Plán Európskej únie (EÚ) na zvýšenie počtu elektromobilov na cestách v tomto desaťročí až na päťdesiatnásobok v rámci zníženia emisií skleníkových plynov si bude vyžadovať investície vo výške 80 miliárd eur do nabíjacích staníc. Uviedla to v utorok vo svojej správe energetická skupina Eurelectric.
EÚ potrebuje, aby do roku 2030 jazdilo po jej cestách 30 miliónov alebo viac automobilov s nulovými emisiami, aby dosiahla svoj cieľ, ktorým je znížiť v tomto desaťročí emisie najmenej o 55 % v porovnaní s úrovňami z roku 1990.
Únia chce viac elektromobilov. Musí investovať do nabíjačiek
Podľa európskeho združenia výrobcov automobilov na konci roku 2019 jazdilo v bloku len asi 615.000 takýchto vozidiel. K dispozícii mali menej ako 250.000 verejných nabíjacích miest. Ich počet sa pritom musí do roku 2030 zvýšiť na 3 milióny, aby Únia splnila svoje zelené ciele, tvrdí správa Eurelectric.
Rozšírenie nabíjacej infraštruktúry si bude vyžadovať investície vo výške 20 miliárd eur do verejných nabíjacích staníc a 60 miliárd eur do súkromných, pokračuje správa. Ich počet je pritom v súčasnosti „hlboko pod cieľom“, dodala správa. Podobné obavy vyjadrili aj zástupcovia automobilového priemyslu.

Eurelectric odhaduje, že do roku 2030 bude v EÚ vo vozových parkoch súkromných firiem aj verejných úradov približne 10,5 milióna elektrických vozidiel. V súčasnosti je to len 420.000 elektromobilov. Rozmach elektronického obchodu počas pandémie ochorenia COVID-19 priniesol nový impulz do pretekov vo vývoji elektrických dodávkových a nákladných vozidiel, pretože momentálne je k dispozícii pomerne málo takýchto modelov.
Skupina Eurelectric vyzvala tiež EÚ, aby stanovila povinné kvóty pre výrobcov automobilov na predaj vozidiel s nulovými emisiami. EÚ v uplynulých rokoch použila normy emisií oxidu uhličitého (CO2) pre automobily na podporu predaja elektrických vozidiel a v priebehu tohto roka navrhne ich sprísnenie s cieľom urýchliť prechod k tzv. čistej doprave.
Ďalšie články:
- Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil
- Rakúsko povolilo vyššie rýchlosti na diaľnici aj pre elektromobily zo Slovenska. Akou rýchlosťou môžeme jazdiť?
- Volkswagen zatvára ústa odporcom elektromobility. Spustil továreň na recykláciu batérií
- Vyrobili ich len 2500 kusov a na Slovensku to bola poriadna exotika. Ivan odhalil, aké je jazdiť s najvýstrednejším plug-in hybridom sveta (ROZHOVOR)
Teraz čítajú

Koniec spaľovákov. Ďalšia známa automobilka Slovákov ohlásila dátum, odkedy vyrobí už len elektromobily

ROZHOVOR ROZHOVOR: Za deň som prešiel vyše 1000 km po Slovensku, s malým elektromobilom odídem aj do Chorvátska

Google navádzal k ekologickej katastrofe. Prečo odporúčal ľuďom vyhadzovať autobatérie do mora?

Najštýlovejší elektromobil sveta? Volkswagen chce z ID.3 kabriolet, takto môže vyzerať

Zlomové testy sú hotové, elektrické lietadlo od Rolls-Royce vzlietne už o pár týždňov
Články, ktoré hýbu svetom

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slovensko má nového kráľa vakcín v Google. Sputnik V raketovo vystrelil o 450 %, ľudia majú záujem už aj o očkovanie

Nové Need for Speed sa odkladá. Prednosť v EA dostala iná hra

Majitelia tatranskej reštaurácie s 23-ročnou históriou: Zadlžujeme sa a pomoc od štátu je pomalá, je to likvidačné

Zaočkovaný Bill Gates prezradil, kedy budú môcť ľudia prestať nosiť rúška aj v spoločnosti
