Pre európske automobilky je to postrach. Čínska značka s 1000 km elektromobilom príde na ďalšie trhy
Čínska automobilka NIO už svoju európsku premiéru zažila v Nórsku. Spoločnosť následne plánovala expanziu aj na nemecký trh, no analytik Deutsche Bank, Edison Yu, sa na Twitteri preriekol. Uplynulé dni sa totiž zhováral s finančným riaditeľom NIO, Stevenom Fengom, ktorý mu prezradil, že čínska automobilka expanduje rovno na štyri nové trhy, informuje ElectricVehicles.
Yu zrejme prezradil niečo, čo nemal, pretože tweet s touto hodnotnou informáciou po krátkej chvíli zmazal. Pozorným sledovateľom však príspevok neunikol, a tak sme sa dozvedeli, že neskôr v tomto roku NIO expanduje okrem Nemecka aj do Holandska, Dánska a Švédska.
Ponúkne to najlepšie, čo aktuálne má
Čo sa týka ponuky elektromobilov, spočiatku bude skromnejšia a automobilka začne na týchto trhoch predávať model ET7. Luxusný elektrický sedan je však to najlepšie, čo spoločnosť aktuálne má a na vybraných trhoch rozhodne nie je núdza o potenciálnych majetných zákazníkov.
Okrem ponuky elektromobilov prinesie „čínska Tesla“ na európske trhy aj svoje nesmierne populárne stanice na výmenu batérií. Stanice prakticky eliminujú jedinú nevýhodu elektromobilov, ktorou je zdĺhavé nabíjanie.
Na výmennej stanici sa dokáže batéria „dobiť“ v priebehu troch minút tak, že automatický systém vymení vybitú batériu vo vozidle za plne nabitú.
NIO ET7 ako „zabijak Tesly a Mercedesu EQS?“
Je otázne, aké verzie modelu NIO ET7 prinesie automobilka na európske trhy, no predpokladáme, že to budú tie najlepšie. Na domácom trhu sú k dispozícii tri rôzne verzie líšiace sa veľkosťou batérie, a tým pádom aj dojazdom na jedno nabitie.
ET7 70 kWh
- dojazd 500 km podľa čínskej normy NEDC
- cena v prepočte 57 000 € alebo 47 700 € + 123 € mesačne za prenájom batérie
ET7 100 kWh
- dojazd 700 km podľa NEDC
- cena v prepočte 64 000 € alebo 47 700 € + 187 € mesačne za prenájom batérie
ET7 100 kWh Premier Edition
- dojazd 700 km podľa NEDC
- cena v prepočte 66 500 € alebo 50 200 € + 187 € mesačne za prenájom batérie
ET7 150 kWh
- dojazd 1 000 km podľa NEDC
- dostupnosť koncom roka 2022, cena neznáma
Všetky tri verzie sú poháňané dvojicou elektromotorov (180 kW predný, 300 kW zadný) s pohonom na všetky štyri kolesá. Celkový výkon činí 480 kW (643 koní) a krútiaci moment dosahuje až 850 Nm. Z 0 na 100 km/h to NIO ET7 zvládne už za 3,9 sekundy.
Súčasťou výbavy je aj inteligentný vzduchový podvozok, vyhrievané, ventilované a masážne sedadlá či presklená panoramatická strecha. Pred vodičom sa nachádza 10.2″ displej a na ovládanie multimédií či vozidla slúži 12.8″ hlavný stredový displej. Audio systém v základe tvorí až 23 reproduktorov.
Elegantný a zároveň športový dizajn dodávajú vozidlu bezrámové okná či vysúvacie kľučky na dverách. Štandardnou súčasťou vozidla je aj nový digitálny kľúč, ktorý dokáže vozidlo lokalizovať s centimetrovou presnosťou.
Novinka od NIO disponuje aj najnovšou generáciou autonómneho riadenia, ktorému pomáha jedenásť 8 MPx kamier okolo celého vozidla, 33 vysoko výkonných senzorov, 12 ultrasonických senzorov, dvojica lokalizačných jednotiek a tiež LiDAR systém. Celý systém dokáže generovať až 8 GB dát za sekundu, o výpočtový výkon sa preto postará štvorica Nvidia Orin čipov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
Zlepší výkon na diaľnici aj v teréne. Stellantis si patentoval zvláštny komponent pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci zdvíhajú varovný prst: V obľúbenej pochúťke Slovákov sa množia baktérie, ktoré porážajú najsilnejšie antibiotiká
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Slovensko čakajú nebezpečné búrky s devastujúcim vetrom, najviac ohrozený je jeden región (PREDPOVEĎ)
Anna a Branislav otvorili výberovú kaviareň: „Pre malé podniky je transakčná daň čistý úder pod pás“
Viedeň už nie je mesto s najvyššou kvalitou života. Po troch rokoch prišla o svoje prvenstvo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Na ISS prileteli noví astronauti. Misia Ax-4 prepísala históriu troch krajín
Európa musí postaviť armádu dronov. Rusko ich vraj má milióny
Misia IGNIS štartuje. Prvý Poliak na ISS odhaľuje vplyv mikrogravitácie na ľudí
Komárno nasadí AI preklad. Umelá inteligencia zachráni mestské prenosy
Mesiac ako nikdy predtým. V Hurbanove vyrastie 5-metrový Lunalón
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci zdvíhajú varovný prst: V obľúbenej pochúťke Slovákov sa množia baktérie, ktoré porážajú najsilnejšie antibiotiká
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Slovensko čakajú nebezpečné búrky s devastujúcim vetrom, najviac ohrozený je jeden región (PREDPOVEĎ)
Anna a Branislav otvorili výberovú kaviareň: „Pre malé podniky je transakčná daň čistý úder pod pás“
Viedeň už nie je mesto s najvyššou kvalitou života. Po troch rokoch prišla o svoje prvenstvo
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené