Nissan bol lídrom v predaji elektromobilov skutočne dlhú dobu napriek tomu, že mal v ponuke jediný elektromobil, informuje The Verge. Predstavením nového elektrického SUV sa Nissan bude snažiť opätovne bojovať o prvenstvo medzi výrobcami e-áut.

Nissan oficiálne predstavil len svoj druhý elektromobil. Desať rokov po uvedení hatchbaku Leaf prišlo tentokrát na rad elektrické SUV Ariya. Zaradí sa tak medzi stále viac a viac rozrastajúcu sa skupinu elektrických SUV, medzi ktoré patrí napríklad Škoda Enyaq, Volkswagen ID.4, Peugeot e-2008, Mercedes EQC či pripravované Volvo XC40 Recharge.

Nissan vo svojej novinke sľubuje podľa WLTP dojazd 482 kilometrov na jedno nabitie, pričom cena základného modelu začína už od 40 000 dolárov (približne 35 000 €). Model Ariya bude k dispozícii v dvoch verziách pohonu kolies – zákazníci dostanú na výber verziu s predným náhonom alebo s náhonom všetkých štyroch kolies.

K dispozícii sú rovnako dve kapacity batérií – slabšia 63 kWh a silnejšia 87 kWh, pričom sľubovaný dojazd platí pre silnejšiu verziu s pohonom predných kolies. Zatiaľ nevedno, aký bude maximálny dojazd verzie so slabšou batériou alebo pohonom všetkých štyroch kolies.

Ako informuje Electrek, japonská automobilka očakáva, že predaj jej elektromobilov stúpne do konca roku 2023 na viac ako 1 milión kusov ročne, pričom Ariya zohráva významnú úlohu pri dosahovaní tohto cieľa.

Nissan konečne zmenil svoje vzduchom chladené batérie používané v Leafe a v novom SUV sa rozhodol prejsť na modernejšie riešenie batérií chladených kvapalinou.

Začiatok predaja Ariye, ktorá bola prvýkrát predstavená ešte minulý rok ako koncept, je v Japonsku naplánovaný na druhý kvartál 2021 a neskorší začiatok predaja v USA a Európe by mal začať do konca roka 2021.

Hlavné rozmery Nissan Ariya:
  • Rázvor kolies: 2776,2 mm
  • Dĺžka: 4645,7 mm
  • Šírka: 1899,9 mm
  • Výška: 1661,2 mm – 1668,8 mm (v závislosti od strešného nosiča)

Prečítaj si tiež
10 rokov alebo 1 milión kilometrov. Lexus dáva na svoj prvý elektromobil unikátnu záruku vďaka špeciálnemu systému

Konečne Nissan s európskym konektorom

Keď koncom 2010 prišiel na trh model Leaf, bolo to prvé sériovo vyrábané elektrické vozidlo, pričom vtedy ešte neexistovali normy pre nabíjanie elektromobilov. Stalo sa tak až v júni 2013, kedy bola otvorená prvá verejná nabíjacia stanica s konektorom CCS vo Wolfsburgu.

Nielen Nissan, ale aj ostatné ázijské automobilky používali konektor typu CHAdeMO, avšak posledné roky japonskí a juhokórejskí výrobcovia začali postupne inštalovať konektory typu CCS. Jedine Nissan Leaf sa aj naďalej predával so starým konektorom CHAdeMO.

Zobraziť celú galériu (2)
Dostupných je viacero druhov konektorov a spôsobov nabíjania, Twitter

Nový Nissan Ariya ale konečne v Európe dostane konektor CCS, no je potrebné poznamenať, že Nissan bude na domácom trhu v Japonsku aj naďalej používať konektor CHAdeMO.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú