Pre európske automobilky je to postrach. Čínska značka s 1000 km elektromobilom príde na ďalšie trhy
Čínska automobilka NIO už svoju európsku premiéru zažila v Nórsku. Spoločnosť následne plánovala expanziu aj na nemecký trh, no analytik Deutsche Bank, Edison Yu, sa na Twitteri preriekol. Uplynulé dni sa totiž zhováral s finančným riaditeľom NIO, Stevenom Fengom, ktorý mu prezradil, že čínska automobilka expanduje rovno na štyri nové trhy, informuje ElectricVehicles.
Yu zrejme prezradil niečo, čo nemal, pretože tweet s touto hodnotnou informáciou po krátkej chvíli zmazal. Pozorným sledovateľom však príspevok neunikol, a tak sme sa dozvedeli, že neskôr v tomto roku NIO expanduje okrem Nemecka aj do Holandska, Dánska a Švédska.
Ponúkne to najlepšie, čo aktuálne má
Čo sa týka ponuky elektromobilov, spočiatku bude skromnejšia a automobilka začne na týchto trhoch predávať model ET7. Luxusný elektrický sedan je však to najlepšie, čo spoločnosť aktuálne má a na vybraných trhoch rozhodne nie je núdza o potenciálnych majetných zákazníkov.
Okrem ponuky elektromobilov prinesie „čínska Tesla“ na európske trhy aj svoje nesmierne populárne stanice na výmenu batérií. Stanice prakticky eliminujú jedinú nevýhodu elektromobilov, ktorou je zdĺhavé nabíjanie.
Na výmennej stanici sa dokáže batéria „dobiť“ v priebehu troch minút tak, že automatický systém vymení vybitú batériu vo vozidle za plne nabitú.
NIO ET7 ako „zabijak Tesly a Mercedesu EQS?“
Je otázne, aké verzie modelu NIO ET7 prinesie automobilka na európske trhy, no predpokladáme, že to budú tie najlepšie. Na domácom trhu sú k dispozícii tri rôzne verzie líšiace sa veľkosťou batérie, a tým pádom aj dojazdom na jedno nabitie.
ET7 70 kWh
- dojazd 500 km podľa čínskej normy NEDC
- cena v prepočte 57 000 € alebo 47 700 € + 123 € mesačne za prenájom batérie
ET7 100 kWh
- dojazd 700 km podľa NEDC
- cena v prepočte 64 000 € alebo 47 700 € + 187 € mesačne za prenájom batérie
ET7 100 kWh Premier Edition
- dojazd 700 km podľa NEDC
- cena v prepočte 66 500 € alebo 50 200 € + 187 € mesačne za prenájom batérie
ET7 150 kWh
- dojazd 1 000 km podľa NEDC
- dostupnosť koncom roka 2022, cena neznáma
Všetky tri verzie sú poháňané dvojicou elektromotorov (180 kW predný, 300 kW zadný) s pohonom na všetky štyri kolesá. Celkový výkon činí 480 kW (643 koní) a krútiaci moment dosahuje až 850 Nm. Z 0 na 100 km/h to NIO ET7 zvládne už za 3,9 sekundy.
Súčasťou výbavy je aj inteligentný vzduchový podvozok, vyhrievané, ventilované a masážne sedadlá či presklená panoramatická strecha. Pred vodičom sa nachádza 10.2″ displej a na ovládanie multimédií či vozidla slúži 12.8″ hlavný stredový displej. Audio systém v základe tvorí až 23 reproduktorov.
Elegantný a zároveň športový dizajn dodávajú vozidlu bezrámové okná či vysúvacie kľučky na dverách. Štandardnou súčasťou vozidla je aj nový digitálny kľúč, ktorý dokáže vozidlo lokalizovať s centimetrovou presnosťou.
Novinka od NIO disponuje aj najnovšou generáciou autonómneho riadenia, ktorému pomáha jedenásť 8 MPx kamier okolo celého vozidla, 33 vysoko výkonných senzorov, 12 ultrasonických senzorov, dvojica lokalizačných jednotiek a tiež LiDAR systém. Celý systém dokáže generovať až 8 GB dát za sekundu, o výpočtový výkon sa preto postará štvorica Nvidia Orin čipov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pyrotechnici zneškodňujú bombu v centre Bratislavy: Uzavreté sú klúčové úseky
Historická evakuácia mesta Gaza: Izrael spustí bezprecedentnú operáciu
Plat prezidenta Pellegriniho: Danko podľa poslanca Smeru ustúpi z návrhu
Slováci dostávajú od štátu o 96-tisíc eur viac, než zaplatia na daniach. Tento model je neudržateľný
Odliv mozgov láme rekordy: Slovensko je v rebríčku takmer posledné
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
- Najobľúbenejší spaľovák prerobili na EV. Mercedes ukázal auto, ktoré dobyje európsky trh
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP