Posledná záchrana? Ďalší výrobca smartfónov chce predstaviť svoj elektromobil
Zdá sa, že automobilový priemysel je pre výrobcov smartfónov veľmi lákavým segmentom. Po správach, že do výroby vlastného auta sa púšťa Apple a Xiaomi, prichádzajú z Číny ďalšie novinky. Tentokrát má o výrobu vlastného auta záujem aj Huawei, informoval portál GizChina.
Huawei aktuálne prežíva azda najväčšiu krízu od počiatku existencie, o tom niet najmenších pochýb. Kedysi druhý najväčší výrobca smartfónov na svete a popredný dodávateľ mobilných technológií v podobe 4G a 5G sietí aktuálne trpí americkými obmedzeniami.
NEPREHLIADNI
Xiaomi pracuje na vlastnom aute. Je tu však pár dôvodov, prečo je to „hlúpy“ nápad
Huawei tak nielenže nesmie dodávať svoje 5G technológie do USA a niekoľkých ďalších krajín, ale americké spoločnosti majú extrémne sťažené podmienky pri dodávaní súčiastok čínskej firme.
Automobilový segment ako záchrana situácie
Segment elektromobilov raketovo napreduje, svedčí o tom aj záujem popredných svetových automobiliek vyrábať čoraz viac elektrických modelov. Príležitosti v danom segmente sa chytili aj niektoré menšie startupy a chytajú sa jej dokonca aj popredné technologické spoločnosti, ako napríklad spomínaný Apple. Ten aktuálne komunikuje s viacerými automobilkami ohľadom toho, ktorá mu bude vlastný elektromobil vyrábať.
Podľa čínskych zdrojov Huawei taktiež plánuje výrobu vlastných elektromobilov, aj keď ich konštruovanie zrejme bude prebiehať vo fabrike niektorej čínskej automobilky. Huawei tak bude svoje elektromobily iba navrhovať a dodávať im technológie.
Prvý elektromobil z ich produkcie by sme dokonca mohli vidieť ešte pred koncom tohto roka. Ak nám chce Huawei ukázať svoje vlastné elektrické auto v tak krátkom časovom horizonte, práce na ňom už rozhodne musia prebiehať.
Prebiehať majú aj rokovania s čínskou štátnou automobilkou Changan Automobile, ako aj s novou energeticko-technologickou spoločnosťou BluePark, ktorá patrí pod skupinu BAIC. Ako to už ale pri takýchto „ranných“ informáciách býva, vedenie spoločnosti Huawei poprelo akékoľvek dohady, že by mali pracovať na vlastnom elektromobile.
Ako informuje Reuters, po zverejnení týchto informácií vzrástli akcie Changan Automobile o 8 % a akcie BluePark vyskočili o maximálnych denných 10 %. Ak by aj Huawei nakoniec nepracoval na vlastnom elektromobile, tak myšlienka, že bude vyvíjať a dodávať technológie pre iných výrobcov je celkom reálna.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prekvapivý zvrat na trhu práce mení rebríček najžiadanejších absolventov vysokých škôl. Jednotkou už nie je IT
EÚ schválila 18. balík sankcií proti Rusku. Fico ustúpil tlaku
Fico otočil, EÚ prijala nový balík sankcií proti Rusku. Takéto majú byť garancie pre Slovensko
Snoop Dogg sa stal spolumajiteľom známeho futbalového klubu: „Príbeh klubu a regiónu ma oslovil“
Analýza miliónov letov šokuje cestujúcich a odhaľuje prekvapivú pravdu o spoľahlivosti európskych aeroliniek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP