Elektrický nástupca jedného z najpopulárnejších a najvysnívanejších auta na Slovensku je oficiálne tu.

Automobilka Volkswagen dnes oficiálne predstavila elektrický sedan s označením ID.7. Vlajkový model výrobcu možno považovať za “elektrický Passat” a disponuje dojazdom 700 km podľa WLTP. Ten dokázali inžinieri „vykresať“ ešte zo starej platformy MEB, na ktorej stoja aj ostatné dnešné elektromobily koncernu, uvádza automobilka v tlačovej správe.

Najočakávanejší model tohto roka nám Volkswagen odhaľoval postupne. Dizajn interiéru sme spoznali už pár dní pred oficiálnou premiérou a nedávno sa nám ID.7 ukázal aj na fotografiách, avšak stále s výrazným maskovaním.

VW

Dnes už môžeme povedať, že elektrický sedan ID.7 má jasné dizajnové črty, ktoré prislúchajú elektromobilom nemeckej automobilky, no celkový vzhľad je viac nenápadný a auto na prvý pohľad pôsobí ako „obyčajný spaľovák“.

S vyšším dojazdom prichádza aj väčšia batéria

Veľa vecí a technológií pri novom VW ID.7 už poznáme, nakoľko ich auto prevzalo z už známych modelov ako ID.4, ID.5 či najnovšieho ID. Buzz. Aj prevzaté veci ale inžinieri v ID.7 ešte viac vylepšili, čím z neho urobili jednoznačne najlepší elektromobil postavený na platforme MEB.

Spočiatku bude dostupná iba jedna verzia s označením ID.7 Pro. Tá disponuje batériou s kapacitou 77 kWh a úplne novým elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní). Ide doposiaľ o najvýkonnejší elektromotor, aký môžeme vo vozidlách z rodiny ID. nájsť. Základný model je schopný nabíjať sa výkonom až 170 kW.

VW

Neskôr by mala na trh prísť aj verzia s väčšou, 86 kWh batériou a možnosťou nabíjať sa výkonom 200 kW. Spomínaných 700 km dojazdu podľa cyklu WLTP platí práve pre verziu s väčšou batériou a základný model dostupný ešte v tomto roku prejde na jedno nabitie 615 km podľa WLTP, uvádza The Verge. Za fantastickým dojazdom stojí jednak vylepšený a efektívnejší elektromotor, ako aj skvelá aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu sa dostal na 0,23.

Najväčšie novinky sa udiali v interiéri

Vyše 5 metrov dlhý sedan sa od svojich súrodencov z rodiny ID. najviac líši novou koncepciou interiéru a vylepšeným dizajnom infotainmentu. Automobilka vypočula sťažnosti používateľov a z kokpitu auta odstránila tie najväčšie chyby a nevýhody predchádzajúcich elektromobilov.

VW

Predovšetkým šlo o kritiku používateľskej prívetivosti, respektíve ovládania klimatizácie. Panel na ovládanie totiž nebol v elektromobiloch ID. podsvietený, čo extrémne sťažovalo nastavovanie klimatizácie v noci.

VW ID.7 dostal novú, až 15″ obrazovku infotainmentu a zväčšil sa aj pôvodne maličký displej pre rýchlomer a údaje o jazde.

VW

Auto napríklad dokáže rozpoznať, kedy sa vodič blíži k vozidlu a ešte predtým než doň nasadne, začne kúriť alebo klimatizovať interiér. Až prax ale ukáže, ako bude táto funkcia užitočná a či skôr nebude dochádzať k nechceným zapínaniam klimatizácie (a vybíjaniu batérii) len preto, že majiteľ prešiel okolo auta s kľúčom vo vrecku.

ID.7 disponuje inteligentnými výduchmi klimatizácie, ktoré dokážu smerovať teplý či studený vzduch. Napríklad v prípade, ak vodič vysloví hlasový povel „Ahoj Volkswagen, mám studené ruky!“, auto okamžite zapne vyhrievanie volantu a výduchy nasmeruje na ruky vodiča, aby na ne priamo prúdil teplý vzduch. Z toho je jasné, že ovládanie výduchov sa vykonáva cez displej.

Elektrický nástupca Passatu je tu! Takto vyzerá sedan VW ID.7

Automobilka vylepšila aj poloautonómne funkcie. Napríklad na parkovisku má byť možné auto ovládať pomocou smartfónu až do vzdialenosti 50 metrov od vozidla. Samozrejme to platí, ak si vodič pred tým uloží parkovací manéver.

Cena a dostupnosť sú zatiaľ neznáme

Kedy sa bude dať nový VW ID.7 na Slovensku objednať a koľko bude novinka stáť, zatiaľ automobilka neprezradila. Vzhľadom na to, že ide o vlajkový model, očakávame cenovku začínajúcu nad sumou 62 000 €, nakoľko niekde tu začína VW ID.5 Pro. Prví európski zákazníci by svoje autá mali dostať ešte tento rok.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú