Spoločnosť Orange Slovensko dosiahla v prvom štvrťroku celkové výnosy 133 mil. eur. V medziročnom porovnaní je to mierny nárast o necelé jedno percento. Výnosy z predaja zariadení medziročne narástli o 6 % na 28 mil. eur.

Orange zvýšil zisky a počet zákazníkov vo viacerých službách

Mierny pokles zaznamenali výnosy zo služieb na 105 mil. eur. Pod tento vývoj sa podpísal podľa vyjadrení firmy pokles výnosov z roamingu pre pandémiu, ako aj zníženie prepojovacích poplatkov medzi slovenskými operátormi. Ku koncu marca evidovala firma 263-tisíc zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje takmer 27-percentný medziročný nárast.

NEPREHLIADNI
Telekom začal oficiálne využívať optiku Orangeu. Služby rozšíri v 15 mestách pre vyše 60 tisíc domácností

Rástol aj počet zákazníkov digitálnej TV, ktorých bolo ku koncu marca 141-tisíc pri raste o 18 %. Počet zákazníkov konvergentných služieb, teda zákazníkov využívajúcich viacero služieb v jednom balíku, stúpol o 38 % na takmer 130-tisíc. Aktívnych zákazníkov mobilných služieb má spoločnosť niečo vyše 2,5 milióna.

Pri mobilných službách stratil ďalších klientov

V porovnaní s číslami, ktoré Orange zverejnil za minulý rok vo februári 2021, stratil v oblasti mobilných služieb ďalších desaťtisíce zákazníkov. Kým v závere minulého roka operátor evidoval podľa dostupných informácií 2,552 milióna klientov využívajúcich len mobilné služby, v 1. štvrťroku 2021 ich počet klesol na 2,519 milióna, čo je rozdiel zhruba 33 000 zákazníkov.

„V dôsledku deaktivácie vykazuje Orange medziročný pokles počtu zákazníkov mobilných služieb o 8,5 %, zatiaľ čo priemerný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne zvýšil o takmer 8 % na 10,5 eura,“ informoval Orange.

Medziročne však ide o výrazný pokles, nakoľko v 1. štvrťroku 2020 Orange hlásil 2,752 milióna zákazníkov mobilných služieb. Napriek tomu v prvom kvartáli tohto roka operátor eviduje viac zákazníkov, ktorí si k nemu preniesli číslo od konkurencie, ako tých, ktorí ku konkurencii so svojom číslom odišli.

„Pozitívne sa vyvíjali aj portácie, keď počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom do Orangeu, prevýšil tých, ktorí z Orangeu odišli k iným operátorom. K 31. marcu zaznamenal Orange takmer 19 % medziročný nárast počtu zákazníkov, ktorí sa od konkurenčných operátorov rozhodli prejsť práve k nemu. Naopak, počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom z Orangeu k iným operátorom, medziročne klesol o 10 % na 18 tisíc,“ informoval Orange v tlačovej správe.

S aktuálnym počtom zákazníkov v mobilných službách patrí Orange stále na vrchol na slovenskom mobilnom trhu. Spoločnosť sa zároveň môže pýšiť najlepšou mobilnou 4G sieťou na Slovensku, čo potvrdili nezávislé merania Systemics-PAB a Net Check. Touto sieťou Orange pokrýva až 99 % územia našej krajiny.

V článku boli použité materiály SITA.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú