Teslu zosadili z trónu. Toto sú najlepšie elektromobily na trhu (ZOZNAM)
Nemecký ADAC otestoval desiatky automobilov v každej triede. Nešlo o crash testy, ale klasické bodové hodnotenie, kde sa brala do úvahy obstarávacia cena a pomer výkon/cena. Ako uvádza ADAC, prvýkrát v testoch auto získalo hodnotenie „veľmi dobré“ a nedostalo ho drahé Porsche, Mercedes ani BMW.
ADAC použili nasledovné hodnotenie:
0,6 – 1,5 = veľmi dobré
1,6 – 2,5 = dobré
2,6 – 3,5 = uspokojivé
3,6 – 4,5 = dostatočné
4,6 – 5,5 = slabé
Najlepšie hodnotené autá
Historicky prvé „veľmi dobré“ hodnotenie získala veľký elektrický sedan z Wolfsburgu, Volkswagen ID.7 Pro. Päť áut vrátane Porsche Taycan Performance Plus a BMW i5 eDrive40 získalo hodnotenie 1,6. Pre spotrebiteľov je rozhodujúci často pomer ceny a výkonu, kde excelujú modely ako Tesla Model Y či VW ID.4. Po zrušení štátnych dotácií výrobcovia lákajú zákazníkov najmä cenovými zľavami a výhodnými leasingami. Odborníci však očakávajú, že okrem Tesly budú v budúcnosti výrazne presadia najmä čínske automobilky. V teste ADAC autá od čínskych automobiliek dosahujú viac než slušné hodnotenia.
Mestské mikroautá a malé autá
Víťazom kategórie malých elektromobilov sa stal FIAT 500e (42 kWh) s výbavou La Prima, ktorý za pomer cena/výkon získal známku 2,3, pričom celkové hodnotenie dosiahlo 2,4. Medzi jeho prednosti podľa ADAC patrí zábava z jazdy a dobrá hodnota za peniaze. Ako slabé stránky uviedli kratší dojazd 245 km a menší objem batožinového priestoru (170 litrov, po sklopení 470 litrov).
V tejto kategórii na opačnom konci tabuľky sa umiestnil Renault Twingo E-TECH Electric Packet, ktorý získal celkové hodnotenie 4,1. Za obstarávaciu cenu získal hodnotenie 1,7, pričom pomer cena/výkon bol ohodnotený známkou 2,9. Medzi jeho prednosti patrí vhodnosť do mestskej premávky a pre starších vodičov. Medzi nevýhody však patrí krátky dojazd, ktorý je len 150 kilometrov a absencia rýchlonabíjania či pripojenia na CCS.
Ako najlepší mestský automobil bol zvolený Hyundai Kona Electric (65,4 kWh) s hodnotením 2,0. V teste ako silnú stránku uviedli zábavnú jazdu, priestranný interiér a dobrý pomer ceny a výkonu s dojazdom 410 km. Jeho podvozok je tiež vyvážený. Na druhej strane má niekoľko slabín, ako je nízka ťažná kapacita, absencia ochrany proti privretiu na zadnom okne a použitie jednoduchších materiálov v interiéri.
Najhoršie sa v tejto kategórii umiestnila Dacia Spring Electric 65. V celkovom hodnotení získala známku 4,1. Medzi jej hlavné výhody patrí nízka cena údržby, avšak výrazne zaostáva v jazdnej dynamike, bezpečnosti a komforte. Má slabú výbavu, priemerné materiály, obmedzený priestor, čo neocenia rodiny s deťmi, keďže je len čiastočne vhodný pre detské sedačky. Taktiež dojazd je len 185 kilometrov a má dlhý nabíjací čas.
Nižšia stredná trieda
V teste ADAC v tejto kategórii najlepšie obstálo Volvo XC40 Pure Electric s hodnotením 1,7. Jeho prednosti zahŕňajú vysokú úroveň bezpečnosti, vynikajúce jazdné vlastnosti, dojazd až 500 km, kvalitnú výbavu. Má schopnosť ťahať príves s hmotnosťou 1,5 tony, pričom má krátke nabíjacie časy. Medzi slabiny však patrí vysoká obstarávacia cena, ktorá získala hodnotenie 3,4, a málo citlivé riadenie, ktoré môže pôsobiť podľa testerov až „bezcitne“.
Najhoršie v tejto kategórii skončila Honda e:Ny1, ktorá dosiahla hodnotenie 2,4. Medzi silné stránky patrí dobrý výkon, trojfázové nabíjanie striedavým prúdom, rozsiahle vybavenie. Slabé stránky: mierny výkon nabíjania pri jednosmernom nabíjaní, žiadne plánovanie trasy nabíjania, žiadna prevádzka prívesu, pretáčanie predných kolies pri prudkej akcelerácii, žiadne tepelné čerpadlo.
skoda-auto.sk
Stredná trieda
Táto trieda pre mnohých priniesla prekvapenie, kedy v tejto kategórii nekraľuje Tesla, ktorá sa s modelmi 3 a Y sa umiestnila v strede tabuľky s hodnotením 2,0 pre oba modely.
Najlepším elektromobilom v strednej triede sa stala Škoda Enyaq 85x L&K s celkovým hodnotením 1,6. V teste ocenili priestor, pohodlie, bezpečnosť, výkon, dojazd, rýchle nabíjanie. Slabé stránky: vysoká obstarávacia cena, nízke zaťaženie prívesu, mierne užitočné zaťaženie.
Najhoršie v tejto kategórii sa umiestnil čínsky Aiways U5 s celkovou známkou 2,5. ADAC ako silné stránky uviedol: veľmi dobrá hodnota za peniaze, dobrá bezpečnosť, veľa priestoru, dobrá vhodnosť pre detskú sedačku. Jeho slabé stránky: nízke užitočné zaťaženie, žiadne zaťaženie prívesu, slabá ochrana chodcov, spotreba 24,7 kWh/100 km.
vw.sk
Vyššia stredná a vyššia trieda
Prvýkrát v histórii testu sa udelilo hodnotenie „veľmi dobré“ a je ním Volkswagen ID. 7 Pro s hodnotením 1,5. Medzi silné stránky patrí kvalita materiálov a spracovania, priestor, komfort odpruženia, bezpečnosť, výkon, spotreba/dojazd. Slabé stránky modelu sú vysoká obstarávacia cena, užitočné zaťaženie a zaťaženie prívesu.
Na poslednom mieste sa umiestnil Citroën e-Spacetourer s celkovým hodnotením 2,7. Silné stránky: veľmi dobrý priestor, využiteľnosť, veľmi vhodné pre rodinu s deťmi. Slabé stránky: vysoké obstarávacie náklady, priemerný výkon, spracovanie materiálov, hlučnosť interiéru, dojazd len 255 kilometrov, spotreba 29,7 kWh/100 km.
Vo vyššej triede na prvom mieste s hodnotením 1,6 skončilo Porsche Taycan vo verzii Performance Plus. Avšak za vysokú cenu získalo známku 5,5. Silné stránky: radosť z jazdy, bezpečnosť, jazdný komfort, časy nabíjania, užitočné zaťaženie. Slabé stránky: prehnane vysoká cena, prevádzkové nedostatky, stiesnenosť vzadu, spotreba 23,6 kWh/100 km.
Najhoršie v tejto kategórii skončilo Audi e-tron GT quattro s celkovým hodnotením 2,0, ktoré tiež za vysokú cenu získalo známku 5,5. Silné stránky: zábava z jazdy, komfort jazdy, bezpečnosť, rýchle nabíjanie, spracovanie materiálov, krátke časy nabíjania. Slabé stránky: prehnane vysoké obstarávacie náklady, ťažký nástup/výstup, tesnosť vzadu, spotreba 26,3 kWh/100 km.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
VIDEO: Vyzerá lepšie než realita. Unity odhalil prelomový herný engine
iPhone 16 Pro má vážny problém. Toto sa bude Apple vysvetlovať ťažko
Majstrovstvá SR v e-športoch prichádzajú po prvýkrát v hre Counter-Strike 2
Na telo pokračuje bez Kovačiča. Markíza odhalila, kto ho nahradí a čo sa zmení
Má stavať hotely vo vesmíre. Nová raketa od najväčšieho rivala SpaceX prešla kľúčovým testom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia spaľovákov hromžia. Toto je dátum, kedy zakážu tankovať benzín a naftu
- Teslu zosadili z trónu. Toto sú najlepšie elektromobily na trhu (ZOZNAM)
- Prejde 1,6 milióna km. Na svete je revolučný spaľovák s netradičným palivom
- Studená sprcha pre odporcov. Vedci vyvrátili najväčší mýtus o elektromobiloch
- Našli Porsche záchranu spaľovákov? Nový 6-taktný motor dosahuje extrémne parametre
-
- Prejde 1,6 milióna km. Na svete je revolučný spaľovák s netradičným palivom
- Teslu zosadili z trónu. Toto sú najlepšie elektromobily na trhu (ZOZNAM)
- Majitelia spaľovákov hromžia. Toto je dátum, kedy zakážu tankovať benzín a naftu
- Studená sprcha pre odporcov. Vedci vyvrátili najväčší mýtus o elektromobiloch
- Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
-
- Prejde 1,6 milióna km. Na svete je revolučný spaľovák s netradičným palivom
- Ostré clá nestačili. Záplava lacných čínskych elektromobilov v Európe sa už nedá zastaviť
- Studená sprcha pre odporcov. Vedci vyvrátili najväčší mýtus o elektromobiloch
- Našli Porsche záchranu spaľovákov? Nový 6-taktný motor dosahuje extrémne parametre
- Teslu zosadili z trónu. Toto sú najlepšie elektromobily na trhu (ZOZNAM)
Štart misie Crew-9 sa odkladá. NASA sa musí vysporiadať s nečakaným problémom
POZOR: Tieto appky okamžite vymaž. Milióny ľudí infikovali nebezpečným vírusom
USA nalejú do výrobcu čipov vyše 100 miliónov dolárov, ten zdvojnásobí produkciu
Slováci ani netušia, čo znamená. Ak má tvoje auto túto geniálnu kontrolku, vyhral si jackpot
Experti varujú pred premnožením najotravnejšieho hmyzu. Tieto lokality to schytajú
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené