Keď sa proti sebe na štart postavia supervýkonné autá, aby si to medzi sebou rozdali v šprinte, o zábavu je zaručene postarané. Ešte väčšia zábava však nastane, ak sú tieto autá elektrické a ak sú ich parametre približne rovnaké.

Razom sa aj zo závodu, ktorého jediným cieľom je zošliapnuť plyn a ísť rovno, stane niečo zaujímavé a napínavé.

V šprinte na štvrť míle sa proti sebe postavili Audi RS e-tron GT, Porsche Taycan S a Tesla Model S Performance. Všetky tri autá sú výkonovo pomerne na rovnakej úrovni, Audi a Porsche dokonca zdieľajú rovnakú platformu a rovnakú pohonnú jednotku, Tesla však má zhruba o 100 koní a pár stoviek Nm krútiaceho momentu viac. Ako sa ale v teste ukázalo, až toľko to neznamená.

carwow/YouTube

Na základe papierových špecifikácií by sme bez váhania povedali, že Model S rozdrví Taycan a RS e-tron GT, no časové rozdiely v preteku na štvrť míle boli minimálne.

Pri štarte z miesta dosiahol najlepší čas Model S, štvrť míle zvládol za 10,7 sekundy. Hneď za ním sa umiestnilo Porsche Taycan s časom 10,8 sekundy a najhoršie dopadlo Audi RS e-tron GT s časom 10,9 sekundy.

NEPREHLIADNI
Čo porazí takmer 800 koňový elektrický Taycan? Slávne Porsche 911 so spaľovacím motorom

Tesle tak v tomto prípade pomohlo 100 koní naviac, Porsche naopak malo voči Audi navrch vďaka dvojstupňovej prevodovke, kedy má auto pri vyšších rýchlostiach o niečo lepší záťah.

V letmom štarte zaostáva

Štart z miesta je jedna vec, no pri takzvanom „letmom štarte“, teda štarte z pohybu, sú podmienky pre auto úplne iné a výsledok šprintu sa tak môže líšiť. Tesla pri štarte z rýchlosti 50 míľ za hodinu nemala voči Porsche a dokonca ani Audi najmenšiu šancu.

Pri letmom štarte výrazne dominoval Taycan s jeho dvojstupňovou prevodovkou. Na záver videa ešte vykonal Carwow brzdný test, z ktorého najlepšie vyšlo znovu Porsche, nasledovalo Audi a najhoršie zabrzdila Tesla.

Karty mieša ďalší hráč

Nesmieme zabúdať na ďalšieho dôležitého hráča na poli elektromobility, ktorým je Lucid Aid. Práve táto automobilka má mať na svedomí najrýchlejšie sériovo vyrábaný sedan sveta, ktorý je v šprinte na 400 m len o stotinu sekundy pomalší ako hyperšport Ferrari LaFerrari či Porsche 918 Spyder a len o 2 stotiny zaostáva za Bugatti Veyron, informuje The Verge.

Výsledky potvrdil Lucid Air v nedávnom šprinte a jeho ohromné zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 2,5 sekundy bolo zachytené aj na videu. Celkovo tak šprint na 1/4 míle, čo je približne 402 metrov, zvládol tento pripravovaný elektrický sedan len za 9,9 sekundy. Šprintu sa zúčastnil Lucid Air vo verzii Dream Edition s 1080 konskými silami.

Chorvátsky „zabijak“ elektromobilov

Z chorvátskej automobilky Rimac sa pomaly stáva etalón športových elektromobilov. Nedávno zverejnili video svojej novinky Rimac Concept_Two, ktorý má podľa papierových údajov v zrýchlení prekonať aj Teslu Roadster. Ako informuje portál Electrek, Chorvátom sa podarilo prekonať aj vlastné očakávania, štvrť míle zvládne nové elektrické hyperauto už pod 9 sekúnd.

Papierové špecifikácie pre Concept_Two naznačovali zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 1,85 sekundy a štvrť míle (0,4 km) malo toto monštruózne elektrické auto dosiahnuť už za 9,1 sekundy. Reálny test, v ktorom sa okrem iného Rimac postavil aj proti Porsche Taycan, ukázal, že Concept_Two zvládne štvrť míle za 8,9 sekundy, čo je ešte rýchlejšie, ako v prípade Tesly Roadster. „Stovku“ sa mu však za udávaných 1,85 sekundy nepodarilo dosiahnuť.

Rimac Concept_Two je vybavený dvomi elektromotormi s dvojstupňovou prevodovkou na zadnej náprave, zatiaľ čo prednú nápravu poháňajú ďalšie dva elektromotory, avšak už iba s jednostupňovou prevodovkou. Na napájanie sa používa masívna 120 kWh batéria.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú