Nezničiteľná. Toyota je jasným kráľom v disciplíne, ktorá zaujíma najmä Slovákov
Ak sa dnes hovorí o ekologickej stránke osobných áut, väčšinou sa skloňuje iba produkcia emisií pri prevádzke.
Ekologické auto však nerobí ekologickým iba to, či vypúšťa emisie alebo nie. Skutočne čisté auto by malo aj dlho slúžiť svojmu majiteľovi. Portál iSeeCars vypracoval rebríček tých najtrvácnejších vozidiel na trhu, ktorému výrazne dominuje jedna značka.
Emisie totiž nevznikajú len pri prevádzke vozidla, ale aj pri jeho výrobe a následnej likvidácii. V tomto prípade je prakticky jedno, či sa vyrába spaľovák alebo elektromobil, aj pri jednom či druhom aute dochádza k znečisťovaniu ovzdušia.
Z celkového hľadiska produkcie emisií počas celého životného cyklu auta je potom obrovský rozdiel, či vozidlo „prežije“ desať, dvadsať alebo tridsať rokov. Auto so životnosťou desať rokov vyprodukuje v úvodzovkách 3-krát viac emisií ako auto, ktoré dokáže jazdiť až 30 rokov.
Až polovica najtrvácnejších áut patrí jednej značke
Štúdia sleduje vozidlá s najväčším priemerným nájazdom a až 10 modelov z najlepšej dvadsiatky patrí automobilke Toyota. Napríklad Model Toyota Sequoia, ktorý sa umiestnil na prvom mieste, má potenciálnu životnosť až 477 000 km.

To je na súčasné pomery naozaj slušné číslo, nakoľko dnes sa počíta priemerná životnosť auta na 8-10 rokov, respektíve 200 000 – 300 000 km. Táto Toyota tak dokáže majiteľovi slúžiť viac než dvakrát dlhšie, ako nejaké iné priemerné auto. Je teda vidieť, že japonská automobilka dbá aj na kvalitu a dlhú životnosť svojich vozidiel, o čom mimochodom svedčí aj ďalší fakt.
Záruka batérie na milión kilometrov
O tom, že Toyota svojim autám a technológiám verí, svedčia aj mimoriadne nadštandardné záruky, ktoré automobilka v niektorých krajinách poskytuje dokonca aj na svoje elektromobily a batérie.
Spomenúť môžeme napríklad záruku na akumulátory čisto elektrických vozidiel značky Toyota, ktorá sa vzťahuje až na 1 milión kilometrov. Takúto ponuku automobilka uviedla pri elektrickej dodávke Proace a neskôr aj pri modeli bZ4X.
Skutočne ekologické auto teda nie je len o tom, že do vzduchu nevypúšťa žiadne lokálne emisie, ale aj o tom, že produkuje čo najmenej celkových emisií. Autá s dlhou životnosťou sú v tomto smere jedny z najčistejších.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

NOVÝ PRIESKUM: Smer sa stabilizoval, Hlas ďalej klesá. Voľby by vyhrala táto strana
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

