Prekoná aj novú triedu S. Elektrický Mercedes EQS vybavia šialenou palubnou doskou, má zahnutý displej a systém poháňa 24 GB RAM
Elektrický súrodenec vlajkovej lode nemeckej automobilky Mercedes prinesie niekoľko unikátnych riešení a jedným z nich bude aj displej, respektíve séria displejov, ktoré budú tvoriť infotainment vozidla. Mercedes EQS bude disponovať nádherným zakriveným panelom, ktorého srdcom bude vynovený systém MBUX s podporou umelej inteligencie.
Automobilka dnes prostredníctvom tlačovej správy odhalila, ako bude vyzerať displej, respektíve séria displejov v novom elektrickom EQS. Tie budú tvoriť jeden celok tiahnuci sa naprieč celou palubnou doskou a vodičovi a spolujazdcovi poskytne úplne nový zážitok z používania.

Softvérovú stránku nového multimediálneho systému a virtuálneho kokpitu bude tvoriť dobre známy systém MBUX, ktorý však Mercedes upraví pre fungovanie na nových displejoch. Základným prvkom zmien je celkové zjednodušenie systému, vodič po novom nebude musieť hľadať položky pod niekoľkými vrstvami menu.
K jednoduchšiemu a intuitívnejšiemu ovládaniu radikálne prispeje umelá inteligencia, ktorá bude súčasťou systému. Umelá inteligencia sa bude starať o výber aplikácií a možností, ktoré by mohol používateľ v danej situácii čo najviac potrebovať. Používaním sa systém taktiež učí a časom ponúkne ešte presnejšie možnosti či aplikácie.

Novinkou je aj samostatný displej pre spolujazdca vpredu, ktorý má pasažierovi na prednom sedadle spríjemniť cestovanie. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť. Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM.

Ako už bolo spomenuté, hyperobrazovku MBUX tvorí niekoľko displejov, ktoré tvoria celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm. Jeho celková plocha tvorí takmer 2500 cm2.
Najdôležitejšie aplikácie v danom momente sú ihneď k dispozícii vďaka takzvanej „nultej vrstve“. Samozrejmosťou je haptická odozva, ktorá zjednoduší a najmä spresní ovládanie dotykom.
Mercedes myslel aj na bezpečnosť, celý panel má niekoľko bodov zlomu a v prípade nárazu sa obrazovky deformujú tak, aby neublížili pasažierom. Nakoniec je tu možnosť vytvoriť si až 7 používateľských profilov, vďaka ktorým si môže každý člen rodiny vytvoriť z nového multimediálneho systému svoj dokonalý priestor. Súčasťou nového panela však nie sú len displeje, ale aj výduchy klimatizácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Milujú ho tisíce Slovákov, po roku 2026 ho už nekúpiš. Legendárne auto dostalo v Európe stopku

Bomba v aute zlikvidovala vysokopostaveného ruského generála. Prstom ukazujú na Ukrajinu

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
AKTUÁLNE: Ázijská mocnosť sa stáva spojencom EÚ v kľúčovej oblasti. Do výskumu nalejú 93 miliárd eur
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Milujú ho tisíce Slovákov, po roku 2026 ho už nekúpiš. Legendárne auto dostalo v Európe stopku

Bomba v aute zlikvidovala vysokopostaveného ruského generála. Prstom ukazujú na Ukrajinu

