Snažili sme sa „zabiť“ elektromobil na nemeckej diaľnici. Aký je dojazd pri jazde na plný plyn?
Všetci dobre vieme, že čím vyššou rýchlosťou elektromobilom cestuje po diaľnici, tým má vyššiu spotrebu energie a nižší dojazd na jedno nabitie.Viditeľné rozdiely často robí aj zrýchlenie o pár kilometrov za hodinu. Čo sa teda stane, keď pôjdeme prakticky „na plný plyn“? Rozhodli sme sa to preveriť na nemeckej diaľnici.
Nemecko je rajom milovníkov rýchlej jazdy. Množstvo diaľničných úsekov má stále neobmedzenú maximálnu povolenú rýchlosť a tak cestovanie autom na dlhšie vzdialenosti môže byť v tejto krajine veľmi rýchle. Teda, aspoň teoreticky.

Na plný plyn sa totiž nedá ísť vždy. Niektoré úseky majú maximálnu rýchlosť predsa len obmedzenú, premávka býva hustá a v neposlednom rade sa v Nemecku môžu navzájom predbiehať aj kamióny.
Ak sa teda dostaneš za dvojicu „pretekárov“ na 40-tonových súpravách, pokojne sa môžeš vliecť aj dve minúty za kamiónom rýchlosťou maximálne 100 km/h.
Má takáto jazda vôbec zmysel?
Do Nemecka sme sa vybrali v sobotu skoro ráno. Z Bratislavy do mesta Passau nám to navigácia vypočítala s jedným nabíjaním v Rakúsku a trasu dlhú zhruba 370 km sme absolvovali za 3 a pol hodiny.
V cieli sme elektromobil na diaľničnej rýchlonabíjačke Ionity nabili na 80 %, nakoľko pri diaľkovom cestovaní nemá nabíjanie na viac percent zmysel. Po 80 % sa výrazne spomaľuje a je časovo neefektívne. Ak by sme teda reálne cestovali na dlhej trase, nabíjali by sme presne takto.
Pred nami bol dlhý diaľničný úsek s neobmedzenou rýchlosťou. Cieľom bolo ísť maximálkou vždy, keď nám to dopravná situácia dovolí. Ako testovacie vozidlo sme mali k dispozícii VW ID.4 GTX.

Štvorkolka s výkonom 300 koní má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 185 km/h. Vyšli sme teda z odpočívadla a zošliapli plynový pedál na podlahu.
Prvé „problémy“ už po pár kilometroch
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aká je spotreba elektromobilu VW ID.4 GTX pri jazde maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 185 km/h.
- Je vôbec takýto test v Nemecku reálny? Ako je to s dĺžkou neobmedzených úsekov či hustotou premávky?
- Na aký „problém“ sme narazili po prvých zopár kilometroch
- O koľko klesne dojazd oproti bežnej 130 km/h
- Čo je vo finále časovo a finančne rýchlejšie – jazda na plný plyn s častejším nabíjaním, alebo pomalší ekonomický presun?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: E-autá
Teraz čítajú

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedkyňa radí: Týchto 10 bežných návykov robí náš mozog pomalší, unavenejší a náchylnejší na stres

23-ročná Billie Eilish s majetkom 45 miliónov eur verejne vyzvala elitu miliardárov k zásadnému činu

Hotel za 38 eur a horúci nápoj za 98 centov: 4 najlacnejšie vianočné trhy v Európe, o ktorých Slováci nevedia

„Veľký tresk“ pre slovenských vodičov: Prichádza 2-ročná skúšobná lehota, nové testy či vodičák od 17-tich

Skracuje život o 20 rokov: Zákerná choroba postihuje všetky generácie, na Slovensku sa vyskytuje najčastejšie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
Slováci dávajú bohom spaľovákom. Elektrické autá u nás raketovo rastú, no máme veľký problém
Spojenec Ruska sa pustil do USA a varuje pred novou hrozbou. Ste pokrytci, odkazuje
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedkyňa radí: Týchto 10 bežných návykov robí náš mozog pomalší, unavenejší a náchylnejší na stres

23-ročná Billie Eilish s majetkom 45 miliónov eur verejne vyzvala elitu miliardárov k zásadnému činu

Hotel za 38 eur a horúci nápoj za 98 centov: 4 najlacnejšie vianočné trhy v Európe, o ktorých Slováci nevedia

„Veľký tresk“ pre slovenských vodičov: Prichádza 2-ročná skúšobná lehota, nové testy či vodičák od 17-tich

