Prekoná aj novú triedu S. Elektrický Mercedes EQS vybavia šialenou palubnou doskou, má zahnutý displej a systém poháňa 24 GB RAM
Elektrický súrodenec vlajkovej lode nemeckej automobilky Mercedes prinesie niekoľko unikátnych riešení a jedným z nich bude aj displej, respektíve séria displejov, ktoré budú tvoriť infotainment vozidla. Mercedes EQS bude disponovať nádherným zakriveným panelom, ktorého srdcom bude vynovený systém MBUX s podporou umelej inteligencie.
Automobilka dnes prostredníctvom tlačovej správy odhalila, ako bude vyzerať displej, respektíve séria displejov v novom elektrickom EQS. Tie budú tvoriť jeden celok tiahnuci sa naprieč celou palubnou doskou a vodičovi a spolujazdcovi poskytne úplne nový zážitok z používania.
Softvérovú stránku nového multimediálneho systému a virtuálneho kokpitu bude tvoriť dobre známy systém MBUX, ktorý však Mercedes upraví pre fungovanie na nových displejoch. Základným prvkom zmien je celkové zjednodušenie systému, vodič po novom nebude musieť hľadať položky pod niekoľkými vrstvami menu.
K jednoduchšiemu a intuitívnejšiemu ovládaniu radikálne prispeje umelá inteligencia, ktorá bude súčasťou systému. Umelá inteligencia sa bude starať o výber aplikácií a možností, ktoré by mohol používateľ v danej situácii čo najviac potrebovať. Používaním sa systém taktiež učí a časom ponúkne ešte presnejšie možnosti či aplikácie.
Novinkou je aj samostatný displej pre spolujazdca vpredu, ktorý má pasažierovi na prednom sedadle spríjemniť cestovanie. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť. Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM.
Ako už bolo spomenuté, hyperobrazovku MBUX tvorí niekoľko displejov, ktoré tvoria celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm. Jeho celková plocha tvorí takmer 2500 cm2.
Najdôležitejšie aplikácie v danom momente sú ihneď k dispozícii vďaka takzvanej „nultej vrstve“. Samozrejmosťou je haptická odozva, ktorá zjednoduší a najmä spresní ovládanie dotykom.
Mercedes myslel aj na bezpečnosť, celý panel má niekoľko bodov zlomu a v prípade nárazu sa obrazovky deformujú tak, aby neublížili pasažierom. Nakoniec je tu možnosť vytvoriť si až 7 používateľských profilov, vďaka ktorým si môže každý člen rodiny vytvoriť z nového multimediálneho systému svoj dokonalý priestor. Súčasťou nového panela však nie sú len displeje, ale aj výduchy klimatizácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Populárna japonská značka chce zaujať Európu. Pripravuje zaujímavý elektromobil
Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
Vydrží až 1,6 milióna kilometrov. Bosch stvoril revolučný spaľovák s odpísaným palivom
Recenzia Nová Kia EV3 boduje dojazdom aj komfortom. No jej najväčší problém ťa privádza do šialenstva
Samá rozozná poruchu a opraví sa. Vedci z celej Európy vyvíjajú batériu, ktorá navždy zmení autá
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ: Len 10 % Slovákov prejde cez prvú otázku. Dokáž, že svoju krajinu poznáš dokonale
Finančná správa hľadá nové posily. Ponúka bonus až 5 000 eur, stabilné platy a štedré benefity
India predbehne USA, Poľsko dobehne Japonsko, Nigéria predstihne Nemecko. Goldman Sachs vidí ekonomickú budúcnosť
Do dôchodku môžeš odísť aj o 2 roky skôr. Potrebuješ splniť tieto podmienky (NÁVOD)
Slovensko dnes zasiahnu silné búrky: V priebehu hodín sa počasie dramaticky zmení (PREDPOVEĎ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
EÚ sa rúti do krízy: Táto európska dohoda zvyšuje ceny a posilňuje Rusko, tvrdí ekonóm
Veril si, že šanca na chlapca alebo dievča je 50/50? Odborníci prišli so zaujímavým zistením
Slováci nevedia správne používať klimatizáciu. Lekár varuje, čo ohrozuje najmä alergikov
Európska únia zverejnila znepokojivé dáta. Odhalila obrovského znečisťovateľa, o ktorom nikto netušil
Automobilový gigant Stellantis je v obrovských problémoch. Vykázal šokujúcu stratu za prvý polrok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP