Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Polestar je dcérskou značkou automobilky Volvo, no táto divízia sa zameriava výhradne na výrobu elektromobilov. Model Polestar 2, ktorý sa už predáva na viacerých európskych trhoch, však trpí rôznymi technickými problémami, automobilka preto zvoláva všetky dodané kusy do servisov, o téme informuje portál InsideEVs.

Zvolávačka do servisu rozhodne nerobí dobré meno žiadnej automobilke, nieto ešte mladej značke, ktorá navyše patrí pod krídla ostrieľaného Volva. Polestar 2 sa v Európe predáva už nejaký piatok, no majitelia po pár dňoch používania hlásia niekoľko technických problémov.

Polestar

Po pár kilometroch začali vozidlá vypisovať na displeji rôzne varovné hlášky, v niektorých prípadoch sa dokonca elektromobil prepol do núdzového režimu. Najextrémnejšími prípadmi boli tie, kedy sa stal Polestar 2 úplne nepojazdný a jedinou možnosťou bol odťah do servisu.

Poškodení majitelia dostávali zo servisov rôzne stanoviská o chybe, niektorým povedali, že problém nastal na protiprepäťovej ochrane a oprava bude blesková, iným bolo na rovinu oznámili, že problém je závažnejší a bude nutné vymeniť niekoľko súčiastok. Pri oboch situáciách však k dokončeniu opráv zatiaľ nedošlo a poškodení majitelia majú stále svoje vozidlá v servisoch.

Jeden z majiteľov v Belgicku najazdil so svojim autom počas 7 dní takmer 1000 km a následne sa mu vyplo. V servise ho má už od 15. septembra, údajne sa čaká na súčiastku, ktorú bude potrebné úplne vymeniť. Z toho vyplýva, že poškodené vozidlá sú v servisoch už celé týždne.

Polestar však vo svojom oficiálnom vyjadrení oznámil, že tieto problémy spôsobuje softvér, a preto zvoláva všetkých 2200 doposiaľ predaných vozidiel do servisov, píše Cnet. Nakoľko sa však vyjadrenie automobilky vôbec nezhoduje s vyjadreniami z jednotlivých servisov, je dosť možné, že Polestar 2 trpí viacerými problémami, ako softvérovými, tak aj hardvérovými.

Jedinou pozitívnou správou je zatiaľ, že pri týchto poruchách sa nikomu nič nestalo. Aj po zlyhaní pohonnej jednotky vozidla totiž zostávajú všetky dôležité prvky, ako riadenie či brzdy stále aktívne.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú