Teslu zosadili z trónu. Toto sú najlepšie elektromobily na trhu (ZOZNAM)
Nemecký ADAC otestoval desiatky automobilov v každej triede. Nešlo o crash testy, ale klasické bodové hodnotenie, kde sa brala do úvahy obstarávacia cena a pomer výkon/cena. Ako uvádza ADAC, prvýkrát v testoch auto získalo hodnotenie „veľmi dobré“ a nedostalo ho drahé Porsche, Mercedes ani BMW.
ADAC použili nasledovné hodnotenie:
0,6 – 1,5 = veľmi dobré
1,6 – 2,5 = dobré
2,6 – 3,5 = uspokojivé
3,6 – 4,5 = dostatočné
4,6 – 5,5 = slabé
Najlepšie hodnotené autá
Historicky prvé „veľmi dobré“ hodnotenie získala veľký elektrický sedan z Wolfsburgu, Volkswagen ID.7 Pro. Päť áut vrátane Porsche Taycan Performance Plus a BMW i5 eDrive40 získalo hodnotenie 1,6. Pre spotrebiteľov je rozhodujúci často pomer ceny a výkonu, kde excelujú modely ako Tesla Model Y či VW ID.4. Po zrušení štátnych dotácií výrobcovia lákajú zákazníkov najmä cenovými zľavami a výhodnými leasingami. Odborníci však očakávajú, že okrem Tesly budú v budúcnosti výrazne presadia najmä čínske automobilky. V teste ADAC autá od čínskych automobiliek dosahujú viac než slušné hodnotenia.
Mestské mikroautá a malé autá
Víťazom kategórie malých elektromobilov sa stal FIAT 500e (42 kWh) s výbavou La Prima, ktorý za pomer cena/výkon získal známku 2,3, pričom celkové hodnotenie dosiahlo 2,4. Medzi jeho prednosti podľa ADAC patrí zábava z jazdy a dobrá hodnota za peniaze. Ako slabé stránky uviedli kratší dojazd 245 km a menší objem batožinového priestoru (170 litrov, po sklopení 470 litrov).
V tejto kategórii na opačnom konci tabuľky sa umiestnil Renault Twingo E-TECH Electric Packet, ktorý získal celkové hodnotenie 4,1. Za obstarávaciu cenu získal hodnotenie 1,7, pričom pomer cena/výkon bol ohodnotený známkou 2,9. Medzi jeho prednosti patrí vhodnosť do mestskej premávky a pre starších vodičov. Medzi nevýhody však patrí krátky dojazd, ktorý je len 150 kilometrov a absencia rýchlonabíjania či pripojenia na CCS.
Ako najlepší mestský automobil bol zvolený Hyundai Kona Electric (65,4 kWh) s hodnotením 2,0. V teste ako silnú stránku uviedli zábavnú jazdu, priestranný interiér a dobrý pomer ceny a výkonu s dojazdom 410 km. Jeho podvozok je tiež vyvážený. Na druhej strane má niekoľko slabín, ako je nízka ťažná kapacita, absencia ochrany proti privretiu na zadnom okne a použitie jednoduchších materiálov v interiéri.
Najhoršie sa v tejto kategórii umiestnila Dacia Spring Electric 65. V celkovom hodnotení získala známku 4,1. Medzi jej hlavné výhody patrí nízka cena údržby, avšak výrazne zaostáva v jazdnej dynamike, bezpečnosti a komforte. Má slabú výbavu, priemerné materiály, obmedzený priestor, čo neocenia rodiny s deťmi, keďže je len čiastočne vhodný pre detské sedačky. Taktiež dojazd je len 185 kilometrov a má dlhý nabíjací čas.
Nižšia stredná trieda
V teste ADAC v tejto kategórii najlepšie obstálo Volvo XC40 Pure Electric s hodnotením 1,7. Jeho prednosti zahŕňajú vysokú úroveň bezpečnosti, vynikajúce jazdné vlastnosti, dojazd až 500 km, kvalitnú výbavu. Má schopnosť ťahať príves s hmotnosťou 1,5 tony, pričom má krátke nabíjacie časy. Medzi slabiny však patrí vysoká obstarávacia cena, ktorá získala hodnotenie 3,4, a málo citlivé riadenie, ktoré môže pôsobiť podľa testerov až „bezcitne“.
Najhoršie v tejto kategórii skončila Honda e:Ny1, ktorá dosiahla hodnotenie 2,4. Medzi silné stránky patrí dobrý výkon, trojfázové nabíjanie striedavým prúdom, rozsiahle vybavenie. Slabé stránky: mierny výkon nabíjania pri jednosmernom nabíjaní, žiadne plánovanie trasy nabíjania, žiadna prevádzka prívesu, pretáčanie predných kolies pri prudkej akcelerácii, žiadne tepelné čerpadlo.
skoda-auto.sk
Stredná trieda
Táto trieda pre mnohých priniesla prekvapenie, kedy v tejto kategórii nekraľuje Tesla, ktorá sa s modelmi 3 a Y sa umiestnila v strede tabuľky s hodnotením 2,0 pre oba modely.
Najlepším elektromobilom v strednej triede sa stala Škoda Enyaq 85x L&K s celkovým hodnotením 1,6. V teste ocenili priestor, pohodlie, bezpečnosť, výkon, dojazd, rýchle nabíjanie. Slabé stránky: vysoká obstarávacia cena, nízke zaťaženie prívesu, mierne užitočné zaťaženie.
Najhoršie v tejto kategórii sa umiestnil čínsky Aiways U5 s celkovou známkou 2,5. ADAC ako silné stránky uviedol: veľmi dobrá hodnota za peniaze, dobrá bezpečnosť, veľa priestoru, dobrá vhodnosť pre detskú sedačku. Jeho slabé stránky: nízke užitočné zaťaženie, žiadne zaťaženie prívesu, slabá ochrana chodcov, spotreba 24,7 kWh/100 km.
vw.sk
Vyššia stredná a vyššia trieda
Prvýkrát v histórii testu sa udelilo hodnotenie „veľmi dobré“ a je ním Volkswagen ID. 7 Pro s hodnotením 1,5. Medzi silné stránky patrí kvalita materiálov a spracovania, priestor, komfort odpruženia, bezpečnosť, výkon, spotreba/dojazd. Slabé stránky modelu sú vysoká obstarávacia cena, užitočné zaťaženie a zaťaženie prívesu.
Na poslednom mieste sa umiestnil Citroën e-Spacetourer s celkovým hodnotením 2,7. Silné stránky: veľmi dobrý priestor, využiteľnosť, veľmi vhodné pre rodinu s deťmi. Slabé stránky: vysoké obstarávacie náklady, priemerný výkon, spracovanie materiálov, hlučnosť interiéru, dojazd len 255 kilometrov, spotreba 29,7 kWh/100 km.
Vo vyššej triede na prvom mieste s hodnotením 1,6 skončilo Porsche Taycan vo verzii Performance Plus. Avšak za vysokú cenu získalo známku 5,5. Silné stránky: radosť z jazdy, bezpečnosť, jazdný komfort, časy nabíjania, užitočné zaťaženie. Slabé stránky: prehnane vysoká cena, prevádzkové nedostatky, stiesnenosť vzadu, spotreba 23,6 kWh/100 km.
Najhoršie v tejto kategórii skončilo Audi e-tron GT quattro s celkovým hodnotením 2,0, ktoré tiež za vysokú cenu získalo známku 5,5. Silné stránky: zábava z jazdy, komfort jazdy, bezpečnosť, rýchle nabíjanie, spracovanie materiálov, krátke časy nabíjania. Slabé stránky: prehnane vysoké obstarávacie náklady, ťažký nástup/výstup, tesnosť vzadu, spotreba 26,3 kWh/100 km.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
7 európskym štátom došla trpezlivosť. NATO začalo stavať 3 000-kilometrovú „stenu" proti Rusku
Neustále v ňom zomierajú. Horor podľa kultovej hry je úplne iný, ako si všetci mysleli
Xiaomi oslavuje vo veľkom štýle. Viac ako 140 produktov môžeš získať s extra zľavou
Ikonická kampaň Coca-Coly dostala appku, ktorá vytvorí tvoj vlastný meme
Elektrické Ferrari bude „vrčať“ ako V12. Taliani prišli na spôsob, ako premeniť elektromobil na spaľovák
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
ŠÚKL sťahuje z obehu dve šarže populárneho antibiotika. Ak ho máš doma, môžeš ho vrátiť
Dosiahol som všetko, ale cítim prázdnotu. Odborníčka odhaľuje realitu úspešných, o ktorej sa nehovorí
Slovensko čelí ekonomickému kolapsu: Odborníci navrhujú zrušenie sviatkov, 13. dôchodkov aj skrátenie prázdnin
25-ročný Sebastian za 4 dni vytvoril biznis s obratom 9 300 eur mesačne. „Už som nechcel budovať hodnotu pre niekoho iného“
Alarmujúce dáta: 53 % Sloveniek ignoruje dôležitú prehliadku u lekára. Jeden kraj výrazne vyčnieva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Toto je rebríček najmenej poruchových áut. Nájdeš medzi nimi aj svoje?
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Roky sme sa báli zbytočne. Experti po rokoch rozdrtili najväčší mýtus o elektromobiloch
- AKTUÁLNE: Tesla oficiálne vstupuje na Slovensko. Tu je všetko, čo zatiaľ vieme
-
- EÚ ide po vodičoch. Zavádza drastické zmeny, ktoré pocítia aj Slováci (PREHĽAD)
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Toto je rebríček najmenej poruchových áut. Nájdeš medzi nimi aj svoje?
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Toto je rebríček najmenej poruchových áut. Nájdeš medzi nimi aj svoje?
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- EÚ ide po vodičoch. Zavádza drastické zmeny, ktoré pocítia aj Slováci (PREHĽAD)
- Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
Historický míľnik pre Čínu. Uhlie už nie je lídrom v energetickej produkcii
Žilina vsádza na solárnu energiu. Mesto pokryje verejné budovy panelmi
BYD zdvojnásobil zisk. Čínska vlna elektromobility naberá na sile
Rakúsko ich má 23, Slovensko možno čoskoro prvú v Málinci. Miestni proti prečerpávacej elektrárni protestujú
Ďalší pokus o podvod: Neklikaj na e-maily o preplatkoch, radí Sociálna poisťovňa
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
ŠÚKL sťahuje z obehu dve šarže populárneho antibiotika. Ak ho máš doma, môžeš ho vrátiť
Dosiahol som všetko, ale cítim prázdnotu. Odborníčka odhaľuje realitu úspešných, o ktorej sa nehovorí
Slovensko čelí ekonomickému kolapsu: Odborníci navrhujú zrušenie sviatkov, 13. dôchodkov aj skrátenie prázdnin
25-ročný Sebastian za 4 dni vytvoril biznis s obratom 9 300 eur mesačne. „Už som nechcel budovať hodnotu pre niekoho iného“
Alarmujúce dáta: 53 % Sloveniek ignoruje dôležitú prehliadku u lekára. Jeden kraj výrazne vyčnieva
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené