Pre európske automobilky je to postrach. Čínska značka s 1000 km elektromobilom príde na ďalšie trhy
Čínska automobilka NIO už svoju európsku premiéru zažila v Nórsku. Spoločnosť následne plánovala expanziu aj na nemecký trh, no analytik Deutsche Bank, Edison Yu, sa na Twitteri preriekol. Uplynulé dni sa totiž zhováral s finančným riaditeľom NIO, Stevenom Fengom, ktorý mu prezradil, že čínska automobilka expanduje rovno na štyri nové trhy, informuje ElectricVehicles.
Yu zrejme prezradil niečo, čo nemal, pretože tweet s touto hodnotnou informáciou po krátkej chvíli zmazal. Pozorným sledovateľom však príspevok neunikol, a tak sme sa dozvedeli, že neskôr v tomto roku NIO expanduje okrem Nemecka aj do Holandska, Dánska a Švédska.
Ponúkne to najlepšie, čo aktuálne má
Čo sa týka ponuky elektromobilov, spočiatku bude skromnejšia a automobilka začne na týchto trhoch predávať model ET7. Luxusný elektrický sedan je však to najlepšie, čo spoločnosť aktuálne má a na vybraných trhoch rozhodne nie je núdza o potenciálnych majetných zákazníkov.
Okrem ponuky elektromobilov prinesie „čínska Tesla“ na európske trhy aj svoje nesmierne populárne stanice na výmenu batérií. Stanice prakticky eliminujú jedinú nevýhodu elektromobilov, ktorou je zdĺhavé nabíjanie.
Na výmennej stanici sa dokáže batéria „dobiť“ v priebehu troch minút tak, že automatický systém vymení vybitú batériu vo vozidle za plne nabitú.
NIO ET7 ako „zabijak Tesly a Mercedesu EQS?“
Je otázne, aké verzie modelu NIO ET7 prinesie automobilka na európske trhy, no predpokladáme, že to budú tie najlepšie. Na domácom trhu sú k dispozícii tri rôzne verzie líšiace sa veľkosťou batérie, a tým pádom aj dojazdom na jedno nabitie.
ET7 70 kWh
- dojazd 500 km podľa čínskej normy NEDC
- cena v prepočte 57 000 € alebo 47 700 € + 123 € mesačne za prenájom batérie
ET7 100 kWh
- dojazd 700 km podľa NEDC
- cena v prepočte 64 000 € alebo 47 700 € + 187 € mesačne za prenájom batérie
ET7 100 kWh Premier Edition
- dojazd 700 km podľa NEDC
- cena v prepočte 66 500 € alebo 50 200 € + 187 € mesačne za prenájom batérie
ET7 150 kWh
- dojazd 1 000 km podľa NEDC
- dostupnosť koncom roka 2022, cena neznáma
Všetky tri verzie sú poháňané dvojicou elektromotorov (180 kW predný, 300 kW zadný) s pohonom na všetky štyri kolesá. Celkový výkon činí 480 kW (643 koní) a krútiaci moment dosahuje až 850 Nm. Z 0 na 100 km/h to NIO ET7 zvládne už za 3,9 sekundy.
Súčasťou výbavy je aj inteligentný vzduchový podvozok, vyhrievané, ventilované a masážne sedadlá či presklená panoramatická strecha. Pred vodičom sa nachádza 10.2″ displej a na ovládanie multimédií či vozidla slúži 12.8″ hlavný stredový displej. Audio systém v základe tvorí až 23 reproduktorov.
Elegantný a zároveň športový dizajn dodávajú vozidlu bezrámové okná či vysúvacie kľučky na dverách. Štandardnou súčasťou vozidla je aj nový digitálny kľúč, ktorý dokáže vozidlo lokalizovať s centimetrovou presnosťou.
Novinka od NIO disponuje aj najnovšou generáciou autonómneho riadenia, ktorému pomáha jedenásť 8 MPx kamier okolo celého vozidla, 33 vysoko výkonných senzorov, 12 ultrasonických senzorov, dvojica lokalizačných jednotiek a tiež LiDAR systém. Celý systém dokáže generovať až 8 GB dát za sekundu, o výpočtový výkon sa preto postará štvorica Nvidia Orin čipov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Každodenné sprchovanie ničí imunitu a spúšťa zápalové reakcie. Odborníci prezrádzajú, ako často sa umývať
Čas večere mení viac než tvoju váhu: Vedci odhalili, kedy jesť, aby si lepšie spal, schudol a žil dlhšie
Šálka, ktorá zmení tvoju náladu: Populárny každodenný rituál môže ochrániť črevá a pomôcť proti depresii
Neurovedec varuje: Umelé svetlo ti potichu rozkladá imunitu a mozog. 5 jednoduchých zmien potlačí škodlivé účinky
Nemocnica na východe Slovenska zakázala návštevy. Dôvodom je zhoršená situácia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
-
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
Bratislavský kraj sa dostal do elitného klubu digitálnych regiónov
Slovensko napoja na recyklované palivo. Európska mocnosť má so Slovenskom veľké plány
Elektrobus v Šali prepravil už viac ako milión cestujúcich a získava si čoraz väčšiu obľubu
Slovensko sa nemá čím pochváliť. V umelej inteligencii v EÚ značne zaostáva
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP