Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Svetová premiéra jedného z najočakávanejších elektromobilov tohto roka sa nezadržateľne blíži. Automobilka VW po prvýkrát ukáže elektrický sedan ID.7 už o pár dní na konferencii CES 2023, ktorá sa bude konať od 5. do 7. januára v USA.

Dnes nám ale spoločnosť odhalila interiér inak zakamuflovaného modelu, v ktorom odstránila jeden z najväčších nedostatkov elektrických vozidiel rodiny ID. Elektrický sedan VW ID.7 bude na konferencii odhalený iba čiastočne.

VW odhalil interiér očakávaného elektrického sedanu ID.7

Nekamuflovaný však bude interiér a pohľad naň nám už dnes veľa napovedá. Takto teda vyzerá elektromobil z dielne VW, ktorý atakuje hranicu 700 km dojazdu na jedno nabitie a ktorý oficiálne predstavia až v druhej polovici 2023.

Najväčšia chyba interiéru odstránená

VW vypočul prosby fanúšikov a zákazníkov, ktorí vo veľkom kritizovali interiér modelov z rodiny ID. Predovšetkým šlo o kritiku používateľskej prívetivosti, respektíve ovládania klimatizácie. Panel na ovládanie totiž nebol v elektromobiloch ID. podsvietený, čo extrémne sťažovalo nastavovanie klimatizácie v noci.

VW

VW ID.7 dostane novú, až 15″ obrazovku infotainmentu. Zmenou prešiel aj panel ovládania klimatizácie, ktorý je po novom podsvietený. Používateľské rozhranie dostane nový dizajn a zmenami prešlo aj centrum ovládania klimatizácie na displeji.

Auto napríklad dokáže rozpoznať, kedy sa vodič blíži k vozidlu a ešte predtým než doň nasadne, začne kúriť alebo klimatizovať interiér. Až prax ale ukáže, ako bude táto funkcia užitočná a či skôr nebude dochádzať k nechceným zapínaniam klimatizácie len preto, že majiteľ prešiel okolo auta s kľúčom vo vrecku.

ID.7 disponuje inteligentnými výduchmi klimatizácie, ktoré dokážu smerovať teplý či studený vzduch. Napríklad v prípade, ak vodič vysloví hlasový povel „Ahoj Volkswagen, mám studené ruky!“, auto okamžite zapne vyhrievanie volantu a výduchy nasmeruje na ruky vodiča, aby na ne priamo prúdil teplý vzduch.

Podobných funkcií a vychytávok klimatizácie bude viac, pričom každý z používateľov si môže nastaviť vlastný profil, v ktorom sa dá upraviť smer a rýchlosť prúdenia vzduchu. Na koncepte ešte stále vidieť nie veľmi obľúbený volant s dotykovým ovládaním, ktorého sa VW takisto plánoval vzdať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú