Snažili sme sa „zabiť“ elektromobil na nemeckej diaľnici. Aký je dojazd pri jazde na plný plyn?
Všetci dobre vieme, že čím vyššou rýchlosťou elektromobilom cestuje po diaľnici, tým má vyššiu spotrebu energie a nižší dojazd na jedno nabitie.Viditeľné rozdiely často robí aj zrýchlenie o pár kilometrov za hodinu. Čo sa teda stane, keď pôjdeme prakticky „na plný plyn“? Rozhodli sme sa to preveriť na nemeckej diaľnici.
Nemecko je rajom milovníkov rýchlej jazdy. Množstvo diaľničných úsekov má stále neobmedzenú maximálnu povolenú rýchlosť a tak cestovanie autom na dlhšie vzdialenosti môže byť v tejto krajine veľmi rýchle. Teda, aspoň teoreticky.
Na plný plyn sa totiž nedá ísť vždy. Niektoré úseky majú maximálnu rýchlosť predsa len obmedzenú, premávka býva hustá a v neposlednom rade sa v Nemecku môžu navzájom predbiehať aj kamióny.
Ak sa teda dostaneš za dvojicu „pretekárov“ na 40-tonových súpravách, pokojne sa môžeš vliecť aj dve minúty za kamiónom rýchlosťou maximálne 100 km/h.
Má takáto jazda vôbec zmysel?
Do Nemecka sme sa vybrali v sobotu skoro ráno. Z Bratislavy do mesta Passau nám to navigácia vypočítala s jedným nabíjaním v Rakúsku a trasu dlhú zhruba 370 km sme absolvovali za 3 a pol hodiny.
V cieli sme elektromobil na diaľničnej rýchlonabíjačke Ionity nabili na 80 %, nakoľko pri diaľkovom cestovaní nemá nabíjanie na viac percent zmysel. Po 80 % sa výrazne spomaľuje a je časovo neefektívne. Ak by sme teda reálne cestovali na dlhej trase, nabíjali by sme presne takto.
Pred nami bol dlhý diaľničný úsek s neobmedzenou rýchlosťou. Cieľom bolo ísť maximálkou vždy, keď nám to dopravná situácia dovolí. Ako testovacie vozidlo sme mali k dispozícii VW ID.4 GTX.
Štvorkolka s výkonom 300 koní má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 185 km/h. Vyšli sme teda z odpočívadla a zošliapli plynový pedál na podlahu.
Prvé „problémy“ už po pár kilometroch
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aká je spotreba elektromobilu VW ID.4 GTX pri jazde maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 185 km/h.
- Je vôbec takýto test v Nemecku reálny? Ako je to s dĺžkou neobmedzených úsekov či hustotou premávky?
- Na aký „problém“ sme narazili po prvých zopár kilometroch
- O koľko klesne dojazd oproti bežnej 130 km/h
- Čo je vo finále časovo a finančne rýchlejšie – jazda na plný plyn s častejším nabíjaním, alebo pomalší ekonomický presun?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ruská stíhačka narušila vzdušný priestor NATO. Situácia je skutočne vážna, tvrdí estónsky minister
Odborník radí: Storytelling je nástroj zisku. Buď dôvodom, pre ktorý si človek pustí televízor
Polícia našla v slovenských záhradách poklad: Vzácne zvieratá za 90 000 € skrývali roky
Zuckerberg v tričku s americkou vlajkou ničí súperov. Miliardári majú nový trend, vysielajú ho naživo
Vedenie Markízy obhajuje stiahnutie Vinczeho z obrazovky: Nerozumieme, prečo je naša ponuka neprijateľná
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Nezastaví ho sneh a porazí aj ľad. Elektrický Range Rover prekvapil skeptikov v extrémnom teste
-
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Nezastaví ho sneh a porazí aj ľad. Elektrický Range Rover prekvapil skeptikov v extrémnom teste
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Nemecko splní klimatické ciele do roku 2030. Pomohla pandémia aj slabá ekonomika
India a Pakistan uzavreli prímerie. Jadrové napätie však pretrváva
Dopyt po rope rastie, no trh čaká prebytok. Ceny môžu klesnúť
Dvojhodinové zdržania na hraniciach. V Budapešti skolaboval informačný systém
Irán súhlasí s ústupkami v jadrovom programe. USA sa blížia k novému diplomatickému kroku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ruská stíhačka narušila vzdušný priestor NATO. Situácia je skutočne vážna, tvrdí estónsky minister
Odborník radí: Storytelling je nástroj zisku. Buď dôvodom, pre ktorý si človek pustí televízor
Polícia našla v slovenských záhradách poklad: Vzácne zvieratá za 90 000 € skrývali roky
Zuckerberg v tričku s americkou vlajkou ničí súperov. Miliardári majú nový trend, vysielajú ho naživo
Vedenie Markízy obhajuje stiahnutie Vinczeho z obrazovky: Nerozumieme, prečo je naša ponuka neprijateľná
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené