Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Najväčší operátor na Slovensku sa môže pýšiť výrazným nárastom výnosov, ktoré medziročne vzrástli o 5,9 % na 286 miliónov eur (podľa štandardov IFRS 15). Medziročne tiež vzrástli výnosy z predaja zariadení o takmer 5 % na 60 mil. eur, viac než 6 % nárast zaznamenali výnosy zo služieb, keď dosiahli hodnotu 226 mil. eur. Na tému upozornil Orange v tlačovej správe.

Výrazný pokles pri mobilných službách

Nie je ale všetko také ružové, ako sa na prvý pohľad zdá. Spoločnosť Orange totiž už dlhšiu dobu trápi úbytok počtu zákazníkov, čo sa prejavilo aj na štatistikách za prvý polrok 2023. Medziročne totiž uvedený mobilný operátor prišiel o 3,3 % zákazníkov (82 000), čo znamená, že aktuálne ich má 2 404 000.

Orange

Tu však úbytok počtu zákazníkov ani zďaleka nekončí. Orange totiž pri predplatných kartách prišiel za rok až 7,2 % klientov (24 000). Aktuálne teda predplatné karty Orange využíva „len“ 300 000 klientov.

Taktiež o 2,1 % (39 000 zákazníkov) klesli fakturované služby. Aktuálne tieto služby využíva 1 836 000 klientov. Pokles zaznamenali aj M2M služby, pri ktorých Orange prišiel o 6,6 % (19 000) a zastavil sa na čísle 268 000.

Pevným službám sa stále darí

I keď mobilným službám sa nedarilo zrovna najlepšie, opačný trend spoločnosť zaznamenala pri pevných službách. Medziročne totiž narástol počet zákazníkov s pevným internetom o 2,2 % (7 000), teda na 232 000 klientov. Okrem toho vzrástol aj počet aktívnych TV služieb o 2,3 % (4000) na 191 000.

Vzrástol tiež počet zákazníkov, ktorí využívajú konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet k 30. júnu 2023 medziročne stúpol o 6,7 % (12 000) a prekročil 182 000.

Pokrytie a 5G

Okrem toho sa spoločnosť pýši rozširovaním vysokorýchlostnej 5G siete. Tá bola v prvom polroku dostupná už pre viac ako 40 % populácie SR, vďaka čomu sa operátor významne priblížil k dosiahnutiu svojho stanoveného cieľa, ktorým je dostupnosť pre polovicu populácie do konca 2023.

Opodstatnenosť navýšenia dát v paušáloch a ich neustálu potrebu potvrdzuje aj kontinuálny nárast v mobilnej dátovej prevádzke. V prvom polroku 2023 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 27,8 % viac dát ako v prvom polroku roku 2022, pričom stále významnejší podiel z celkového objemu prenesených dát 55,05 mil. GB bolo prenesených vo vysokorýchlostnej 5G sieti. Tá je aktuálne dostupná pre 43,4 % populácie v 196 mestách a obciach SR.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú