Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nemecká automobilka Volkswagen sa pripravuje na predaj deviatej generácie obľúbeného modelu Passat, ktorého história sa začala písať ešte v roku 1973. Deviata generácia bude zrejme poslednou, keďže sa Volkswagen intenzívne zaoberá elektrifikáciou svojich predávaných modelov a snaží sa tak udržať krok s ostrou konkurenciou.

Len ako Variant

O novom Passate informuje Volkswagen v tlačovej správe a zdieľa už aj dôležité parametre, podľa ktorých bude k dispozícii na výber viacero motorizácií. Značka sa najviac pýši dvomi plug-in hybridnými verziami s výkonmi 150 a 200 kW, pričom budú vybavené batériou s kapacitou až 19,7 kWh, vďaka čomu zvládnu uraziť na elektrickú energiu až približne 100 km.

V kombinácii s benzínovým spaľovacím motorom so zdvihovým objemom 1,5 l poskytne auto kombinovaný dojazd na úrovni až 1 000 km. Okrem toho bude deviata generácia Passatu dostupná aj ako mild-hybrid s výkonom 110 kW, ale tiež s dvomi preplňovanými benzínovými motormi s výkonmi 150 a 195 kW.

Volkswagen

Nový Passat samozrejme príde aj s tromi dieselovými motormi (2,0 TDI) s výkonmi 90, 110 a 142 kW. Štandardom je už tradične automatická prevodovka DSG a pohon predných kolies. Nový Passat však už príde len v prevedení Variant, teda kombi, kým predchádzajúce modely boli vyrábané aj ako sedan.

V budúcnosti len elektrický

Volkswagen už predstavil aj model ID.7, ktorý je plne elektrickou náhradou za Passat. Problémom je, ako aj pri iných elektrických náhradách, najmä cena. Očakáva sa, že tá bude začínať niekde na 62 000 eurách a stroj poskytne dojazd až 700 km, čím sa tento model radí medzi špičku. V budúcnosti je možné očakávať aj nižšie verzie, ktoré poskytnú síce nižší, i tak ale postačujúci dojazd za oveľa prijateľnejšiu cenu.

Špičková nová platforma

Dodnes bolo predaných 34 miliónov kusov modelu Passat a deviata generácia ponúkne, okrem zaujímavej motorizácie, aj ďalšie technologické novinky. Nový Passat je totiž postavený na platforme MQB Evo, ktorá je zdieľaná naprieč koncernom a firme sa tak darí znižovať náklady na vývoj. K vážnym zmenám však došlo aj v interiéri.

Moderný prémiový interiér teraz zdobí obrovský displej v strede prístrojovej dosky, pričom je displejom vybavený aj tachometer a otáčkomer pred šoférom. V tomto prípade Volkswagen použil platformu MIB4, ktorá sa stará o infotainment a zrejme ju uvidíme aj v iných modeloch nielen značky Volkswagen – i keď v inom vizuálnom prevedení.

Nový Volkswagen Passat deviatej generácie

O pohodlie sa má starať adaptívne ovládanie podvozku, typicky kvalitné tlmenie vonkajšieho hluku, ergonomické sedadlá a v neposlednom rade aj veľký batožinový priestor, ktorý je výhodou práve verzie Variant. Poskytnúť má totiž priestor až 1 920 l.

Narástol aj rázvor kolies a to o 50 mm, vďaka čomu poskytne pasažierom na zadných sedadlách o 5 cm viac priestoru na nohy. Chýbať nemajú ani masážne sedadlá, cien jednotlivých verzií sa však svet dočká až o niečo neskôr – nový Passat sa totiž ešte nedostal k oficiálnemu predstaveniu verejnosti, ktoré prebehne začiatkom septembra v Mníchove.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú