Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Jedného z najväčších operátorov na Slovensku začali vo veľkom zneužívať podvodníci. Telekom totiž počas uplynulého víkendu zaregistroval zvýšenú aktivitu nevyžiadaných e-mailov a SMS správ, ktoré vystupujú v jeho mene a snažia sa zneužiť dôveru zákazníkov. FonTech.sk o tom informoval priamo operátor.

Hlavným cieľom je od zákazníkov vylákať osobné údaje či ich donútiť k potvrdeniu objednávky, ktorá v skutočnosti neexistuje,“ uvádza Telekom, ktorý podvod dôkladne analyzoval. O tom, čo sa môže s osobnými údajmi obetí diať ďalej, sme nedávno publikovali rozsiahly článok, v ktorom experti vysvetlili všetky detaily a to, čo robiť, ak si na takýto podvod naletel.

Naletieť môže hocikto

Zákazníci Telekomu sa mohli a naďalej sa môžu stretnúť s podvodnou komunikáciou tváriacou sa, že prichádza priamo od operátora. Tá ich podľa informácií Telekomu informuje, že si objednali eSIM kartu. Pre potvrdenie alebo zrušenie tejto objednávky musia kliknúť na odkaz v tele e-mailu alebo SMS správy, ktorá im bola doručená.

Telekom

Telekom vyzýva všetkých zákazníkov, aby v žiadnom prípade neklikali na uvedený odkaz a nevypĺňali osobné či akékoľvek iné citlivé údaje, čím by sa mohli vystaviť prípadnému zneužitiu,“ uvádza operátor v e-maily, ktorý zaslal FonTechu.

Dôležité je tiež upozorniť, že podvod nemusí nevyhnutne spomenúť eSIM kartu. Tento aspekt môžu podvodníci kedykoľvek zmeniť. Na čo si teda dať pozor?

V takýchto situáciách treba zvýšiť pozornosť

Operátor upozorňuje, že oficiálna komunikácia zo strany Slovak Telekom, ktorá sa týka potvrdenia eSIM, neobsahuje nasledovné informácie, ktoré práve útočníci žiadajú od zákazníkov:

  1. V SMS odoslaných na zákazníka spojených s eSIM, Slovak Telekom nikdy neposiela link pre zadávanie údajov.
  2. E-maily odoslané na zákazníka spojené s eSIM neobsahujú tlačidlo „Zrušiť objednávku“.
  3. Slovak Telekom od zákazníkov nevyžaduje pomocou SMS alebo e-mailu údaje o ich SIM karte v podobe poskytnutia údajov o sériovom čísle ICCID alebo SN.

Telekom

„V prípade, že sa niektorí zákazníci stali obeťou uvedeného podvodu, odporúčame im, aby urýchlene nahlásili tento incident na bezplatnej Zákazníckej linke Telekom 0800 123 456 alebo navštívili najbližšie Telekom Centrum,“ uzatvára operátor s tým, že danú situáciu monitoruje a podniká interné kroky k čo najrýchlejšiemu prešetreniu a obmedzeniu.

 

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú