Prekoná aj novú triedu S. Elektrický Mercedes EQS vybavia šialenou palubnou doskou, má zahnutý displej a systém poháňa 24 GB RAM
Elektrický súrodenec vlajkovej lode nemeckej automobilky Mercedes prinesie niekoľko unikátnych riešení a jedným z nich bude aj displej, respektíve séria displejov, ktoré budú tvoriť infotainment vozidla. Mercedes EQS bude disponovať nádherným zakriveným panelom, ktorého srdcom bude vynovený systém MBUX s podporou umelej inteligencie.
Automobilka dnes prostredníctvom tlačovej správy odhalila, ako bude vyzerať displej, respektíve séria displejov v novom elektrickom EQS. Tie budú tvoriť jeden celok tiahnuci sa naprieč celou palubnou doskou a vodičovi a spolujazdcovi poskytne úplne nový zážitok z používania.
Softvérovú stránku nového multimediálneho systému a virtuálneho kokpitu bude tvoriť dobre známy systém MBUX, ktorý však Mercedes upraví pre fungovanie na nových displejoch. Základným prvkom zmien je celkové zjednodušenie systému, vodič po novom nebude musieť hľadať položky pod niekoľkými vrstvami menu.
K jednoduchšiemu a intuitívnejšiemu ovládaniu radikálne prispeje umelá inteligencia, ktorá bude súčasťou systému. Umelá inteligencia sa bude starať o výber aplikácií a možností, ktoré by mohol používateľ v danej situácii čo najviac potrebovať. Používaním sa systém taktiež učí a časom ponúkne ešte presnejšie možnosti či aplikácie.
Novinkou je aj samostatný displej pre spolujazdca vpredu, ktorý má pasažierovi na prednom sedadle spríjemniť cestovanie. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť. Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM.
Ako už bolo spomenuté, hyperobrazovku MBUX tvorí niekoľko displejov, ktoré tvoria celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm. Jeho celková plocha tvorí takmer 2500 cm2.
Najdôležitejšie aplikácie v danom momente sú ihneď k dispozícii vďaka takzvanej „nultej vrstve“. Samozrejmosťou je haptická odozva, ktorá zjednoduší a najmä spresní ovládanie dotykom.
Mercedes myslel aj na bezpečnosť, celý panel má niekoľko bodov zlomu a v prípade nárazu sa obrazovky deformujú tak, aby neublížili pasažierom. Nakoniec je tu možnosť vytvoriť si až 7 používateľských profilov, vďaka ktorým si môže každý člen rodiny vytvoriť z nového multimediálneho systému svoj dokonalý priestor. Súčasťou nového panela však nie sú len displeje, ale aj výduchy klimatizácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
Škoda experimentuje so skeptikmi elektromobility. Neuroveda a AI odhalili prekvapivé reakcie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP