý zaručuje nízku spotrebu energie. Aptera využíva pohon priamo v kolesách od spoločnosti Vitesco Technologies a jej telo z ľahkého karbónu, známe ako „BinC“ (Body in Carbon), poskytuje výnimočnú pevnosť a nízku hmotnosť. Výrobcovia tvrdia, že tento dizajn je až šesťkrát efektívnejší ako väčšina tradičných elektromobilov na trhu.
Presnejšie sa podľa portálu NewAtlas, vozidlo Aptera vyznačuje extrémne nízkym odporom vzduchu s koeficientom 0,13, ktorý je jedným z najnižších na svete medzi sériovo vyrábanými vozidlami. Táto hodnota je približne desaťkrát nižšia než odpor vzduchu u bežného nákladného auta. Pre porovnanie bežné športové vozidlá dosahujú v priemer len 0,2 až 0,4, čo podčiarkuje inovatívnosť Aptera v oblasti aerodynamiky. Model s najnižšou kapacitou batérie váži len 816 kg, čo je porovnateľné s kompaktným mestským autom.
Okrem svojej efektivity Aptera ponúka aj solídne jazdné vlastnosti, pričom dosahuje zrýchlenie z 0 na 96 km/h za štyri sekundy a maximálnu rýchlosť 162 km/h. To ju stavia do porovnania s rýchlymi športovými modelmi, ako sú Chevrolet Corvette alebo Audi RS3. Tento výkon zabezpečuje pohonná jednotka s výkonom 201 konských síl (150 kW) a krútiacim momentom 310 Nm.
CENU (+VIDEO) NÁJĎEŠ NA ĎALŠEJ STRANE – >>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Prelomový objav v boji s Parkinsonovou chorobou: Vedci odhalili, ako toxické proteíny ničia bunky
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
Investovanie sa predraží. Odvody správcovských spoločností na Slovensku stúpnu až 3,5-násobne
Nebezpečná aplikácia Slovákom kradne peniaze, kryptomeny aj údaje. Odborníci radia, čo robiť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP